Pokrenut zanimljiv novi studij: Predstavio ga producent koji je radio s Jay Z-jem i grupom Queen
Algebra je u prepunoj dvorani svog novog zagrebačkog kampusa predstavila novi prijediplomski studijski program Multimedijske produkcije. Riječ je o studiju koji je usmjeren na kreiranje priče pripovijedanjem i komunikacijom uz plasman audiovizualnog sadržaja na različitim medijima. Predavanje na kojem je sudjelovalo više od 270 uzvanika održao je Pete Radovich, jedan od najnajgrađivanijih svjetskih producenata hrvatskih korijena.
![](https://www.srednja.hr/app/uploads/2023/05/Algebra_Pete-Radovich.jpg)
Pete Radovich održao je predavanje prilikom predstavljanja novog studija Multimedijska produkacija | Foto: Algebra
Pete Radovich je uspješnu karijeru izgradio u svijetu sportske televizije kao ključna figura u najgledanijem sportskom spektaklu u SAD-u, Super Bowlu. Radio je i za poznatu emisiju 60 minutes i producent je tjedne emisije Inside The NFL. Zanimljivo je da je režirao glazbene spotove za CBS-ovo pokrivanje Super Bowla i Final Foura s glazbenim umjetnicima kao što su Jay-Z, Queen, Green Day, P-Diddy.
Imenovan je kreativnim direktorom televizijske kuće CBS Sports u rujnu 2009., a otada je postao viši kreativni direktor i potpredsjednik za produkciju. Dobitnik je 41 nagrade Emmy u 17 različitih kategorija, koordinator je produkcije programa Inside the NFL na kanalu Paramount+ i producent je prijenosa NFL-a, NCAA prvenstava, golf turnira te drugih sportskih događanja za CBS Sports. Kao viši kreativni direktor, Radovich je odgovoran za izgled, imidž i grafičko oblikovanje kanala CBS Sports.
Kako ispričati dobru priču?
U svom uvodnom predavanju The Power of Story, Radovich je s publikom podijelio svoj tajni recept za stvaranje uspješnih glazbenih, umjetničkih, medijskih i filmskih uradaka.
– Ljudi se sjećaju priča i zato je važno da ih kvalitetno pričamo. Morate moći angažirati osobu i stvoriti kod publike iskreni interes i duboke emocije za ono što govorite. Dobre priče dodaju vrijednost svakom proizvodu ili usluzi kojeg plasirate na tržište, a za dobru priču važno je da se ljudi s njom mogu poistovjetiti, da je priča jednostavna i da se svatko u njoj može naći. Najbolje priče su one s kojima se mogu poistovjetiti ljudi neovisno o kulturi, boji kože, financijskom statusu. Emocija koja ostane s vama jednostavan je primjer pronalaska kuta u pripovijedanju koji manipulira onime što ostaje u sjećanju ljudi. Svijet je danas sve kompetitivniji tako da bih mladima poručio da budu vrlo ambiciozni i da ih ništa ne zaustavlja u onom što zaista vole raditi. Pokušajte shvatiti koja je vaša priča, bez obzira čime se bavili i ispričajte ju svijetu, rekao je Radovich.
Producenti moraju znati puno o emocijama
Emocije u sportu imaju posebno značenje, osvrnuo se u nastavku svog predavanja Radovich.
– Emocije u sportu su jedinstvena pojava i nećete ih uspjeti pronaći ni u jednom drugom području ili mjestima koje svakodnevno posjećujemo. Sport i praćenje utakmica su jedino područje na kojemu niste čudni dok vičete ili na bilo koji drugi način glasno i burno izražavate emocije. Sport je uzbuđenje, emocija, sreća, pa i ljutnja. Zato je tako poseban i zabavan, istaknuo je.
Tako je, primjerice, talijanski derbi della Madonnina, inače nazvan po kipu Djevice Marije na vrhu milanske katedrale, u jednome od videa koji je producirao Pete Radovich prikazan na još romantiziraniji i emocionalniji način gdje se važnost derbija stavila u religiozni kontekst, a tu je i Stand by me video sniman povodom Super Bowla 2021, u jeku pandemije koronavirusa, a u kojemu su zvijezde NFL-a kroz video isječke iz svog djetinjstva isticale članove svoje obitelji kao najveću potporu u životu. Uz njih su se u videu prikazivali isječci ljudi koji se podržavaju u najrazličitijim situacijama tijekom pandemije. Stand by me je tada bila univerzalna poruka koja je potaknula osjećaj zajedništva na svim razinama.
Predstavili novi studij
Na događanju je održana i panel rasprava ‘Poslovna i kreativna strana industrije’ na kojoj su uz Radovicha sudjelovali i Predrag Šuka, Voditelj stručnog prijediplomskog studija multimedijske produkcije, Visoko učilište Algebra, Andrej Lončarić, Ravnatelj i osnivač, Škola glazbene produkcije i multimedije i Hrvoje Boljkovac, Voditelj produkcije, Light Film International.
Rasprava se fokusirala na trenutnu situaciju u industriji zabave i medija te usporedbu eko sustava i poslovnih modela kreativne i kulturne industrije Europe i SAD-a. U sklopu panela Algebra je najavila i svoj novi stručni prijediplomski studij Multimedijske produkcije koji je fokusiran na kreiranje priče pripovijedanjem i komunikacijom uz plasman audiovizualnog sadržaja na različitim medijima.
– Studij multimedijske produkcije je, kao i svi studijski programi koje je Algebra pokrenula, rezultat dugogodišnjeg praćenja promjena i potreba na tržištu te pravovremenog prepoznavanja u koja znanja i vještine treba dodatno ulagati kroz obrazovanje kako bismo stvorili najbolje stručnjake za neke od poslova budućnosti. Algebrin studij multimedijske produkcije novom strukturom i pristupom odmiče se od dosadašnje uže sfere računarstva, u kojoj je bio jedanaest godina te ulazi u polje naprednih grafičkih tehnologija. U sklopu našeg studija ovdje se otvara prostor i za drugačiji profil studenata. Među njima su, primjerice, i potencijalni studenti novinarstva koji se imaju priliku više usmjeriti na produkciju multimedijskog sadržaja uz osnovne kolegije koji se bave kreativnim pisanjem, kazao je Predrag Šuka, voditelj Algebrinog studija multimedijske produkcije.
![](https://www.srednja.hr/app/uploads/2023/05/Algebra_Predrag-Suka.jpg)
Predrag Šuka, voditelj Algebrinog studija multimedijske produkcije | Foto: Algebra
Traže prave storytellere
Na pitanje kakve studente žele u klupama Šuka je istaknuo da zaista žele prave storytellere, spremne za učenje i usvajanje novih vještina. Ako bilo koji dio u trenutnom programu studija nedostaje i potrebe tržišta rada ukažu na dodatne zahtjeve za još naprednijim znanjima, ističe Šuka, spremni su i taj dio nadopuniti pa po putu i prilagoditi kurikulum.
Pete Radovich se osvrnuo i na promjene koje je na tržište rada donijela generacija Z.
– Mlada publika je danas stalno na nekim vrstama ekrana, posebno na društvenim mrežama i često nemaju previše pažnje za cijeli sadržaj, za cijelu priču, već žele highlighte svega. Na svima nama je definirati kako na najbolji način kombinirati tradicionalne medije i sadržaj koji guramo kroz društvene mreže. Tradicionalne televizije se danas natječu s nekim drugim online platformama i to ne samo u smislu sadržaja već često i budžeta samo za dobivanje prava za praćenje određenih sportskih natjecanja. Dakako, generacijske razlike se osjete i u pristupu poslu. Danas možete vidjeti mnogo mladih producenata, pa i njihovih asistenata koji se ponašaju kao da imaju pravo na nešto, kao da je mjesto na kojemu jesu čekalo njih. A onda se sjetim svojih početaka, i stvari su se zaista promijenile. No, i dan danas volim tvrditi – to je krivi stav. Vjerujte mi, kad ste na početku, na vama je tek da se pokažete i da rezultatom pokažete da ste zaslužili određenu poziciju, zaključio je Radovich.
Algebra je nedavno predstavila još jedan zanimljiv novi studij kojeg pokreću, a koji do sada nije postojao u Hrvatskoj. Riječ je o prijediplomskom studiju Razvoj računalnih igara, a više o njemu pročitajte u ovom tekstu.