Predavaonice im zamijene bolnički hodnici, skripte nalazi: Sada dobivaju pomoć studenata velikog srca
I dok su većini njihovih vršnjaka studijske obveze studentima s invaliditetom i zdravstvenim teškoćama to nije jedina briga. Predavaonice nerijetko zamijene bolničkim sobama, skripte s uputnicama i nalazima. To može značajno utjecati na njihovo izvršavanje obveza na studiju, a u konačnici i odustajanje od faksa. No, na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu sada dobivaju pomoć.
– Studenti sa zdravstvenim poteškoćama suočavaju se s raznim izazovima kako u svakodnevnom životu, tako i na svom obrazovnom putu. Prepreke s kojima se susreću mnogi od nas ne primjećuju, ali upravo one čine njihova postignuća još vrjednijima i značajnijima. Odluka da nastave fakultetsko obrazovanje i dokažu svoje talente i sposobnosti samo potvrđuje njihovu snagu, hrabrost i odlučnost. Nažalost, zbog bolesti ponekad predavaonice zamijene bolničkim hodnicima, fasciklu s neriješenim zadatcima onom s uputnicama i nalazima. A onda, nakon još jedne dobivene životne bitke ponovo skupljaju snagu i motivaciju pokušavajući nadoknaditi propušteno gradivo i uhvatiti priključak kao da se ništa nije dogodilo u međuvremenu, uvod je ovo u priopćenje koje nam je stiglo sa Sveučilišta u Splitu.
Neki studenti zbog bolesti imaju puno izostanaka pa na kraju odustanu od studija
Njime obavještavaju o hvalevrijednom programu pokrenutom na splitskom Prirodoslovno-matematičkom fakultetu, koji će omogućiti da ova skupina studenata spomenute bitke više ne vodi sama. Riječ je o programu vršnjačke potpore kroz koji će studenti volonteri pružati podršku u učenju svojim kolegama sa zdravstvenim teškoćama.
– Svjesni da u našoj studentskoj populaciji imamo dio studenata sa zdravstvenim poteškoćama, ali i dio studenata koji su nebrojno puta stavili svoje znanje i vrijeme na raspolaganje kroz razne volonterske projekte kao što su pripreme za državnu mature iz fizike i kemije, besplatne instrukcije za studente svih sastavnica Sveučilišta, pripreme nadarenih učenika osnovnih i srednjih škola za razna natjecanja, odlučili smo pokušati napraviti i korak naprijed u poticanju inkluzivnog obrazovanja studenata s invaliditetom i studenata s privremenim zdravstvenim poteškoćama. Sustav visokog obrazovanja nema osobnog asistenta u smislu pomoći u učenju. Neki studenti zbog bolesti često imaju puno izostanaka, zbog čega s vremenom izgube priključak, odustaju i stavljaju godinu u mirovanje. Zbog toga smo odlučili pokrenuti projekt vršnjačke potpore i osmisliti način kako im pomoći u učenju i lakšoj nadoknadi propuštenog gradiva, rekao je Gordan Radobolja, prodekan za nastavu PMF-a Split.
Proizašla su i nova prijateljstva
Dodaje i da se na prvi poziv odazvala grupa samozatajnih mladih ljudi koji su bez puno razmišljanja i otvorenog srca odlučili ući u nepoznato i pomoći bez zadrške. Pripremljen je i poziv za drugi ciklus, a studenti koji su primali podršku svojih kolega imaju samo riječi hvale za ovaj program. Vršnjaci im nisu pomogli samo u učenju, proizašla su iz svega i nova prijateljstva, a ova podrška posebno je značila onima koji su već namjeravali odustati od studija. Štoviše, neki od korisnika programa smatraju da su na ovaj način stekli čak i veće znanje iz nekih predmeta nego što bi uspjeli na redovitim predavanjima. Studentima koji se upuste u ulogu pomagača korisnici poručuju da njihov rad nije samo pružanje pomoći pri učenju.
– Vi ste osobe koje će studentima sa zdravstvenim poteškoćama omogućiti da ostvare svoj puni potencijal i postignu uspjeh, bez obzira na izazove s kojima se suočavaju. Ova uloga ne zahtijeva samo znanje, već i strpljenje, empatiju i razumijevanje. Važno je da ne zaboravite kako su izazovi s kojima se suočavaju studenti sa zdravstvenim poteškoćama prilika za rast, kako njima tako i vama. Kroz zajednički rad, ne samo da ćete pomoći njima, već ćete i vi stjecati nova znanja, razvijati empatiju i postajati svjesniji snage koju donosi međusobna podrška, poručili su svojim kolegama.
TKO SU STUDENTI KOJI POMAŽU I KOJI SU NJIHOVI MOTIVI?
Tomislav Andro Čanić student je prijediplomskog studija Informatike koji u slobodno vrijeme vozi bicikl, igra nogomet, programira. Prijavio se iz želje da pomogne kolegama koji imaju zdravstvene poteškoće koje je i sam prošao te smatra da bi mu pomoglo da je tada na fakultetu postojao ovakav projekt.
Ivor Dukić završio je diplomski studij Fizike i informatike, nastavničkog smjera. U slobodno vrijeme igra šah, društvene igre i ispija kave s prijateljima. Ušao je u projekt jer smatra kako je ovakav pristup nužan za stvaranje jednakih prilika u obrazovanju jer će jedino tako uspjeh studenata s poteškoćama biti stvarni odraz njihovih intelektualnih sposobnosti. Projekt je i njemu bio koristan kao budućem nastavniku jer je stekao vrijedno iskustvo u prilagodbi pristupa radu učenicima koji se suočavaju s određenim izazovima u učenju.
Ana Dželalija studentica prijediplomskog studija Matematike i fizike koja se u slobodno vrijeme bavi plesom, vozi bicikl, voli se družiti s obitelji i prijateljima, provoditi vrijeme na otvorenom, promatrati zvijezde, čitati knjige. U projekt se uključila zbog pomoći vršnjacima, novih poznanstva i stjecanja novog iskustva. Veseli je vidjeti trud kolegica kojima je pomagala, pratiti njihov napredak, u konačnici i uspjeh na ispitu, ali više od svega što su se upoznale i zbližile.
Lucija Gugić završila je diplomski studij Matematike, teorijskog smjera. U slobodno vrijeme pleše u Folklornom ansamblu Jedinstvo, voli putovati i provoditi vrijeme u društvu s prijateljima. U projekt se uključila kako bi kolegama pomogla da se suoče sa svakodnevnim izazovima studiranja, a s ponosom ističe da je za nagradu dobila prijatelje za cijeli život.
Dragana Herceg studentica je diplomskog studija Biologije i kemije, nastavničkog smjera. U slobodno vrijeme voli provoditi vrijeme na otvorenom, igrati društvene igre, družiti se s obitelji i prijateljima. Smatra da bi uvijek trebali biti jedni uz druge i pomagati koliko god smo u mogućnosti posebno studentima kojima je studiranje otežano zbog nekih životnih okolnosti. Naglašava važnost izgradnje kvalitetnog odnosa punog povjerenja kako bi prije svega bili prijatelji, a onda i studenti koji im pomažu s učenjem.
Šime Jadrijev student prijediplomskog studija Informatike u slobodno vrijeme volontira u DUMP-u, trenira atletiku, voli pratiti i druge sportove, posebno košarku. Za uključivanje u projekt nije mu trebala neka posebna motivacija, samo se stavio u poziciju kolega kojima treba pomoć i shvatio da s relativno malo truda može dosta doprinijeti. Smatra da se studenti sa zdravstvenim poteškoćama trebaju uključiti jer će sebi uštedjeti puno vremena, a uz to upoznati i neke nove prijatelje.
Jere Mandušić student je diplomskog studija Matematike, teorijskog smjera i u slobodno vrijeme voli piti kavu, često igra futsal i padel. Odlučio se uključiti u projekt jer se stavio na mjesto svojih kolega i shvatio da bi mu puno značilo da uz sve probleme ima neku osobu kojoj se može javiti za pomoć. Poziva kolege da se uključe i naglašava da ni jedne plaćene repeticije ne mogu zamijeniti osjećaj kad vidite da su kolege shvatili nešto novo i položili ispit za koji su mislili da ga nikad neće položiti.
Jozo Meštrović student prijediplomskog studija Informatike u slobodno vrijeme voli otići u teretanu, igrati nogomet, pogledati dobar film ili dobru utakmicu, veliki je fan Hajduka. Motiv uključivanja u projekt je bila samo želja da pomogne nekom kome to treba. Stekao je prijatelja koji ga je fascinirao željom i voljom za radom, ali i osvijestio da postoje studenti na fakultetu kojima bi dobro došla i pomoć s učenjem i razgovor nevezano za gradivo
Ivana Oreb studentica prijediplomskog studija Informatike voli čitati knjige, peći kolače, kukičati i uzgajati biljke. Na sudjelovanje u projektu prijavila se bez puno premišljanja iako priznaje da je bio strah kako će se snaći u ulozi instruktora, ali nakon završenog ciklusa vidi da mjestu za strah nije bilo. Iza nje je prelijepo iskustvo i novo prijateljstvo. Divi se upornosti kolege kojem je pomagala, a njegova želja za radom gurala je naprijed, čak do te mjere da su znali ostati bez zadataka za učenje.
Petra Pavić studentica diplomskog studija Biologija i kemija, nastavničkog smjera slobodno vrijeme provodi sa svojim prijateljima i obitelji, voli igrati društvene igre, gledati filmove i serije, vježbati, čitati, pjevati i putovati. U projekt se uključila jer se prisjetila kako je njoj i njenim prijateljima bilo teško na samom početku studija. Iz tog razloga je htjela olakšati studentima koji se nalaze u težim životnim situacijama. Poziva kolege da se uključe jer zasigurno imaju znanja i prijateljske savjete koje mogu podijeliti i pomoći mlađim studentima.
Josip Šalinović student diplomskog studija Računarske fizike, demonstrator koji u slobodno vrijeme igra mali nogomet i karte. Pokazao se kao odličan instruktor na teškom matematičkom kolegiju kojeg je i sam učio da bi mogao prenijeti znanje kolegici koja je kasnije taj predmet i položila.
Robert Tadić završio je diplomski studij Matematike, teorijskog smjera. U slobodno vrijeme igra nogomet, a voli i druge sportove, planinarenje, šah, knjige i pub kvizove. Svjestan je da bolest može izazvati osjećaj otuđenosti pa ono što ga je posebno privuklo ovom projektu je činjenica da podršku u učenju pružaju upravo drugi studenti. Stekao je dva nova prijatelja, a njihov pozitivni duh i upornost unatoč izazovima opisuje kao nevjerojatnu snagu i nešto iz čega svi možemo puno naučiti.