Pretraga

Rad u pozivnom centru – neizbježan studentski posao

A- A+

Studentima se nude različite mogućnosti zapošljavanja preko Student servisa, od dijeljenja letaka ili rada u ugostiteljstvu do čuvanja djece, a u ljetnim je mjesecima ponuda poslova veća zbog početka turističke sezone. No bez obzira na mogućnosti sezonskog zapošljavanja, konstanta u ponudi studentskih poslova su pozivni centri. Trenutno se na stranicama Student servisa u Zagrebu nalazi dvadesetak takvih oglasa, pa ne čudi da je većina studenata tijekom svog školovanja i rada preko studentskog ugovora imala bar jedno radno iskustvo u nekom od brojnih pozivnih centara.

Izdvojeni članak

Ovo su deficitarna zanimanja na tržištu rada u Hrvatskoj

Najčešća asocijacija vezana uz rad u pozivnom centru su operateri fiksne i mobilne telefonije, koji zapošljavaju najveći broj studenata. U studentskim je danima Ana, kao i brojni drugi studenti, svoj mjesečni džeparac zarađivala radeći kao agentica pozivnog centra. Nije započela radeći na telefonu, nego u poslovnici u jednom od trgovačkih centara u Zagrebu, iako je na razgovoru za posao bilo dogovoreno drugačije. Ubrzo je shvatila izazove koje donosi rad s ljudima i svakodnevni kontakt licem u lice.

Korisnik mi je prijetio da će mi daljinskim razbiti glavu

– Jednom mi je korisnik prijetio da će mi daljinskim razbiti glavu, prisjeća se Ana i dodaje kako je satnica bila fiksna, ali je postojao prosjek prodaje koji su studenti trebali ispuniti. Nakon sedam mjeseci nezadovoljstva, odlučila se za promjenu posla, pa je počela raditi u pozivnom centru kod drugog operatera, gdje je, kako kaže, bila zadovoljna.

– Bila sam na telefonu, pa nisam bila direktno izložena neugodnim ljudima, a na poslu je bilo i puno poznatih ljudi, zbog čega je atmosfera uvijek bila opuštenija.

Iako je satnica na drugom poslu bila niža, Ana kaže kako je ipak više zarađivala zbog provizija od prodaje. Dodaje kako je sama krojila radno vrijeme, što je velika prednost bilo kojeg studentskog posla, ali bez obzira na to, stalno je pratila oglase i ponude za druge poslove u nadi da će naći posao u struci.

– Očekivana dobrobit ovakvog posla je redovita plaća, a neočekivana upoznavanje puno mladih ljudi, sklapanje prijateljstava, pa čak i ljubavnih veza, prisjeća se Ana.

Izdvojeni članak

Doznajemo koji je studentski posao bio najčešći u Zagrebu prije 30 godina

Fleksibilno radno vrijeme prilagođeno studentima

Bruno već treću godinu radi kao agent u pozivnom centru, a na svom je prvom takvom poslu upoznao i djevojku Viktoriju. Oboje su se odlučili zaposliti u pozivnom centru jer nisu imali prijašnjeg radnog iskustva, što su ostali poslovi zahtijevali.

– Radno vrijeme je bilo 0 – 24, vrlo fleksibilno, što je bilo bitno zbog usklađivanja s fakultetskim obavezama, pa sam mogao raditi svaki dan, prisjeća se Bruno.

Dodaje kako su radni uvjeti bili teški jer je sve bilo prestriktno. Unaprijed su bili zadani načini razgovora, a satnica uvjetovana prodajom.

Izdvojeni članak

Unatoč jednoličnoj ponudi, studentski poslovi traženiji nego ikada

Ako ne možete pratiti tempo, nemojte ući u ovakve poslove

Onaj tko nije mogao pratiti taj tempo, nije ni mogao nastaviti s radom, kaže Bruno, a Viktorija dodaje kako su i plaće znale kasniti, pa su čak mijenjali i SC zbog toga. Nezadovoljni takvim uvjetima, oboje su odlučili promijeniti posao i prijeći kod drugog operatera jer su od prijatelja čuli kako su radni uvjeti bolji.

– Tu je teško napredovati, previše je ljudi, a tu sam jer još imam studentska prava, to je najbitnije, a kad ih izgubim, počet ću s traženjem posla u struci, ali ovo je zasad jako dobar džeparac, kaže Bruno.

Na promjenu trenutnog posla Viktorija bi pristala samo da nađe posao u struci, gdje bi mogla steći iskustvo i dobiti preporuku, no bitno je da taj posao bude plaćen, jer joj treba novac.