Ravnateljica splitskog SC-a o izboru novog loga: Nije obećano obrazloženje izabranog loga, ni ostavljena mogućnost prigovora
Nakon što je student Marko Borota prigovorio splitskom Studentskom centru na netransparentnom izboru za novi logo, potražili smo obrazloženje od ravnateljice SC-a Gordane Raos. Odgovor na upite tko je bio u komisiji za izbor loga i na koji su način radovi bodovani nismo dobili, a ravnateljica nam je poslala očitovanje iz kojega je vidljivo kako se natječaj i provođenje izbora i dalje ovija velom tajni.
Studentski centar u Splitu u suradnji sa Studentskim.hr sredinom listopada pokrenuo je natječaj za kreiranjem novog loga. Nakon što je natječaj 17. studenoga završio, te je izabran pobjednički rad, javio se student Marko Borota koji je u otvorenom pismu osudio netransparentni izbor kao i istaknuo nezadovoljstvo studenata izabranim radom. S obzirom da se ne zna tko je bio u komisiji koja je birala novi logo i autora nagradila s 2.000 kuna, upitali smo ravnateljicu splitskog SC-a Gordanu Raos da nam otkrije više detalja o natječaju i izboru.
Priopćenjem potvrdili netransparentnost
– Reagiram jer me sram što studiram na sveučilištu koje godinama ignorira struku na svim razinama. Ne samo da je ovakva provedba natječaja, gdje se od peteročlane komisije zna samo ime ravnateljice Gordane Raos, dipl. iur., sramotna i netransparentna, već je uvreda svim studentima koji se na tom istom sveučilištu školuju da bi kasnije bili dio dizajnerske struke, napisao je Borota u svom pismu, no ni nakon naših upita od ravnateljice Raos nismo dobili više informacija po tom pitanju.
Zanimalo nas je tko je bio u peteročlanoj komisiji koja je odlučivala o najboljim radovima, po kojim kriterijima je izabran novi logo kao i postoji li mogućnost da se vide svi pristigli radovi. Upitali smo i za komentar na studentske pritužbe, ali i to što se mnogima novi logo ne sviđa.
SC ne mora polagati račune pred javnošću o izboru
Sve što smo od Gordane Raos dobili jest očitovanje u kojemu, između ostaloga navodi, da taj natječaj nije objavljen na temeljem ijednog zakona kao i da nije bio podvrgnut ikakvom formalnom postupku. Nadalje ističe kako natječaj nije zahtijevao ni obećavao posebno obrazloženje izabranog rješenja, a niti ostavio mogućnost prigovora na izbor.
– Ravnateljica i rukovoditelji službi SC-a kao Komisija izabrali su ono što najviše odgovara ciljevima poslovanja i ukusu uprave SC-a te izbor ovog redizajna ne mogu i ne žele prepustiti bilo kome izvan SC-a, a pogotovo se ne žele obazirati na ocjene nezadovoljnih pojedinaca inače dragovoljnih sudionika natječaja, pa makar to bili i oni studenti koji sebe smatraju predstavnicima struke. Pravo je svakoga biti nezadovoljan i kritizirati, ali nije lijepo vrijeđati i biti zlonamjeran i ciničan, navedeno je u očitovanju koje smo dobili od ravnateljice Raos.
Slijedom toga nema ni potrebe pred javnošću polagati račune o izboru najprihvatljivijeg redizajniranog loga SC-a koji je jednoglasno prihvaćen od onih koji će ga i koristiti u svom poslovanju i to konkretno u promociji ljetnog smještaja i koji su uostalom jedini i odgovorni za poslovanje SC-a.
Tražio se redizajn, a ne novi logo
S obzirom da je pobjednički logo od autorice Marine Dobre skoro identičan starom vizualu SC-a, zanimalo nas je zašto je baš taj rad proglašen najboljim.
– Radilo se samo o redizajnu postojećeg loga SC-a koji će se koristiti u poslovnoj komunikaciji ljetnog smještaja i na našoj web stranici ponude ljetnog smještaja. Dakle,nije se tražio novi vizualni identitet SC-a nego samo prijedlog da se postojeći logo akcentira ljetnim motivom i da se koristi ljeti u komercijalom poslovanju SC-a, objašnjenje je koje je ravnateljica navela u očitovanju.
Priopćenje u cijelosti možete pogledati u dokumentu ispod.