Pretraga

Reakcija AZVO-a na intervju s osnivačem VERN’a Brankom Štefanovićem

A- A+

Zahtjev za ispravak informacija u članku „Osnivač sveučilišta VERN Štefanović otvoreno o tridesetoj obljetnici i ležećim policajcima u akademskoj zakonskoj regulativi“ objavljenom na portalu Srednja.hr 1. rujna 2020.

diploma Foto: srednja.hr

u intervjuu s g. Brankom Štefanovićem, osnivačem VERN-a objavljenom na portalu Srednja.hr 1. rujna 2020. godine pod naslovom „Osnivač sveučilišta VERN Štefanović otvoreno o tridesetoj obljetnici i ležećim policajcima u akademskoj zakonskoj regulativi“ iznesene se u informacije koje se odnose na rad Agencije za znanost i visoko obrazovanje (AZVO).

Navodi se kako se u reakreditaciji „ne mjeri učinkovitost studiranja” koja se “ogleda, prije svega u zapošljivosti studenata pojedinih studija, potražnji za njima na tržištu rada i to u najširem smislu, od malih poslodavaca do korporacija, od instituta do akademskih ustanova, te u njihovom napredovanju u razvoju karijera”, što nije točna informacija.

Točna je informacija kako Standardi AZVO-a za vrednovanje kvalitete sveučilišta i njihovih sastavnica u postupku reakreditacije visokih učilišta, odnosno Standardi AZVO-a za vrednovanje kvalitete veleučilišta i visokih škola u postupku reakreditacije visokih učilišta sadrže elemente koji se odnose na zapošljivost studenata nakon završetka studija.

Izdvojeni članak

[INTERVJU] Osnivač sveučilišta VERN Štefanović otvoreno o tridesetoj obljetnici i ležećim policajcima u akademskoj zakonskoj regulativi

U skladu s tim, visoko učilište u postupku reakreditacije treba dokazati opravdanost izvođenja studijskih programa u odnosu na društvene/gospodarske potrebe te da obrazuje stručnjake konkurentne na nacionalnom i međunarodnom tržištu rada. Primjeri dokaza za elemente ovoga standarda mogu biti npr. analiza opravdanosti izvođenja studijskog programa, dokazi o analizi i provedbi preporuka strukovnih udruga, podaci o zapošljivosti diplomiranih studenata, usklađenost s preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku.

Nadalje, visoko učilište treba dokazati da vodi brigu o zapošljivosti studenata nakon studija, npr. da ima uspostavljen sustav i bazu kontakata s alumnijima i poslodavcima, službe potpore studentima za razvoj karijere, da prikuplja povratne informacije alumnija i poslodavaca i sl.

U postupku reakreditacije, kao član stručnog povjerenstva sudjeluje i predstavnik gospodarstva, a obvezan dio protokola posjeta visokom učilištu je i sastanak s predstavnicima poslodavaca, gospodarstvenika i poslovnih suradnika.

Dodatno, svjestan važnosti praćenja zapošljivosti diplomiranih studenata u kontekstu kvalitete visokog obrazovanja, ali i gospodarskog razvoja države, AZVO je prvo nacionalno istraživanje o zadovoljstvu studenata studijskim programima i mogućnošću zapošljavanja proveo 2014. godine s ciljem prikupljanja podataka o upisanom studiju, prijelazu sa studija na tržište rada, iskustvu s tržišta rada te stečenim kompetencijama. Nadalje, tijekom 2017. godine u okviru projekta SKAZVO također je provedeno nacionalno istraživanje zapošljivosti diplomiranih studenata čiji su rezultati objavljeni u publikaciji pod imenom Što nakon diplome?. Najnovije istraživanje zapošljivosti provedeno je 2018. godine u okviru europskog projekta Eurograduate, koji se provodi u osam europskih zemalja i cilj mu je prikupiti podatke o prijelazu diplomanada na tržište rada.

U skladu s odredbama Zakona o medijima, ljubazno Vas molimo da objavite ovaj ispravak informacija.

S poštovanjem,

Odsjek za odnose s javnošću
Agencije za znanost i visoko obrazovanje