Rektor obećao nathodnik kod kampusa Borongaj ove godine, HŽ tvrdi drukčije: Evo kako bi izgledao
Rektor zagrebačkog Sveučilišta Stjepan Lakušić u studenom je najavio da bi izgradnja nathodnika preko pruge kod kampusa Borongaj mogla biti realizirana u prosincu ove godine projektom HŽ Infrastrukture. No, kako doznajemo od HŽ-a, dobivanje građevinske dozvole predviđeno je tek za siječanj 2025. godine, a to je samo preduvjet za izbor izvođača. U planu je izgradnja dva bočna perona i pješačko-biciklistički nathodnik koji bi trebao imati dizalo za osobe s invaliditetom.
Izgleda da nathodnik preko pruge kod kampusa Borongaj studenti ipak neće dobiti u 2024. godini. Kako smo doznali od HŽ Infrastrukture, predviđeno dobivanje građevinske dozvole za nathodnik je u siječnju 2025. godine. To je tek preduvjet za objavu natječajne dokumentacije za javno nadmetanje za izbor izvođača, a točan završetak radova HŽ ne može potvrditi.
Osim nathodnika planira se izgradnja dva bočna perona i pješačko-biciklistička staza uz Branimirovu
Ovakav odgovor HŽ-a u suprotnosti je od onoga što je govorio rektor Sveučilišta u Zagrebu Stjepan Lakušić. Naime, u studenom je, 15 godina od početka projekta Kampusa Borongaj, predstavljen i njegov strateški plan. Prvi korak je, tvrdio je rektor, prometno povezivanje Borongaja s ostatkom grada. Tako je Lakušić istaknuo da bi izgradnja nathodnika preko pruge kod kampusa mogla biti realizirana u prosincu 2024. kroz projekt HŽ Infrastrukture.
Do željezničkog stajališta Trnava sada tako vodi divlji put gdje su u 2022. poginula dvojica studenata od strujnog udara. Put je i dalje pun žbunja te raslinja, a studenti adekvatno sređeni prijelaz traže još od 2011. godine. Kako su nam objasnili iz HŽ Infrastrukture, izrada tehničke dokumentacije za izgradnju željezničkog stajališta Borongaj i nathodnika pokrenuta je na temelju sporazuma Grada Zagreba, Sveučilišta u Zagrebu i HŽ Infrastrukture. Naime, zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević još ranije je kazao da HŽ premješta stanicu za vlak prema Kampusu.
– U cilju prometnog povezivanja željeznicom sa Znanstveno-učilišnim kampusom te Ulicom kneza Branimira planira se izgradnja dva bočna perona sa sjeverne i južne strane pruge, izgradnja pješačko-biciklističkog nathodnika, izgradnja pješačko-biciklističke staze uz Branimirovu ulicu od križanja s Mandlovom ulicom do kampusa te prilagodba i uređenje križanja Mandlova – Branimirova. Predviđeno je i uređenje kolnog pristupa svim građevinama na kolodvoru kao i rekonstrukcija i prilagodba signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te kontaktne mreže. S bočnih strana nathodnika planirana je i ugradnja dizala za osobe s invaliditetom, objasnili su nam iz HŽ Infrastrukture.
‘Dinamika radova ovisi o trajanju svih tih postupaka tako da je teško u ovome trenutku predvidjeti točan završetak radova’
Dodali su i da je sam projekt predviđen u dvije etape. Prva je izgradnja nove trafostanice kao preduvjet za izgradnju stajališta i nathodnika Borongaj, a tu etapu preuzeo je HEP. Za drugu etapu koja se sastoji od izgradnje stajališta i nathodnika izrađen je idejni projekt te je u tijeku postupak izdavanja lokacijske dozvole. U svom upitu HŽ Infrastrukturi naglasili smo da je zagrebački rektor kazao da će nathodnik biti realiziran u prosincu ove godine.
– Paralelno je u tijeku izrada glavnih projekata druge etape nakon koje slijedi podnošenje zahtjeva za izdavanje građevinske dozvole, izrada izvedbene dokumentacije te natječajne dokumentacije za javno nadmetanje za izbor izvođača radova. Predviđeno dobivanje građevinske dozvole odnosno preduvjeta za objavu natječajne dokumentacije za javno nadmetanje za izbor izvođača radova je u siječnju 2025. godine. Dinamika radova ovisi o trajanju svih tih postupaka tako da je teško u ovome trenutku predvidjeti točan završetak radova, naveli su iz HŽ Infrastrukture.
Kazali su nam i da ne dobivaju pritužbe građana oko divljeg prijelaza u Trnavi, no upozorili su građane da je takve prijelaze opasno koristiti i da se prugom ne hoda. Podsjetimo, osim nathodnika kod kampusa Borongaj u planu je i tramvajska pruga do samog kampusa. Dokumentacija za taj dio, rekao je rektor u studenom, mogla bi biti završena tijekom 2025. godine, dok bi izgradnja mogla biti završena za dvije do tri godine.
Studenti kažu da će biti sretni ako dobiju pekaru
Za dokumentaciju prometne infrastrukture, studentskih domova i sportske dvorane za studente bit će potrebno, tvrdio je rektor u studenom, između godinu i pol i dvije godine. Kako je naveo Tomašević, u planu je i podvožnjak ispod željezničke pruge na Mandlovoj gdje bi išla tramvajska pruga sve do okretišta Dubrava. Tomašević je najavio i da će se raditi obodna cesta oko samog Kampusa što će biti investicija Grada Zagreba od oko 20 milijuna eura.
Oko svih radova sami studenti na kampusu nisu optimistični. Kada smo u studenom razgovarali s njima, kazali su nam da će biti sretni ako dobiju kakvu pekaru. Nedostaje im i neki kafić, kiosk ili sportska dvorana. Inače, na Kampusu se, u cjelini, nalazi nekoliko fakulteta – Hrvatski studiji, Fakultet prometnih znanosti i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet.
KAMPUS BORONGAJ 2007.-2024.
2007. svečano otvorenje; nastavu počelo slušati 4.500 studenata i 200 profesora s Edukacijsko-rehabilitacijskog, Fakulteta prometnih znanosti i Hrvatskih studija; priprema podloga za buduće arhitektonske natječaje; najava da će kampus po završetku izgradnje koristiti 35.000 studenata
2011. pokrenuta inicijativa za izgradnju sređenog pješačkog prijelaza između Kampusa Borongaj i željezničke stanice Trnava
2013. najava da će kampus biti gotov za četiri godine; trošak 500 milijuna eura; najava produžetka tramvajske linije; najava studentskog doma za 5.000 studenata, za izgradnju će se zaposliti 3.000 ljudi; fakulteti koji će biti na kampusu: Prehrambeno-biotehnološki, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Fakultet prometnih znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Hrvatski studij, Grafički fakultet te Fakultet političkih znanosti
2014. početak mandata rektora Damira Borasa; radi se na uređenju međusobnih odnosa razvrgnućem suvlasničke zajednice nekretnina, u svrhu izgradnje Kampusa Borongaj
2015. rješenje o diobi vlasništva, ukupna površina bivše vojarne Borongaj raspodijeljena je i upisana kao: samovlasništvo Sveučilišta 666.387 m2, samovlasništvo RH 102.558 m2, suvlasništvo Sveučilišta i RH 53.178 m2; utvrđen status legalnosti i izgrađeni objekti evidentirani u katastru i zemljišnoj knjizi
2016. nastavlja se legalizacija objekata na Kampusu
2017. nužna izmjena Urbanističkog plana uređenja (UPU) kako bi se mogla napraviti rekonstrukcija postojećih zgrada, prilagodba prostora za bolje uvjete znanstveno-nastavnog rada
2019. donesene izmjene UPU-a kojima je omogućeno što se tražilo dvije godine ranije; kako je malo toga izrađeno iz prvotnog prostornog plana, zbog neprovedivosti unutar vremenskih i drugih okvira, upućen je prema Gradu Zagrebu zahtjev za drugim izmjenama i dopunama UPU-a
2023. u mandatu rektora Stjepana Lakušića kreću sastanci Sveučilišta i Grada Zagreba; predstavljen strateški plan; najavljen pješački most koji će povezati Mandlovu i Kampus do prosinca 2024.; najava produljenja tramvajske linije koja će voditi do srca Borongaja; Tomašević najavio obodnu cestu oko Kampusa što će biti investicija Grada od oko 20 milijuna eura
2024. HŽ Infrastruktura otkriva da je predviđeno dobivanje građevinske dozvole za nathodnik u siječnju 2025. godine, ne mogu predvidjeti kraj radova