Skoro je gotova turbulentna 2021.: Pitali smo studente da ocijene godinu na faksu
Još jedna godina se bliži kraju, odnosno ona kalendarska. Akademska godina je mnogim studentima još i bitnija od ove ‘obične’, ali ona ima svoj novi početak u listopadu – praktički smo tek na početku jedne. No, možemo i iz kalendarske perspektive komentirati fakultete.
Kako se bliži kraj godine, ne možemo si pomoći – gledamo unazad i razmišljamo o svemu što se dogodilo. Ako se i vama čini da je ova godina prošla brže nego bilo koja do sad, ne brinite jer niste jedini. Vjerojatno je to slučaj zato što je ova godina zaista bila… dinamična. Da, mogli bismo to tako opisati.
Zbog pandemije koja već skoro dvije godine vlada svijetom, gotovo pa sve je u krizi, pa tako i obrazovanje. Nakon 2020. godine u kojoj smo odjednom prešli na online nastavu, ove godine smo ušli u istu spremni na cjelodnevno spajanje na Internet i buljenje u ekrane. Ali, je li ova godina bila bolja od prošle?
Postoji razlog zašto se nastava do sada uvijek održavala uživo, a ne online – zato što je gotovo pa nemoguće postići jednaku kvalitetu. A sada ne postoje druge opcije. Ili? U svakom slučaju, turbulentna godina. I zato smo pitali studente što oni misle o čitavoj godini po pitanju obrazovanja, koju bi joj ocjenu dali?
– Dala bih neku jadnu dvojku i to čisto iz poštovanja prema profesorima koji su bili fer – zato što su nam zadavali zadatke, seminare koje nismo morali raditi tijekom online nastave da ih napravimo sada. Jednostavno fizički je nemoguće stići izvršiti sve njihove zahtjeve i prohtjeve. U ispite su stavljali pitanja na koje ni sami ne znaju odgovor, da slučajno ne bismo prepisali. Iako ne znam odakle bismo trebali znati odgovore, kojih doslovno nigdje nema. Smatram da su profesori pod totalnim lockdownom bili više fer. Tada su uzimali u obzir kada je netko bio bolestan i nisu pretjerivali s gradivom, rekla nam je Lucija (20) s FFOS-a.
Istu ocjenu, koja i nije baš dobra, bi dala i naša sljedeća sugovornica. Ona se prisjetila jednog vrlo neugodnog iskustva koje se dogodilo za vrijeme ljetnih ispitnih rokova.
Dovoljan (2)
– Kada bih morala ocijeniti 2021. godinu po pitanju akademskog obrazovanja, dala bih joj dovoljan (2). Situacija nije naročito bolja u odnosu na 2020. godinu, a razlog tomu je, po mom mišljenju, neorganiziranost i nerazumijevanje od strane profesora na mom odjelu. Naime, nakon čitavog semestra i pol održavanja nastave na daljinu, moj odjel je odlučio organizirati ispite uživo. O tome smo bili obaviješteni svega tjedan dana ranije. Meni, koja sam iz Zadra to nije predstavljalo problem. Međutim, na Sveučilištu ima toliki broj studenata koji nisu Zadrani te su svoje smještaje otkazali još početkom 2021. godine. Reakcija pročelnice odjela na zamolbe i upite da se rokovi, s opravdanim razlogom nemogućnosti pronalaska smještaja provedu online, bila je: “uštedjeli ste jer niste plaćali šest mjeseci stanarinu, sada si platite hotel”. Ne želim ulaziti u detalje i nabrajati razloge zbog čega je ova izjava problematična, u najmanju ruku bahata, bezobrazna i nerazumna te nešto što jedna pročelnica nikako ne bi smjela izjaviti, budući da bih do prekosutra mogla raspravljati o tome. Ne znam hoće li se to riješiti u 2022. godini, ali se iskreno nadam, budući da je cijela priča završila u medijima, prisjetila se ukratko Anđela (20) iz Zadra.
I dok su ovo već dva negativna iskustva, donosimo sada i jedno pozitivno. Iako djeluje kao da je online nastava bila užasno izvedena, to ipak nije slučaj – barem ne u potpunosti. Postoje oni koji su se ekstremno trudili prilagoditi upravo studentima.
Ipak nije sve tako crno?
– Akademskom obrazovanju bih dala ocjenu vrlo dobar zato što mislim da se je otišlo korak naprijed u prilagodbi nastave pandemijskim uvjetima. Profesori su uspješno odredili prioritete – što se održava uživo, a što online. Dobar primjer je što se na mojem faksu većinom nije inzistiralo na održavanju predavanja uživo, ali je zato praktični dio nastave (seminari i vježbe) održan u potpunosti uživo. Tako nismo bili ni za što zakinuti. Mislim da je najveći problem nepridržavanje mjera, zbog premalih prostora, odnosno prevelikog broja studenata. Mislim da je najbolja opcija jednostavno hibridna nastava. To je jedini način da studenti i profesori ne budu uskraćeni za znanje (i cijelo iskustvo), ali da se i dalje svi osjećaju sigurno, zaključila je Maria (19) s Filozofskog.
Sigurno je da u obrazovanju ima problema, i ne samo onih uzrokovanih pandemijom. Ova trenutna situacija je samo doprinijela tome da svi problemi izađu na vidjelo i da postane očito koliko je zapravo loše sve skupa.
– Najveći problem je što više ne znaju što žele od nas i ne mogu prihvatiti nove generacije studenata i da više nije ono vrijeme koje je bilo u doba njihovog obrazovanja. Mislim da se to nikada neće riješiti jer većinom dolaze samo iskompleksirani profesori koji svoje probleme i frustracije liječe na nama. Po mom mišljenju trebali bi svi koji nešto predaju, polagati psihotestove kako bi utvrdili tko je prikladan za mjesto profesora, a tko ne. Definitivno mislim da je online nastava bolja jer tko hoće sluša, tko neće radi nešto svoje bez ometanja. I definitivno mislim da bi trebali uzimati u obzir da nemamo samo njihov predmet nego i druge predmete na kojima imamo obaveze i da shvate da nije samo njihov predmet najvažniji, ispričala nam je Lucija (20).