Splitski Student servis: ‘Zbog krize sve je više tvrtki koje ne plaćaju redovito studente’
Splitskim studentima su odnedavno otvorena vrata novoizgrađenog Kampusa, u čije su prostorije premješteni uredi Studentskog centra kao i šalteri Servisa. Ravnateljica splitskog SC-a Gordana Raos otkrila nam je kako se u Servis svake godine učlanjuje sve veći broj studenata te raste broj registriranih tvrtki. Međutim, okrivivši gospodarsku krizu u kojoj smo se našli, ravnateljica ističe da se sve češće susreću s poslodavcima koji ne plaćaju redovito studente.
Poslodavci i studenti koji tragaju za poslom, od svibnja šaltere Studentskog servisa u Splitu mogu pronaći u novootvorenom Kampusu. Budući da se u spomenutom kompleksu nalazi sav sadržaj koji zadovoljava studentske potrebe, bilo je logično i urede Studentskog centra prebaciti u isti. Ravnateljica splitskog SC-a Gordana Raos više puta je iskazala svoje zadovoljstvo završetkom najvećeg projekta u tom gradu te nas je nakon preseljenja detaljno uputila u situaciju u kojoj se nalaze splitski studenti koji žele zaraditi vlastiti novac preko Servisa.
Raste ponuda poslova, ali i broj poslodavaca ‘neplatiša’
Prema podacima koje nam je ustupila ravnateljica SC-a, u posljednjih pet godina zabilježen je rast broja učlanjenih studenata, ali i registriranih tvrtki koje potražuju zaposlenike preko Servisa. Iako ponuda poslova vidno raste iz godine u godinu, studenti koji traže ili dobiju radno mjesto suočavaju se s velikom boljkom koja je rezultat recesije u koju smo zapali.
Trenutno je u Servisu učlanjeno preko 8 500 studenata te više od 5 000 registriranih tvrtki, čiji se broj udvostručio u odnosu na 2009. godinu. No problematično je što je među spomenutim firmama sve više onih poput ‘Montmontaže’ koja iskoristi studentsku radnu snagu te potom ne izvši uplatu.
– Nažalost, zbog gospodarske krize sve češće se susrećemo s tvrtkama koje redovno ne isplaćuju rad studenata. Te probleme rješavamo na način da pokrećemo ovrhu nad takvim poslodavcima, a u slučaju blokiranog računa poslodavca, prijavljujemo potraživanje u predstečajnoj nagodbu i u stečajnu masu, objašnjava ravnateljica Raos.
Tko može koristit usluge Servisa
Interes studenata iz okolnih gradova sve veći
Osim borbe s ‘neplatišama’, ravnateljica splitskog SC-a ističe kako su se susreli i s nekoliko studenata koji rade na tuđi ugovor. – Studenti koji zlorabe ugovore su prema našim saznanjima rijetki, ali smo uočili do sada nekoliko takvih. Međutim, Student servis o tome ne može voditi preciznu kontrolu jer nema mehanizam utvrde odrađuje li konkretni posao baš onaj student koji je došao po ugovor i na čije ime je ugovor zaključen, pojasnila nam je Raos.
Dodaje kako je isključivo obveza poslodavca da provjerava identitet studenta, no rade li to i na koji način, u SC-u ne znaju niti mogu znati. Minimalna satnica koju preporučuju u Servisu je 18 kuna, a prema procjeni ravnateljice Raos sve je više studenata iz okolnih gradova koji se odlučuju koristit usluge splitskog Servisa.