Student FSB-a osvojio zlatnu medalju na sajmu inovacija u Nürnbergu: Osmislio vozilo koje pokreću pneumatski mišići
Izvrsne vijesti stižu nam iz Njemačke. Student zagrebačkog FSB-a Šime Grbić na 71. Međunarodnom sajmu inovacija u Nürnbergu IENA 2019 nagrađen je zlanom medaljom i diplomom. Grbić je osmislio autonomnno vozilo koje pokreću pneumatski mišići.
Inovativni rad studenta FSB-a Šime Grbića Autonomous vehicle driven by pneumatic muscles osvojio je zlatnu medalju i diplomu u kategoriji inovacija sa sveučilišta.
Šime Grbić student je druge godine diplomskoga studija strojarstva na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu. Studira na smjeru Mehatronika i robotika, a inovativni rad koji je nagrađen na 71. Međunarodnom sajmu inovacija u Nürnbergu IENA 2019 ostvario je pod mentorstvom prof. dr. sc. Željka Šituma.
Izabran između više od 800 izlagača
Na najstarijem međunarodnom sajmu ovoga tipa u Europi, na kojem Hrvatska sudjeluje od 1993., ove je gosine sudjelovalo više od 800 izlagača iz više od 40 zemalja svijeta, a Grbrićev rad istaknuo se po svojoj inovativnosti.
Ako vam dokument nije vidljiv, osvježite stranicu.
Kako nam pojašnjava njegov mentor prof. dr. sc. Željko Šitum, Grbić je pneumatske cilindre koji se koriste kod hodajućih robota i u izradi ortoza proteza, iskoristio za pokretanje vozila.
– Zasad su bili uobičajeni pogoni s baterijom, a kolega je uveo to inovativno rješenje – kaže nam Šitum.
Dodaje kako nije ni sumnjao da će Grbić biti nagrađen, jer njegovi studenti često osmišljavaju razna inovativna rješenja.
Ekološka opravdanost vozila…
Stlačeni zrak kao izvor energije privlači stalnu pozornost znanstvenika i inženjera, a osobito u primjeni kod mobilnih sustava u smislu ekološkog goriva u vozilima s pneumatskim pogonom. Umjetni pneumatski mišić, koji je nastao kao rezultat interdisciplinarnog istraživanja u području robotskih manipulatora i bioloških sustava, predstavlja zanimljiv izbor tipa aktuatora koji se koristiti za pogon autonomnog vozila, piše u pojašnjenju Grbićeva izuma.
Na sajmu su pohvalili i njegovu ekološku opravdanost. Smatraju da bi se njegovim korištenjem u gospodarstvu smanjila potrošnja energije.
Vozilo ima pogonski mehanizam s koljenastim
vratilom kojim se translacijsko gibanje pneumatskih mišića (sila povlačenja) pretvara u rotacijsko gibanje pogonskih kotača vozila. Mikrokontroler upravlja skretanjem vozila koje je ostvareno pomoću pneumatskog linearnog koračnog motora. Vozilo ima mogućnost praćenja zadane putanje, a prilikom nailaska na prepreku upravljački program pokreće algoritam za zaustavljanje ili zaobilaženje prepreke na temelju podataka sa senzora, napisao je Šime opisujući svoj projekt.
Nazvali smo kolegu Grbića kako bi ga pitali nekoliko riječi, a on nam je skromno odgovorio kako ne bi davao izjave.