Pretraga

Studenta Frana mogli ste vidjeti u brojnim serijama i emisijama: Priča nam kako izgleda posao jednog statista

Statiranje u emisijama, serijama i filmovima, popularan je način zarade među studentima. Neki od njih, osim zarade, na takvom poslu stječu dragocjeno iskustvo i upoznaju brojne ljude koji im mogu pomoći u razvoju daljnje karijere u glumačkoj industriji. Jedan od studenata kojemu statiranje nije samo izvor zabave već odskočna daska za daljnju karijeru, ali i velika ljubav je Fran Radačić koji je statirao u brojnim domaćim serijama, reklamama, ali i filmovima. Fran nam je pričao gdje je sve statirao, kakva je atmosfera na setovima, kako se kreću honorari, ali i može li se živjeti od poslova statiranja.

Fran radačić na setu serije 'Mrkomir prvi' i na setu novogodišnje emisije Nove TV

Fran Radačić na setu serije ‘Mrkomir prvi’ i na setu novogodišnje emisije Nove TV | foto: Fran Radačić/Instagram/Canva

Statisti su neophodan dio svake serije, emisije, reklame, ali i filma. Za taj posao najčešće se odlučuju studenti, a jedan od njih je i Fran Radačić. Frana smo, do sada, imali prilike vidjeti u emisijama poput ‘Volim Hrvatsku’, ‘Tvoje lice zvuči poznato’, novogodišnjem programu Nove TV, serijama poput ‘Larinog izbora’, ‘Horvatovi’, ‘Mrkomir prvi’ i slično, ali i u brojnim reklamama domaćih lanaca trgovina i domaćih brendova. S obzirom na to da statira već deset godina, Fran je s nama podijelio svoja iskustva, pričao nam je o atmosferi na setovima, ali i o honorarima te uvjetima rada.

Fran je prvi put pred kamere stao prije desetak godina, u osmom razredu osnovne škole i to u, tada vrlo popularnoj, seriji Larin izbor. Tamo je, kroz desetak epizoda, imao ulogu Amara, sina drske, ali brižne Esme. Ovo iskustvo mu se toliko svidjelo da je tražio načine na koje može doći do još takvih poslova pa mu je njegov nastavnik informatike otkrio agencije za statiranje. Ubrzo nakon toga krenuo je statirati u seriji za mlade ‘Nemoj nikome reći’ i to mu je iskustvo donijelo mnoga poznanstva i prijateljstva koje održava i danas, osam godina nakon završetka snimanja.

Iznosi honorara variraju od desetak eura pa sve do nekoliko stotina eura po snimanju

Način na koje je Fran pronalazio sve ove projekte je, kako je već ranije rekao, preko agencija za statiranje koje na svojim stranicama i na društvenim mrežama objave oglas s informacijama o tome kakvu osobu traže, odnosno, za koju vrstu uloge, za koji projekt te vrijeme i mjesto snimanja i honorar. Kasnije, kada je već imao uloge u nekoliko projekata, agencije su ga često i same pozivale na rad na drugim snimanjima jer svaka agencija ima pravo zadržati vaše podatke kako bi vas kasnije mogli kontaktirati ako odgovarate nekoj novoj ulozi.

Kada je riječ o honoraru, Fran nam govori kako su snimanja obično plaćena po principu dnevnice koja je ponekad fiksna, a ponekad varira ovisno o duljini vremena provedenog na samom setu. Također, vrlo je rijetko da je ovakav posao plaćen po satu kao što su studenti obično navikli. Iznosi honorara variraju pa postoje snimanja koja su bolje plaćena i ona koja to baš i nisu, što možemo vidjeti po tome što se honorari kreću od desetak eura po snimanju pa sve do nekoliko stotina eura po snimanju. Sve, naravno, ovisi o kakvom se snimanju i ulozi radi. Također, noćni i prekovremeni rad su dodatno plaćeni.

– Publika u emisijama koje svi gledaju poput Supertalenta, Voicea, Milijunaša, Superpotjere i drugih je obično manje plaćena za razliku od uloga u raznim serijama, filmovima i reklamama što može ponekad biti vrlo dobro plaćeno, pogotovo ako osoba ima neki zadatak ili tekst pa je vidljivija jer je ona, u tom slučaju, statist sa zadatkom, objašnjava nam Fran.

Iako svi, naravno, žele biti pošteno plaćeni za svoj rad, Fran nam naglašava kako statiranje nije nešto od čega se može živjeti, u smislu da se netko bavi samo time već bi se na ovaj posao trebalo gledati kao na neki dodatni izvor zarade, odnosno džeparac.

Skupina ljudi na setu emisije 'Volim Hrvatsku'

Fran na setu emisije ‘Volim Hrvatsku’ | foto: Fran Radačić/Instagram

Odlazak na snimanje ponekad zna biti i izlet u druge gradove

S obzirom na to da se snimanja ponekad odvijaju na lokacijama koje su udaljene od gradova iz kojih dolaze statisti te da vrlo često traju i po 12 sati, zapitali smo se kako je organiziran prijevoz na te lokacije, ali i hrana i piće.

– Hrana, piće i prijevoz gotovo su uvijek organizirani od strane produkcija, a ponekad i smještaj ako se radi o snimanjima van Zagreba, a zna ih biti. Tako da, odlazak na snimanje zna ponekad biti i odlazak na izlet u druge gradove, često na moru, objašnjava nam Fran.

Ako se radi o lokacijama snimanja koje su u Zagrebu i u zoni javnog prijevoza, dolazak i odlazak sa snimanja su samostalni dok je prijevoz uvijek osiguran kada se radi o odlasku na udaljenije lokacije i putovanju na set nakon oblačenja kostima.

– Kod stranih produkcija, ponekad je čak pokriven i trošak taksija ako se dolazi ili odlazi sa snimanja u vrijeme kada nema javnog prijevoza, govori nam Fran.

Izdvojeni članak
Rick i Morty, službeni trailer 7. sezone

Uskoro izlazi nova sezona serije Rick i Morty: Obojica će imati nove glasove

‘Statirao sam i u serijama i filmovima koje su na HBO-u i Netflixu’

S obzirom na to da je, u posljednjih deset godina, Fran statirao u zaista puno serija, filmova, emisija i reklama, pitali smo ga koji mu je najdraži projekt na kojemu je radio.

– Teško mi je izabrati neki konkretan projekt kao najzanimljiviji jer svako snimanje ima svoje čari i posebnosti, ali mogu reći da mi je jedna od većih uloga bila u nekoliko Konzumovih reklama te uloga Amara u ‘Larinom izboru’ zbog koje sam i krenuo u sve ovo. No, tu svakako moram spomenuti i strane projekte kao što su treća sezona britanske serije ‘Hotel Portofino’ na kojoj sam radio gotovo cijelo ovo ljeto, ali iza kamera u produkciji, filmove ‘Hitmen’s Wife’s Bodyguard’, ‘Canary black’ te serije ‘Strike back’, ‘Succession’, ‘Tribes of Europa’ i druge u kojima sam statirao, a koje se nalaze na platformama kao što su Netflix i HBO.

Sa svih snimanja, Fran ima lijepe uspomene i govori nam kako je atmosfera uvijek dobra, pozitivna i zanimljiva jer svaki set sa sobom nosi određene situacije kako ispred, tako i iza kamere kojih se uvijek rado sjeća bez obzira na uvijete koji ponekad baš i nisu idealni.

– Ljudi trebaju biti spremni na sve pa tako i na snimanja tijekom cijele noći, po kiši, suncu, snijegu, vrućini i hladnoći te u raznim odjevnim kombinacijama ovisno o vremenskom razdoblju u koje je smješteno vrijeme radnje filma, serije ili emisije. Statiranja znaju biti vrlo zabavna i brza, ali i naporna, no sve se lako prebrodi uz dobru ekipu i ugodnu atmosferu, zaključuje Fran.