Pretraga

Studenti i dalje ne mogu do svog novca u aplikaciji za plaćanje u menzama: Tvrtka koja stoji iza nje ide u stečaj

Studentski centar u Zagrebu obavijestio je prošlog tjedna studente da više nije moguće koristiti WeaPay aplikaciju za plaćanje u menzama zbog nepodmirenih financijskih obveza tvrtke WeaPay d.o.o. prema SC-u. Iako je pokrenut postupak prisilne naplate, WeaPay je već podnio prijedlog za otvaranje stečajnog postupka, a studenti i dalje ne mogu do svojih novaca.

Foto: WeaPay/srednja.hr

Studentski centar u Zagrebu prošloga je tjedna objavio da više nije moguće koristiti WeaPay aplikaciju za plaćanje u menzama. Razlog ovakve odluke su neispunjene financijske obveze tvrtke WeaPay d.o.o. prema SC-u.

Pokrenut postupak prisilne naplate

– Zbog nepodmirenih obveza WeaPay-a prema Studentskom centru u Zagrebu više nije moguće plaćanje putem aplikacije. Poštovani studenti, molimo vas da ne uplaćujete svoja sredstva na WeaPay aplikaciju. Studentski centar u Zagrebu nije vlasnik WeaPaya te ne upravlja sredstvima na aplikaciji, obavijestili su tada studente putem svojih društvenih mreža.

Kako bi saznali više o tome, kontaktirali smo SC iz kojeg su nam rekli da je tvrtka WeaPay d.o.o obaviještena o stanju dugovanja za razdoblje srpanj, kolovoz i dio rujna 2024. godine te da im je dostavljena kartica kupca sa stanjem ukupnog dugovanja i opomena. Iako nam iz SC-a nisu htjeli otkriti o kolikom je dugu točno riječ, kažu da su pokrenuli postupak prisilne naplate, ali također navode da je direktor tvrtke WeaPay d.o.o, Renato Baksa, podnio prijedlog za otvaranje stečajnog postupka.

Inače, pregledom u financijsko izvješće WeaPaya za 2023. godinu koje je dostupno unutar Sudskog registra, vidljivo je da je tvrtka u 2023. godini ostvarila poslovne prihode od svega 4.380 eura, a da su im pritom poslovni rashodi bili gotovo 57.000 eura. Uz to, vidljivo je da je tvrtka na kraju te godine bila u minusu oko 52.500 eura te da imaju kratkoročne obveze od skoro 150.000 eura, odnosno dugovanja koja moraju podmiriti u roku godinu dana.

Izdvojeni članak

Obustavljeno plaćanje aplikacijom WeaPay u zagrebačkim menzama, studenti ne mogu do svog novca

Studenti ostali bez novaca

Očigledno je, dakle, da brojke nisu pozitivne, a kao ‘šlag na tortu’ stiže i činjenica da su mnogi studenti ostali bez novaca koje nikako ne mogu podići s aplikacije niti iskoristiti negdje drugdje. Jedan od njih je i naš kolega novinar Hrvoje Debeljak.

– Na aplikaciji mi je ostalo 8,13 eura. Drugim riječima, to je po sadašnjim cijenama devet menija, što znači da bi s time mogao tjedan dana jesti ručak u menzi. Upravo zato je i problem što novce ne možemo vratiti nazad. Iako smo svjesno ulazili u ovakav rizik jer su iz tvrtke vrlo proračunato u informacijama aplikacije napisali da povrat novca s aplikacije na karticu više nije moguć, takvo rješenje vrlo je loše i žao mi je što studentski predstavnici nisu ranije reagirali na to. Aplikacija je naime nastala u suradnji s njima. Naravno, glavni tko je trebao prepoznati manjkavosti aplikacije je SC, govori nam student Hrvoje.

On je koristio WeaPay svakodnevno jer prije uvođenja kartica je to bio jedini način za izbjeći plaćanje gotovinom. Štoviše, kaže da je aplikacija bila vrlo praktična jer nije bilo potrebno pokazivati aplikaciju, već samo bar kod koji je sve očitao pa se nije trebalo zadržavati na izlazu. Sada je, priznaje, s karticom sve malo sporije, ali je očito sigurnije pa ga ne čudi da su ostali SC-ovi uveli kartično plaćanje bez ovakvih aplikacija. Slično iskustvo ima i njegova kolegica Petra kojoj je na računu ostalo oko pet eura, a koja navodi da poznaje ljude kojima je ‘zamrznuto’ znatno više novca.

– Aplikaciju sam kao i kolega Hrvoje koristila svakodnevno od početka studiranja. Smatram da je ona bila vrlo praktična i jednostavna za korištenje te je olakšavala rad zaposlenicima i nama studentima. Nisam se morala birnuti hoću li uz sebe imati dovoljno sitniša, ali mi je zato sada na računu ostalo oko pet eura, što nije puno, ali ni malo u kontekstu menzi. Studentski živopt nije jeftin te je svaki euro vrijedan, rekla nam je Petra.

Izdvojeni članak
weapay beskontaktno plaćanje

Neki studenti su nam se požalili da im baš ne radi beskontaktno plaćanje u menzama

‘Od SC-a očekujem da ovu situaciju prijavi nadležnim tijelima’

U studentskim grupama na Facebooku niknule su brojne objave studenata koji su se požalili na ovu situaciju. Najviše od njih je nezadovoljno činjenicom da su im novci ostali ‘zamrznuti’ te da do njih nikako ne mogu. Neki su čak slali i mailove tvrtki WeaPay, ali bezuspješno.

Hrvoje smatra da je SC trebao ranije reagirati i upozoriti studente na probleme, jer se sada više uopće ne može ući u aplikaciju, što znači da na novac vjerojatno mogu zaboraviti. Nada se da će ipak netko imati razumijevanja za studente, bila to tvrtka koja stoji iza aplikacije ili u konačnici nadležna tijela.

– Od SC-a očekujem da ovu situaciju prijavi nadležnim tijelima. Ako peru ruke da nisu oni krivi, što je djelomično i točno, netko mora preuzeti odgovornost. Niti se ne zna koliko je novaca studentima ostalo na aplikaciji, ali aplikaciju je koristilo mnogo njih, zaključuje Hrvoje.

Upitali smo SC koliko je točno studenata koristilo aplikaciju, ali su nam rekli da uvid u te podatke nemaju. Odgovorili su, doduše, da je plaćanje putem te aplikacije iznosilo oko 10 posto ukupnih transakcija u Sektoru Studentska prehrana. Napominju, još jednom, da SC u Zagrebu nije vlasnik te aplikacije, već da je WeaPay bio samo jedno od dostupnih sredstva plaćanja u menzama. Upit za očitovanje smo poslali i na službeni mail tvrtke WeaPay, ali odgovor u vrijeme pisanja ovog teksta – nismo dobili.