Studenti objasnili zašto ne dolaze na predavanja te koji su faktori koji ih dovode do te odluke
Unatoč Bolonji, prema kojoj je dolazak na predavanje
obavezan, mnogi studenti jednostavno ne prisustvuju
predavanjima na fakultetu. Čak i na prestižnom MIT-u
neki profesori bore se s tim problemom, zbog čega su
proveli online anketu u kojoj su studenti objasnili
zbog čega preskaču određena predavanja te koji su im
faktori bitni da bi se na njima ipak pojavljivali.
Odlazak na predavanja mnogim je studentima omražena
aktivnost, iako im je to zapravo jedini posao koji
zaista i trebaju obavljati. Nije za to uvijek kriva
lijenost, već i ostali faktori zbog kojih oni odluče
prisustvovati ili odbiti otići na predavanje.
Kako bi saznali zbog čega su za vrijeme određenih
predavanja dvorane prazne, na MIT-u (Massachusetts
Institute of Technology) su proveli online anketu koja
je uključila generalne stavove studenata o dolasku na
predavanja, važnost određenih faktora koje uzimaju u
obzir kada odlučuju hoće li se pojaviti na predavanju,
proces razmišljanja kada donose odluku te njihove
prijedloge za osiguravanje velike prisutnoti studenata.
Važno je da je predavanje kvalitetno
Rezultati ankete indiciraju kako je najbitniji faktor
pri odlučivanju o dolasku/nedolasku na predavanje
kvaliteta i jasnoća istog, ali i raspored, odnosno
preklapanje predavanja. Većina studenata kaže kako se
trude prisustvovati i obično to i čine, no tu i tamo
preskoče predavanje zbog akademskih, izvannastavnih ili
osobnih konflikata.
Anketa je rasvijetlila pogled studenata na te stvari te
otkrila kako oni očekuju da nešto na predavanju i
nauče, a ako im se čini da se to neće dogoditi, na
njemu se neće ni pojaviti ako to ne moraju. Također im
je bitna stavka teškoća kolegija i materijala koji se
na njemu prezentira – studenti tvrde da ako materijal
ne smatraju izazovnim ili im neki predmet dobro ide,
neće trošiti vrijeme na to predavanje. To pogotovo
vrijedi za periode kada imaju najviše obaveza na
fakultetu.
Trebaju biti vezana za ono što će biti u ispitu
Osim navedenog, važno im je koliko su predavanja i ono
što na njima čuju povezana s ispitima i ostalim što
moraju odraditi kako bi skupili potrebne bodove, piše
mit.edu. Naime, studenti smatraju kako bi predavanja
trebala biti vezana za ono što se pojavljuje na
ispitima, zadaćama i sličnome.
Zanimljivost profesora važna je za odlazak na predavanje
– Lekcije koje su direktno povezane s onim što se od
nas traže najbolji su motivator za odlazak na
predavanje, rekao je jedan student.
Iako je to očekivano, valja napomenuti i da je
zanimljivost kolegija i predavanja vrlo bitan faktor
kojeg studenti uzimaju u obzir kada odlučuju hoće li se
pojaviti na predavanju.
– Ono što je meni važno jest da mi se predavanje sviđa.
Ponekad je ono dobro zato što je tema zanimljiva, no
također je bitno reći da zanimljiv profesor može inače
neatraktivnu temu napraviti interesantnom. Bitno je da
predavač zna prezentirati materijal na jasan i koncizan
način, tako da studenti postanu zainteresirani, izjavio
je jedan anketirani student.