Studentica arhitekture u SAD-u: Ogromnu razliku čine motivirani profesori
Studentica Ivana Nikolić prije tri je godine završila ‘Arhitekturu u Zagrebu’, a nakon neuspješnog traženja posla odlučila je upisati novi magisterij u SAD-u. Ugodno se iznenadila kada je upoznala američki pristup visokom obrazovanju. Već je u drugom semestru postala asistentica na fakultetu pa joj Sveučilište Georgia Tech plaća i vrlo skupu školarinu.
Georgia Tech sedmo je najbolje javno sveučilište u SAD-u, a magistra Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu Ivana Nikolić odlučila ga je upisati nakon bezuspješnog traženja stalnog posla u Hrvatskoj i Londonu.
Kako bi platila školarinu za nova tri semestra morala je podići kredit, ali već nakon prvih par mjeseci dobila je ponudu da postane asistent pa će joj fakultet pokriti veliki dio troškova.
Nakon prvog semestra postala asistentica pa joj fakultet pokriva školarinu
– Školarina na američkim fakultetima jako varira, ali za strance je najčešće između 10 i 20 tisuća dolara, to ovisi o sveučilištu i programu studiranja. Srećom, na faksu sam dobila ponudu da od drugog semestra krenem raditi kao ‘Graduate Research Assistant’. Za taj posao dobivam minimalnu američku plaću, ali i ono što je još važnije, plaćenu školarinu, objasnila nam je studentica Ivana kako se uspješno snašla u Atlanti.
Nakon ulaska u američki sustav obrazovanja otvorile su joj se brojne prilike. Dobila je ponudu raditi u struci, ali i nastaviti karijeru na fakultetu. Prioritet joj je vraćanje u praksu pa je ljeto odlučila iskoristiti za stjecanje novog iskustva.
Ivana nam je otkrila kako je jako lako pronašla posao, jer se ekonomija u SAD-u gotovo potpuno oporavila. Osim toga, pomoglo joj je i to što studira na poznatom fakultetu, a zbog Georgia Tech instituta nema problema ni s vizom.
Nekonvencionalno razmišljanje u SAD-u je na visokoj cijeni
Pomoću fakulteta se lakše dolazi do posla
Nakon nekoliko privatnih posjeta uvjerila se u kvalitetu visokog obrazovanja u SAD-u. Studij Performance Buildings Program svidio joj se zbog sadržaja, iznimne kvalitete profesora i mentora.
– Ono što čini ogromnu razliku je brz i lak pristup informacijama i resursima, veća interdisciplinarna fleksibilnost, dostupnost profesora i njihova visoka motiviranost u prenošenju znanja i pomicanju granica. Osim toga, jaka sveučilišta kao što je Georgia Tech služe kao brand pomoću kojeg je neopisivo lakše pronaći posao još za vrijeme studiranja u obliku praksi, što se jako potiče i nakon diplome prilikom stalnog zaposlenja, istaknula je Ivana Nikolić.
Odabrala je ‘High Performance Buildings Program’ na Georgia Tech-u, jer se nadovezuje na njezino prethodno znanje o arhitekturi te ju dodatno specijalizira za održivost. Program je kvalificiran kao ‘Master of Science’ i traje samo tri semestra. To joj je bilo idealno zbog problema s financijama, a i želi se što prije vratiti nazad u praksu.
‘Samo sveučilište funkcionira kao institucija koja se trudi ponuditi više od samog znanja’
– Sveučilište funkcionira kao institucija koja se trudi ponuditi više od samog znanja. Dostupna je sva podrška koja bi mogla pomoći mladoj osobi prilikom profesionalnog, ali i osobnog razvoja. Ovisi samo o individualcu koliko to želi iskoristiti, opisala nam je Nikolić pristup u visokom obrazovanju.
Nakon što na jesen odradi posljednji semestar i diplomira u prosincu, plan joj je do daljnjeg ostati i raditi u SAD-u. Financijski joj se više isplati duži ostanak, jer su plaće veće. S prosječnim primanjima arhitekta u Atlanti mogla bi kredit, koji je uzela na pet, otplatiti u jednoj ili dvije godine.
– Moje iskustvo je bazirano prije svega unutar arhitekture, ali ljudi kojima sam okružena su iz različitih područja i vjerujem da se isto ili slično iskustvo može primijeniti na većinu drugih profesija, za kraj je naglasila studentica i asistentica na američkom Georgia Tech-u.