Studentica na zagrebačkom Studiju dizajna Sara Pavleković Preis, za projekt na fakultetu, osmislila je vizualni identitet i signalizaciju Studentskog centra. Kako ova služba namijenjena studentima obuhvaća mnoštvo sadržaja, različite namjene i kulturnog značaja, Sara je odlučila u svome radu stvoriti jedinstvene vizualne simbole, koji bi bili prepoznatljivi, a istovremeno i funkcionalni i znakoviti. Pogledajte kreativne ilustracije, ove studentice dizajna.
Galerija 11 Fotografija
OtvoriStudentica Sara Pavleković Preis, odlučila se za projekt na svome Studiju dizajna, osmisliti vizualni identitet i signalizaciju zagrebačkog Studentskog centra. Obzirom na opseg programa koji se odvijaju pri ovoj ustanovi, postojeću signalizaciju te mnoštvo prostorija različite namjene, zadatak joj nije bio nimalo jednostavan. Za kakva se dizajnerska rješenja Sara odlučila, prikazuje portal vizkultura.hr.
Nastojala spojiti funkcionalno i kulturno
Kako je SC institucija koja obuhvaća mnoštvo sadržaja, različite društvene namjene i kulturnog značaja, a uz to i promjenjivih programa, Sara je prije samog osmišljavanja znakovlja, morala misliti na činjenicu da identitet koji namjerava ponuditi, odgovara i kulturnom dijelu sadržaja, ali i onom isključivo funkcionalnom.
Drugi problem je što je SC prostor pun plakata i manifestacija s vlastitim identitetima – pa cijelokupni identitet treba biti funkcionalan te nenametljiv s obzirom na okolinu, navela je Sara u opisu projekta.
Polazišna točka joj je za inspiraciju bio element iz opusa plakata Mihajla Arsovskog – okvir. Druga polazišna točka bila je tlocrt, po kojem je stvoren preopoznatljiv vizualni kod, odnosno sistem oblika s logikom.
Cjelokupni Studentski centar je tretiran na razini pojedinih sadržaja to jest vizualnih kodova pa tako identitet nema sveobuhvatan znak, nego samo logotip, koji se pri prikazu određenog sadržaja spušta na sekundarno mjesto.
Signalizacija jednostavna, jasna i prisutna na svim ulazima SC-a
Kada je riječ o signalizaciji za pojedine sadržaje i prostorije, čine ih tri vrste tabli.
To su mapa prostora na svakom od tri ulaza u SC, tabla sa sadržajima unutar određenog interijera te table za prostornu navigaciju, koje pomažu pri lakšoj orijentaciji i dolasku do određenog sadržaja u interijeru.
Sustav piktograma (slike predmeta kao simbola pojma ili riječi nap. a.) sukladno znakovima koristi linijski prikaz, kako bi što manje dolazio u sukob sa ‘šarenim’ okruženjem koje je karakteristično za SC zbog plakatiranja i drugih vizualnih identiteta, tamo prisutnih.