Studentski odbor ‘Stjepan Radić’: Svatko može kontrolirati prehranu, a rade na proširenju ponude u brzoj menzi
Nekolicina stanara doma na Savi čini Studentski Odbor ‘Stjepan Radić’ koji uvelike olakšava život u malom studentskom gradu od preko četiri tisuće nastanjenih. Ovogodišnji sastav djeluje od studenoga prošle godine, a njihov rad podijeljen je u tri sektora: prehranu, kulturu i smješta. Odlučili smo od Kristina Došena, koji je zadužen za prehranu, doznati koliko je utjecaj Odbora na Studentski centar, što su sve do sad postigli te na koji način kontroliraju jela u studentskim restoranima.
Dok većina studenata uz fakultetske obaveze ne želi sebi na vrat natovariti dodatne zadatke, nekolicina ih se ipak odluči svojim trudom i radom poboljšavati život svim fakultetlijama. U studentskom domu na Savi svake godine stanuje preko četiri tisuće studenata, a da se oni osjećaju kao ‘bubreg u loju’ brine se Studentski odbor ‘Stjepan Radić‘. Odlučili smo se malo bolje upoznati s njihovim radom, dosadašnjim postignućima, ali i doznati kako funkcionira kontroliranje prehrane u menzama.
Članom Odbora može postati tko god želi
Kristian Došen student je četvrte godine novinarstva na FPZG-u i član je Odbora zadužen za prehranu. Stoga nam je otkrio pokoju zanimljivost koja se krije iza djelovanja 22 člana Studentskog odbora ‘Stjepan Radić’.
Odbor postoji otkad i sam studentki dom na Savi, a ovogodišnji sastav s radom je počeo nakon konstituirajuće sjednice u studenome.
– Članom Odbora postaje se dolaskom na neki od sastanaka, odnosno, svatko tko želi sudjelovati može nas kontaktirati osobno, preko e-maila ili Facebooka i započeti s radom, ovisno o svojim željama i preferencijama. Nedavno je baš jedan dečko došao sa željom da pokrene Klub ljubitelja književnosti – i prije otprilike dva tjedna odmah su krenuli sa susretima, objasnio nam je Došen.
Od 2011. provode 'otvoreni sat'
S nadležnima za studentski prehranu u redovitoj su komunikaciji
Iako su svi članovi Odbora brinu o tri sektora: prehrani, kulturi i smještaju, kako Kristian DOšen otkriva, trenutno je troje studenata zaduženo za brigu oko prehrane. Jednom mjesečno sastaju se s upraviteljicom menze na Savi Jasnom Tomašić , a približno toliko i s Mirkom Bošnjakom, sanacijskim upraviteljem iz Studentskog centra za prehranu.
– Bili su, naprimjer, češći sastanci u studenom i prosincu prošle godine, kada je trebalo dobro se upoznati s promjenama koje je novi Pravilnik donio i trudili smo se iskomunicirati sve kolegama studentima. No, moram reći, dok nas se nije opalilo po džepu, većina kolega bila je nezainteresirana za ono što se događa. Sada se taj trend polagano mijenja, ističe student novinarstva i član Odbora zadužen za prehranu.
Dodao je kako sastanke s Upravom SC-a uglavnom iniciraju studenti, no na početku rada su se dogovorili da će imati redovite mjesečne sastanke. Uz to komuniciraju međusobno putem e-maila i mobitela – u slučajevima da se treba neki problem brzo riješiti.
Hranu kontroliraju preventivno i na primjedbe
– Kontroliramo kvalitetu i preventivno i kada dobijemo primjedbu. Dakle, ako se netko požali Odboru ili odgovornima u SC-u, ide se u kontrolu vidjeti o čemu se radi. Istaknuo bih da se odgovorilo i reagiralo na sve žalbe koje su kolege studenti slali preko e-maila. Istovremeno idemo i nasumično. Možemo se po volji pridružiti tehnolozima koji svakodnevno kontroliraju hranu i vidjeti odgovara li na primjer težina šnicle propisanom normativu, otkriva Došen.
Nastavio je kako se svi studenti koji su skeptični mogu pridružiti iznenadnoj kontroli prehrane u menzi. Ističe kako je najbitnije da se reagira odmah, a ne treba samo na Facebooku kukati kako je, primjerice, prije dva tjedna jelo bilo hladno.
– U takvom slučaju, najbolje je odmah obratiti se djelatnicima i tražiti ‘ispravan’ obrok. Na to imamo pravo. Trenutna reakcija (na e-mail ili osobno upraviteljici, članovima Odbora) je ključna, tvrdi član Studentskog odbora ‘Stjepan Radić’.
Razmišljaju o proširenju ponude u brzoj menzi
Tko je na čelu Odbora
Zahvaljujući udruženim snagama Odbora i ostatka stanara SD Stjepan Radić, na brzoj liniji su nedavno uveli redomat na što se čekalo dvije godine. Također su inicirali i obavezno vraćanje računa studentu prilikom plaćanja na blagajni, a nakon što su s upraviteljicom mjerili prosječno vrijeme čekanja u redu, pomaknuli su nedjeljni rad menze sat ranije.
– Cijelo vrijeme pokušavamo riješiti gorući problem Save, a to su ogromni redovi u obje menze za vrijeme ručka. Razmišljali smo o uvođenju dodatne blagajne u restoranu 1, no tada se otvara niz drugih problema. Nažalost, čini se da će tek obnova domova za Univerzijadu biti prilika za neko proširenje i restrukturiranje restorana, koje je jedino moguće rješenje za gužve, istaknuo je Došen.
Za kraj nam je otkrio da će uskoro provjeriti postoje li tehnički uvjeti da se brza menza proširi ponudom kao ona u SC-u (pileći file, lignje, i slično), jer su mišljenja da bi na taj način smanjili gužve u restoranima 1 i 2.