Studentski zbor objavio pobjednika natječaja za logo: ‘Ovo sam doslovno mogao nacrtat u Powerpointu’
Studentski zbor zagrebačkog sveučilišta objavio je pobjednike natječaja za logo. Nagradit će ih novčanim iznosom od 1.000 kuna, no njihov logo, ipak, neće implementirati. Ova je vijest pošteno razljutila studente koji su opet oštro iskritizirali svoje predstavnike.
Studentski zbor zagrebačkog sveučilišta ima novi logo. Ima, ali, zapravo, baš i nema. Objavili su pobjednika natječaja koji će dobiti novčanu nagradu, no ipak će zadržati stari logotip.
Studenti im se opet narugali
Novčanu nagradu od 1.000 kuna za minimalistički logotip dobit će studenti Arhitektonskog fakulteta Marin Penava i Domagoj Leko. Premda je njihov rad skupio najviše glasova, skupština je ipak odlučila zadržati stari logo. Objavio je to zagrebački Studentski zbor te usput zahvalio svima koji su poslali svoje idejne prijedloge.
Njihova se objava baš i nije svidjela studentima koji su se bacili u kritiziranje odluke Zbora. Nekima je nevjerojatno da od 180 poslanih radova nijedan nije za implementaciju, kad u natječaju stoji drugačije, a drugima se, pak, ne sviđa ni dobitnički logo.
“Mislim da biste trebali objaviti kompletno pobjedničko rješenje s tekstualnim objašnjenjem i prikazom loga u pozitivu i negativu – kako je to i traženo u uvjetima natječaja. Također mi nije jasno kako je moguće da se pobjedničko rješenje neće implementirati – kada je u uvjetima natječaja napisano da hoće”, napisala je jedna studentica.
Jedan se komentator narugao pobjedničkom rješenju pa napisao da je to “doslovno mogao nacrtati u Powerpointu”. Drugi, potpuno zbunjeni pobjedničkim logom upitali su se “šta ovo predstavlja”. Neki su se pak studenti odlučili narugati ‘kreativnim’ uređenjem pobjedničkog logotipa.
Posuli se pepelom
Kritike su očito bile presnažne i za predsjednika Studentskog zbora Mihovila Miokovića pa se danas u komentarima iste objave odlučio malo posuti pepelom. Čitajući komentare, istaknuo je, uvidio je svoju pogrešku te preuzeo odgovornost za “lošu realizaciju odabira novog logotipa”.
“Mišljenja sam kako se logo ne mijenja svako malo, već da kada se izabere, bude prisutan barem 10 godina kako bi stekao prepoznatljivost. Pobjednički logotip je jako kreativan i kvalitetno je rješenje, ali mi se čini da 99% ljudi ne bi znalo o čemu se radi kada se vidi na prvu”, napisao je u komentaru, a potom svakoga tko želi vidjeti sve pristigle radove pozvao na “prijateljsku kavu u prostorije Studentskog zbora”. Predsjednika zbora Mihovila Miokovića upitali smo zašto ne objavi javno sve poslane radove umjesto poziva na kavu. Rekao nam je da to ne čine jer “ostali radovi nisu zadovoljilo uvjete članova povjerenstva” te dodao da oni koji su iz ovog ili onog razlog sumnjičavi mogu doći sve provjeriti i dodatno ispitati odluke.
Nakon što su se studenti pobunili Mioković je, osim citirane isprike, priložio i obrazloženje pobjedničkog logotipa. Kako stoji u obrazloženju, “novi logotip zadržava ideju otvorenosti s minimalističkim dizajnom”, a čine ga 34 kruga i puni naziv zbora.
“Naziv organizacije izveden je u potpunosti malim slovima da se pojača dojam zbora kao organizacije mladih ljudi, odnosno organizacije koja nije svedena samo na birokraciju i čistu formalnost”, navode u obrazloženju autori, a onda pojašnjavaju kako 34 kruga predstavlja sastavnice zbora te tako čine “noseći element vizualnog identiteta”. Nazivaju to “otvorenim sustavom elemenata” pogodnim za razne interpretacije. Dalje navode kako jednostavnost pobjednički logotip čini funkcionalnim u raznim veličinama, bojama i interpretacijama. To se odnosi i na promotivne materijale poput hoodica, kemijskih olovki te maskica za mobitele. Uz ispriku i obrazloženje predsjednik Mioković objavio je i screenshot radova koji su ušli u uži krug.