Pretraga

Sveučilišta tvrde: Dobivanje studentskog feedbacka je gubitak vremena

A- A+

Većina studenata ima mogućnost anonimno popuniti anketu o sveučilišnim profesorima, no prema dosadašnjem iskustvu izgleda da je nastojanje za dobivanjem studentskog feedbacka veliki gubitak vremena.

Pred kraj akademske godine studenti na mnogim fakultetima u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, anonimno popunjavaju ankete o zadovoljstvu nastavom i profesorima. No, na sveučilištima se širi mišljenje kako je dobivanje studentskog feedbacka anketiranjem gubitak vremena, piše The Guardian.

Izdvojeni članak

Ocijeni profesora: Strogog i pravednog Sumpora učenici smatraju ‘dušom od nastavnika’

Dobivanje studentskog feedbacka je bacanje vremena

S obzirom da je dvosmjerna komunikacija jako bitna u normalnom izvođenju posla, pogotovo u obrazovnom sektoru, profesorima bi trebalo biti u interesu dobiti feedback od studenata.

No na pojedinim fakultetima ankete su preučestale, stoga se studentima ne da svako malo popunjavati iste. Drugi razlog zbog kojeg se ozbiljno ne shvaćaju ankete na fakultetima je taj što mnogi misle da njihove pohvale, prigovori ili ocjene neće imati nikakvog utjecaja na profesore ili asistente.

Rezultati su možebitno neupotrebljivi i zbog toga što, bar na većini zagrebačkih fakulteta, studenti ankete trebaju popuniti fizički ili na mreži u vrijeme ispitnih rokova ili kolokvija kad im se ne da razbijati glavu o ocjenjivanju profesora, jer im je važnija vlastita ocjena.

Izdvojeni članak

Naj profesor: Toni Milun svima daje besplatne instrukcije, a među studentima je omiljen

Odgovori često odišu seksizmom i uvredama

Prema iskustvima profesora diljem svijeta, studenti često popunjavaju ankete seksističkim ili uvredljivim izjavama. Također, otkrivaju posve nerealna očekivanja od predavanja i samih profesora te asistenata. Potonje je najbolji dokaz kakvo je mišljenje studenata za fakultetski pokušaj dobivanja feedbacka kako bi provodili što kvalitetniju nastavu – sve se svodi na puko zaokruživanje koje neće uzrokovati nikakve promjene.

Problem pri popunjavaju anketa također je i taj što mnogi studenti ne žele priznati da nisu pohađali predavanja, to jest da uopće ne mogu imati nikakvu pohvali, zamjerku ili zahtjev koji se odnosi na rad njihovih profesora.

– Možda će studenti, ako im se uskrate ankete, biti motivirani da nam sami dolaze i iskreno govore što misle te da bi tada mogli razgovarati o edukaciji. Moja vrata su otvorena, otkrio je jedan od profesora za The Guardian.

Dobrovoljno ocjenjivanje, umjesto nametnutih anketa

Sličnog smo mišljenja bili i u redakciji Srednja.hr stoga smo omogućili svim studentima i srednjoškolcima da ocjenjuju svoje profesore. Razlika od fakultetskih anketa je u tome da u ‘Ocijeni profesora’ naši čitatelji nisu primorani dati svoj sud i ocjenu, već imaju mogućnost to napraviti u slučaju kad osjete potrebu.