Kada vam netko spomene Diplomski ili Završni rad, prva asocijacija zasigurno je čitanje i proučavanje hrpe knjiga, ispisivanje nebrojenih stranica teksta i na kraju – obrana. Kroz to svakodnevno prolazi velik broj studenata, a tako je bilo i s Valentinom Solinom, uz jednu značajnu razliku. On je naime u pismenom dijelu samo opisao onaj praktični – kreaciju igre za iOS platformu.
Valentin Solina, student stručnog studija informatike na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu nedavno je predstavio igru ‘Ozzle’ kojom je ujedno i diplomirao. Naime, on je za temu Završnog rada odabrao temu ‘Izrada logičke igre za iOS uređaje’ te umjesto vanjske analize tematike odlučio sam izraditi igru i lansirati je na tržište.
U tome je na kraju i uspio i to u suradnji s dvoje kolega – Vedranom Perhoč i Vladimirom Manzinom te mentorom Bojanom Nožicom, predavačem na TVZ-u. Igra se već sada može preuzeti na App Storeu, online trgovini za uređaje bazirane na iOS operativnom sustavu (iPhone, iPad).
‘Ozzle‘ je logička slagalica koja se temelji na pomicanju i rotaciji loptica unutar koncentričnih krugova kako bi se postigao traženi oblik i to unutar različitih razina zahtjevnosti.
Programiranje igara složenije od programiranja ostalih aplikacija
S Valentinom i njegovim mentorom popričali smo i sami i saznali da je Valentin na razvoju igre počeo raditi nešto prije završetka studija: – Tokom procesa izrade zaključio sam da bi razvoj igre bio dobra tema završnog rada što se poklopilo s mojom željom da mlađim kolegama približim proces izrade i izdavanja igre na iOS platformi. No, kako kaže, proces nije bio nimalno jednostavan već ‘iterativan i dugotrajan’ i to zbog nedostatka fiksne projektne specifikacije što će mu biti dobra lekcija za budućnost.
Valentinov mentor dipl. ing, pred. Bojan Nožica otkrio nam je da na Tehničkom veleučilištu u pravilu prihvaćaju studentovu inicijativu po pitanju Završnog ili Diplomskog rada ‘ukoliko se može uklopiti u neko područje koje podučavamo’. – Iako se zasad izrada igara ne podučava izravno, softverski alati i programerska znanja često su složeniji od onih potrebnih za ‘obične’ aplikacije i stoga sam spremno prihvatio Valentinovu ideju znajući da će biti posebno motiviran, priznao nam je gospodin Nožica.
Valentin Solina izradom aplikacija se profesionalno bavi posljednjih šest godina, a godinu dana prije upisa Tehničkog veleučilišta zaposlio se u tvrtci Interactive1. S programiranjem se baviti počeo od malih nogu, u dobi od samo 12 godina.
S programiranjem treba početi što ranije
Jedino što u životu znam raditi je programiranje i proizvodnja hrane jer sam odrastao na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, a u slobodno sam se vrijeme zabavljao s računalima. Kako me proizvodnja hrane ne čini toliko sretnim, planiram se i dalje baviti izradom aplikacija te, nadam se, izradom igara, iskreno nam je priznao Valentin koji trenutno zbog završetka studija preispituje svoje želje i mogućnosti.
Kaže, još nije odlučio hoće li otići u inozemstvo na daljnje usavršavanje ili će ostati u Hrvatskoj kako bi završio neki od započetih projekata.
Sasvim sam siguran da u Hrvatskoj ima posla za motivirane stručnjake. Jedino što je potrebno je posvetiti se. iOS development je trenutno veoma traženo zanimanje, optimističan je Valentin koji mladima savjetuje da s programiranjem, ukoliko ih zanima, počnu što ranije: – Najbitnije je konstantno istraživati, čitati, isprobavati i učiti. Kada probate napraviti aplikaciju, prva će vjerojatno biti loša i neće raditi najbolje, ali iz toga ćete mnogo naučit, tvrdi.
Bojan Nožica o perspektivi mladih programera u Hrvatskoj
‘Ozzle’, igru koju je Valentin Solina razvio u suradnji s još dvoje kolega preuzeti možete na AppStoreu ali i isprobati ovdje.