Pretraga

‘Tvzovac’ diplomirao logičkom igrom za iPhone

A- A+

Kada vam netko spomene Diplomski ili Završni rad, prva asocijacija zasigurno je čitanje i proučavanje hrpe knjiga, ispisivanje nebrojenih stranica teksta i na kraju – obrana. Kroz to svakodnevno prolazi velik broj studenata, a tako je bilo i s Valentinom Solinom, uz jednu značajnu razliku. On je naime u pismenom dijelu samo opisao onaj praktični – kreaciju igre za iOS platformu.

tvz.hr

Valentin Solina, student stručnog studija informatike na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu nedavno je predstavio igru ‘Ozzle’ kojom je ujedno i diplomirao. Naime, on je za temu Završnog rada odabrao temu ‘Izrada logičke igre za iOS uređaje’ te umjesto vanjske analize tematike odlučio sam izraditi igru i lansirati je na tržište.

U tome je na kraju i uspio i to u suradnji s dvoje kolega – Vedranom Perhoč i Vladimirom Manzinom te mentorom Bojanom Nožicom, predavačem na TVZ-u. Igra se već sada može preuzeti na App Storeu, online trgovini za uređaje bazirane na iOS operativnom sustavu (iPhone, iPad).

Ozzle‘ je logička slagalica koja se temelji na pomicanju i rotaciji loptica unutar koncentričnih krugova kako bi se postigao traženi oblik i to unutar različitih razina zahtjevnosti.

Programiranje igara složenije od programiranja ostalih aplikacija

Izdvojeni članak

Učenik prvog razreda srednje programirao 3D igricu

S Valentinom i njegovim mentorom popričali smo i sami i saznali da je Valentin na razvoju igre počeo raditi nešto prije završetka studija: – Tokom procesa izrade zaključio sam da bi razvoj igre bio dobra tema završnog rada što se poklopilo s mojom željom da mlađim kolegama približim proces izrade i izdavanja igre na iOS platformi. No, kako kaže, proces nije bio nimalno jednostavan već ‘iterativan i dugotrajan’ i to zbog nedostatka fiksne projektne specifikacije što će mu biti dobra lekcija za budućnost.

Valentinov mentor dipl. ing, pred. Bojan Nožica otkrio nam je da na Tehničkom veleučilištu u pravilu prihvaćaju studentovu inicijativu po pitanju Završnog ili Diplomskog rada ‘ukoliko se može uklopiti u neko područje koje podučavamo’. – Iako se zasad izrada igara ne podučava izravno, softverski alati i programerska znanja često su složeniji od onih potrebnih za ‘obične’ aplikacije i stoga sam spremno prihvatio Valentinovu ideju znajući da će biti posebno motiviran, priznao nam je gospodin Nožica.

Valentin Solina izradom aplikacija se profesionalno bavi posljednjih šest godina, a godinu dana prije upisa Tehničkog veleučilišta zaposlio se u tvrtci Interactive1. S programiranjem se baviti počeo od malih nogu, u dobi od samo 12 godina.

S programiranjem treba početi što ranije

Izdvojeni članak

Mali Estonci će učiti o programiranju i mobilnim aplikacijama od prvog razreda

Jedino što u životu znam raditi je programiranje i proizvodnja hrane jer sam odrastao na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, a u slobodno sam se vrijeme zabavljao s računalima. Kako me proizvodnja hrane ne čini toliko sretnim, planiram se i dalje baviti izradom aplikacija te, nadam se, izradom igara, iskreno nam je priznao Valentin koji trenutno zbog završetka studija preispituje svoje želje i mogućnosti.

Kaže, još nije odlučio hoće li otići u inozemstvo na daljnje usavršavanje ili će ostati u Hrvatskoj kako bi završio neki od započetih projekata.

Sasvim sam siguran da u Hrvatskoj ima posla za motivirane stručnjake. Jedino što je potrebno je posvetiti se. iOS development je trenutno veoma traženo zanimanje, optimističan je Valentin koji mladima savjetuje da s programiranjem, ukoliko ih zanima, počnu što ranije: – Najbitnije je konstantno istraživati, čitati, isprobavati i učiti. Kada probate napraviti aplikaciju, prva će vjerojatno biti loša i neće raditi najbolje, ali iz toga ćete mnogo naučit, tvrdi.

Bojan Nožica o perspektivi mladih programera u Hrvatskoj

Tržište aplikacija za mobilne telefone iznimno je atraktivno zbog velikog broja korisnika koji su globalno dostupni. Valentin Solina pokazao je da i pojedinac ili vrlo mala grupa mogu izraditi vrhunsku globalno vrijednu aplikaciju. Problem kojeg je, međutim, teže riješiti jest doprijeti do interesa publike koja je već preplavljena ponudom najrazličitijih aplikacija. Ilustracije radi, Apple se hvali ponudom od preko 280.000 aplikacija! Možete napraviti senzacionalnu aplikaciju poput Solinove, no morate naći put do kritičnog broja korisnika (a to na žalost nisu korisnici u Hrvatskoj) nakon kojeg imate šansu za spontano širenje informacija putem socijalnih mreža i ostalih medija. Do tada najčešće treba uložiti velika sredstva u marketing – to je u svijetu obično trenutak kada je nužno sklopiti ugovor s investitorima… Moja preporuka svima koji se odluče na razvoj aplikacija u Hrvatskoj jest da iskoriste priliku za relativno jeftin razvoj aplikacije (dok još žive s roditeljima ili cimerima/cimericama), a zatim potraže investitore koji će im pomoći plasirati gotovi produkt na svjetsko tržište.

‘Ozzle’, igru koju je Valentin Solina razvio u suradnji s još dvoje kolega preuzeti možete na AppStoreu ali i isprobati ovdje.