Više od polovice studenata popularnog studija prolazi s peticom: Dvoje izvrsnika otkriva ‘recept’ za to
Studij logopedije u Zagrebu niz je godina bio jedan od najpoželjnijih među maturantima. Upisivalo se na njega tek 50 maturanata godišnje, a istodobno su potrebe za tim kadrom ogromne. Upravo je to bio jedan od glavnih razloga da se isti studij pokrene i na Sveučilištu u Rijeci. Nedavno je riječki studij logopedije proslavio treću godišnjicu postojanja, a tom prilikom bilo je riječi i izvrsnosti tamošnji studenata, koja ne iznenađuje. Naime, više od polovice studenata studija logopedija u Rijeci su odlikaši, imaju prosjek iznad 4,5. Dvoje izvrsnika otkriva nam kako im to polazi za rukom.
Početkom veljače započele su prijave studijskih programa, a među 24 najpoželjnija studija s upisnom kvotom većom od deset mjesta nalazi se i logopedija u Rijeci. No, upravo zbog velike konkurencije na upisima, ove studije moći će upisati samo maturanti s najboljim ocjenama na maturi i uspjehom u srednjoj školi.
Više od polovice studenata studija logopedija u Rijeci ima prosjek 4,5
Zato ne iznenađuje podatak da su, kada postanu studenti, uspješni i na studiju. Zdravko Kolundžić, voditelj studija logopedija u Rijeci otkriva nam da 54,84 posto studenata ima prosjek iznad 4,5. Treba napomenuti da su upisane samo tri generacije jer je studij nedavno pokrenut te da je na sve tri godine ukupno 94 studenata.
– Ovakvi rezultati su, djelomično i očekivani jer se radi o zaista najboljim učenicima iz srednjoškolskog obrazovanja, koji to potvrđuju i tijekom studiranja. Drugi razlog tomu je visoka razina motivacije za studij i buduće zanimanje. S obzirom na veliku potrebu za logopedima u svim sustavima i popularnost struke za očekivati je velik interes i u budućnosti, kaže nam Kolundžić.
Koji je recept za dobre ocjene?
Među izvrsnim studentima logopedije Sveučilišta u Rijeci su i Dorotea Čučak i Dominik Fuštar. Dorotea smatra da je za dobar uspjeh najvažnije redovito učenje.
– Ako počneš učiti već na početku semestra, u periodu je ispita vrijeme samo za ponavljanje i utvrđivanje gradiva. Osim toga, meni puno pomaže aktivno sudjelovanje na nastavi i vođenje kvalitetnih bilješki, koje su od velikoga značaja prilikom čitanja literature koja je u području logopedije još uvijek uglavnom neprevedena. Većina je mojih dana tijekom semestra provedena za knjigom, a uvijek učim tako da si prepričavam gradivo! Moja motivacija za učenje proizlazi iz želje da budem što bolji stručnjak, provodim kvalitetnu terapiju i budem usuglašena s iskustvom svojih budućih pacijenata, ističe Dorotea.
Namjera joj je, dodaje, skupiti što je više moguće znanja tijekom fakulteta kako bi imala dobar temelj za profesionalno iskustvo, ali i kako bi se kasnije znala usmjeriti u nadopunjavanju prikupljenoga znanja, što je dio karijere svakog stručnjaka. Sličan odgovor na pitanje i tome što je ključno za dobre ocjene ima i Dominik.
– Ono što je za mene karakteristično kroz svo moje dosadašnje obrazovanje jest redovno učenje. Nikada nisam bio kampanjac te učio veliku količinu gradiva par dana prije ispita. Uvijek učim lekciju po lekciju iz svakog predmeta što mi onda omogućava da svako novo predavanje slušam uz određenu količinu znanja kojeg onda povezujem sa znanjima stečenim na predavanju toga dana. Takav način učenja olakšava mi pripremu za ispite. Kada dođu ispitni rokovi, ne moram ništa novo učiti nego samo ponavljam već naučeno gradivo, ističe Dominik.
‘Uvijek se oslanjamo jedni na druge, uspjeh naših kolega nas motivira’
A zašto toliko studenata ima izvrstan prosjek? Dorotea se slaže da razlog leži u visoko podignutoj ljestvici pri upisima, baš zbog poželjnosti studija, pa ga i upisuju najmotiviraniji maturanti. No i međusobno se jako motiviraju.
– Budući da smo mala studijska grupa, uvijek se oslanjamo jedni na druge, pomažemo si, a uspjeh naših kolega nas motivira, veli Dorotea.
Na tom je tragu i Dominikov odgovor.
– Vrlo je teško upisati logopediju, mnogo učenika bori se za jedno mjesto i oni koji prođu taj proces selekcije te uspiju upisati logopediju su oni učenici koji su se u danom trenutku, na maturi, najviše iskazali. Oni su ti koji su bili najbolji od mnogih zainteresiranih. Kada imate malu grupu studenata, koji čine mali postotak svih onih koji su htjeli upisati logopediju, velika je šansa i da će njihovi rezultati na fakultetu biti uspješni. Također, uspjeh proizlazi iz velikog truda i želje studenata za stjecanjem što boljeg i kvalitetnijeg teorijskog i praktičnog znanja. Svi studenti žele, kada krenu raditi u struci, biti što bolji logopedi i na što uspješniji način pomoći ljudima kojima je logopedska pomoć potrebna, ističe Dominik.
Posao im se nudi i prije no završe studij
Činjenica je da su logopedi među stručnjacima kojih kronično nedostaje u Hrvatskoj. Razlog leži i u tome što postoje tek dva studija u Hrvatskoj koja ih obrazuju – na riječkom ih se upisuje 30 po godini, u Zagrebu 50. To dovodi do toga da im se posao nudi i prije nego izađu iz sustava obrazovanja. No to nije jedina motivacija ovim mladima za upis ovog studija. Dorotea se na to odlučila zbog interdisciplinarnosti logopedije.
– Logopedija usko povezuje znanja lingvistike, medicine i psihologije, a ujedno ima i vrlo široko područje primjene zbog čega se svatko može pronaći u nekome njezinom aspektu. Odabrala sam studij u Rijeci jer sam Riječanka koja je imala sreće da se studij otvorio kada sam maturirala i već mi je na prvoj godini bilo jasno da je to bila ispravna odluka. Na logopediji u Rijeci izvrsno je studirati. Uloženo je puno truda u organizaciju i provedbu studija, a to se osjeti i na našim predavanjima, koja se odmiču od tipičnoga frontalnog oblika i uključuju nas kao aktivne sudionike i sukreatore nastave, čime ne samo da se potiče naše kritičko mišljenje i samostalan rad, već nas se motivira na promatranje problematike iz perspektive stručnjaka, korisnika logopedskih usluga, njihove obitelji, pa čak i drugih članova multidisciplinarnoga tima, ističe Dorotea.
Sviđa joj se i što na studiju ima dosta vježbe i terenske nastave, prilika za volontiranje, ali i gostovanja domaćih i inozemnih stručnjaka. A i profesori su suradljivi, ističe naša sugovornica.
Student Dominik: Nemojte odustati od svog nauma ako logopediju ne upišete iz prve
Dominik kaže da se na upis ovog studija odlučio iz više razloga – jer je riječ o zanimanju kroz koje ljudima može pomoći poboljšati kvalitetu njihova života, jer je riječ o spoju različitih znanosti, a ulogu je igrala i deficitarnost struke.
– Budući da sam ja iz Zagreba, primarni cilj mi je bio upisati logopediju na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu. Međutim, kako se tamo nisam uspio upisati, odlučio sam studirati logopediju na Sveučilištu u Rijeci na kojem sam ostvario pravo upisa. Meni osobno, studirati u Rijeci je fantastično. Sam smjer logopedije broji manje studenata po generaciji nego onaj zagrebački (nas je u generaciji 31) te smo si svi međusobno podrška i potpora. Ljudi u gradu i atmosfera samog grada je opuštenija nego u Zagrebu. Vrijeme je odlično, grad je lijep i nalazi se na odličnom položaju. Ono što je najbolje, ima more, veli Dominik.
Svjestan je da će i ove godine puno maturanata željeti upisati ovaj studij. No većini to neće poći za rukom.
– Htio bih poslati poruku svima onima koji nisu uspjeli ili neće uspjeti upisati logopediju odmah po završetku srednje škole. Nemojte odustati od svog nauma. Pokušajte se dogodine opet upisati. Ako vam je logopedija glavno zanimanje kojim se želite baviti, ne puštajte ju olako iz ruku. Nemojte dopustiti da jedan neuspjeh odredi vaš budući život. Ako stvarno i istinski želite biti logopedi te pomagati i mijenjati ljudima živote, onda ju zaslužujete i studirati. Takvih ljudi logopedija treba, zaključuje Dominik.