Visoke škole u BiH lažno prezentiraju svoju kvalitetu iako nisu akreditirane
Veliki broj Hrvata upisuje fakultete i visoke škole u Bosni i Hercegovini, a nijedna od visokoškolskih ustanova u susjednoj državi nije akreditirana. Drugim riječima, ni za jednu visokoškolsku ustanovu nije utvrđeno jesu li njihovi studijski programi u skaldu s određenim standardima, to jest kakve su kvalitete.
Privatni fakulteti i visoke škole moraju pružati studijske programe koji su u skladu s određenim standardima. Akreditacijom se utvrđuje je li visokoškolska ustanova ispunjava standarde za obavljanje posla vezanog za studije, što nema nijedna visoka škola u Bosni i Hercegovini, piše Bljesak.info.
Visoke škole obrazuju studente bez regulirane kvalitete
Visoke škole bi proces akreditacije trebale završiti upisom u Državni registar, nakon što se utvrdi da su profesori kvalificirani za obavljanje posla, da su studentima dostupna neophodna sredstva ili da se održava minimalno 20 sati predavanja tjedno. No visokoškolske ustanove prilikom medijskog oglašavanja navode kako su ‘akreditirana visokoškolska ustanova i akreditirani program’, zbog čega je Upravni Upravni odbor Agencije za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta u BiH koji vodi Državni registar upozorio javnost kako se radi o neistini.
– Kako do sada nijedna visokoškolska ustanova nije upisana u ovaj registar, tako nijedna visokoškolska ustanova u Bosni i Hercegovini još nije akreditirana, navodi se u priopćenju Upravnog odbora. Također navode kako visokoškolske ustanove imaju pravo putem medija reklamirati kvalitetu usluga, ali da u tom kontekstu ne smiju i ne mogu koristiti termin akreditirani.
Do sada izdane samo četiri akreditacije u cijeloj BiH
Akreditacija je od iznimne važnosti jer utvrđuje uklađenost rada studijskog programa s kriterijima unaprijed utvrđenim standardima koji su uskladu sa Standardima i smjernicama za osiguranje kvalitete u Europskom području visokog obrazovanja.
Agencija za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvalitete do sada je izdala svega četiri preporuke o akreditaciji na osnovu kojih je nadležni obrazovni organ izdao četiri rješenja o akreditaciji.