Pretraga

Zajednički prioriteti brucošima iz cijelog svijeta: najvažnija komunikacija i prihvaćanje okoline

A- A+

Međunarodni znanstveni projekt kontinuirano uspoređuje iskustva studenata i različitih Sveučilišta pri kreiranju poticajnog okruženja za učenje još od 2008. godine. Cilj mu je olakšati brucošima snalaženje u novoj sredini pa se kroz istraživanje pokušalo detektirati ključne probleme i razlike među studentima diljem svijeta. Profesori iz Hrvatske, Hong Konga, Kine, Japana, Albanije i Austrije istraživanjem su otkrili da studenti iz potpuno različitih dijelova svijeta zapravo imaju vrlo slične želje i potrebe tijekom prve godine studija.

Pri upisu na fakultet, mnogi mladi iz cijelog svijeta moraju otići iz svoje rodne sredine i sigurnog okruženja te se na prvoj godini studija suočavaju s novim izazovima, nepoznatim ulicama, licima, ali i situacijama.

Uz te svakodnevne životne komplikacije moraju se snaći i na fakultetu, koji često nudi drugačiji pristup u učenju. Više je slobode, ali i odgovornosti. Ovi novi uvjeti mladima mogu značajno otežati redovito izvršavanje njihovih studentskih obaveza. S obzirom na jedan od glavnih ciljeva Bolonjskog procesa, da se poveća postotak ljudi koji uspješno završe upisani fakultet, na obrazovnim je institucijama da smisle kako studentima olakšati prilagodbu.

Izdvojeni članak

Provjerite koji problemi najviše tište studente Sveučilišta u Splitu

U prvoj fazi istraživanja usporedili su stavove hrvatskih i američkih studenata

– Radi se o projektu koji je bio financiran iz sredstava Fonda za razvoj Sveučilišta, na kojem je Fakultet organizacije i informatike (FOI) okupio djelatnike zaposlene u visokom školstvu. Cilj mu je usporedba iskustava različitih sveučilišta u kreiranju poticajnog okruženja za učenje i olakšavanje prilagodbe na novu sredinu studentima prve godine preddiplomskih i stručnih studija, rekla nam je profesorica Violeta Vidaček Hainš s FOI-a.

Profesorica Vidaček Hainš dodaje kako je istraživanje pokrenuto sasvim slučajno. Prije deset godina je na jednoj konferenciji u Irskoj naišla na kolegicu Victoriu Appatovu sa Sveučilišta Cincinnati iz Ohia. U nevezanom razgovoru dotaknuli su se problema s kojima se suočavaju brucoši prilikom dolaska u novo okruženje.

Izdvojeni članak

Istraživanje među hrvatskim studentima pokazalo koliko ih pati od psihičkih poremećaja

Amerikanci i Hrvati s istim prioritetima

– Razgovarali smo o poteškoćama koje brucoši imaju prilikom snalaženja u novoj sredini, odvajanja od obitelji, preseljenja u drugi grad, državu i slično. Uočile smo da su, unatoč razlikama u kulturi SAD-a i Hrvatske, zapravo problemi prilagodbe vrlo slični:važna je socijalna podrška okoline, često je studenti stavljaju i ispred pristupa literaturi ili samih predavanja na fakultetima, ističe Vidaček Hainš.

U prvoj fazi istraživanja usporedili su stavove hrvatskih i američkih studenata. Uspostavilo se da je i u SAD-u i Hrvatskoj najvažnije razumijevanje te strpljenje profesora i djelatnika stručnih službi, prihvaćanje od ostalih kolega te studiranje u okolini u kojoj postoji kvalitetna komunikacija.

Izdvojeni članak

[Dnevnik brucoša] Prvi tjedan faksa

Studenti u cijelom svijetu imaju jednake prioritete

Istraživanje je nakon toga prošireno i na sveučilišta iz Albanije, Austrije, Japana, Hong Konga i Kine. Profesori su cijelo vrijeme tražili razlike uvjetovane kulturom zemalja istoka i zapada, da bi na kraju otkrili kako je, bez obzira na materijalne uvjete, svim studentima prvih godina studija najvažnija kvalitetna komunikacija i prihvaćenost od strane okoline.

– Unatoč sličnostima, uočili smo i neke razlike. Studenti iz Hrvatske posebno su istaknuli kako im je vrlo važna dostupnost informacijske i komunikacije tehnologije, pristup bazama podataka koji zahtijevaju financijska sredstva, mogućnost korištenja specifičnih skupih softwera i slično. Dok je studentima iz Hong Konga, na primjer, jedan od prioriteta mirno i izolirano mjesto za učenje. Ovo je svima nama vrlo važna informacija i nit vodilja u radu sa studentima, kaže profesorica FOI-a Violeta Vidaček Hainš.

Izdvojeni članak

[Vodič za brucoše] Kako se (ne)uči

Profesorica iz SAD-a postala vanjski suradnik fakulteta u Varaždinu

U međuvremenu, profesorica Appatov iz SAD-a postala je i vanjska suradnica Fakulteta organizacije i informatike. Redovito drži online predavanja, a često i osobno dolazi u Varaždin.

– Zanimljivo je bilo pratiti što se u međuvremenu promijenilo i na koji način različita Sveučilišta omogućavaju prilagodbu. Na primjer, nedavno sam za posjete Japanu imala prilike uočiti koliko su tehnologija i robotika postala sastavni dio svakodnevice njihovih studenata, u Albaniji sam imala priliku na licu mjesta vidjeti pristupačnost i neposrednost u komunikaciji, u Ohiju su studenti vrlo otvoreni i neposredni u komunikaciji. Na kraju je iz projekta proizašla i jedna lijepa priča o dugogodišnjoj suradnji studenata i nastavnika iz različitih zemalja, budući da jedino svi zajedno možemo unaprijediti kvalitetu studiranja, zaključila je Vidaček Hainš te dodaje kako je u svemu izuzetno važno bilo i razumijevanje te institucionalna potpora varaždinskog fakulteta koji djeluje pri Sveučilištu u Zagrebu.

Ova međunarodno partnerstvo traje i danas te je prošireno na različita područja. Između ostalog, potpisan je i bilateralan sporazum Sveučilišta Cincinnati i Sveučilišta u Zagrebu. Stoga je studentica iz SAD-a provela jedan semestar na Fakultetu organizacije i informatike pa je imala priliku upoznati se sa studentskim životom u Varaždinu. Nakon toga je i student FOI-a odletio u Ohio, gdje je proveo jedan semestar i stekao znanje te iskustvo za cijeli život.

Kako se student Ozren proveo u SAD-u možete pročitati ovdje, a kako je studiranje u Varaždinu doživjela studentica iz SAD-a saznajte na ovom linku.