Aplikacijom pobjednica Ideje godine lovit ćemo mitološka bića: Sve je krenulo od odmora na selu
Uskoro bismo Dalmatinsku zagoru, a i ostale krajeve Hrvatske, mogli istraživati uz bića iz narodne predaje aplikacijom Mythology TO GO. Upravo taj projekt učenica Dee Murat, Nike Roguljić i Nine Topić iz Srednje škole ‘Jure Kaštelan’ Omiš pobijedio je u ovogodišnjem izdanju Ideje godine, poduzetničkom natjecanju za srednjoškolce. Djevojke su dobile 1.300 eura bruto za svoju ideju, a u razgovoru s njima saznali smo jesu li očekivale pobjedu, koji im je bio najizazovniji dio projekta, ali i je li zahtjevno stati pred stručni žiri te prezentirati svoju ideju.
Ideja godine, poduzetničko natjecanje za srednjoškolce, ove se godine održala jedanaesti put, a pobjedu su odnijele učenice Dea Murat, Nika Roguljić i Nina Topić iz Omiša za svoju ideju Mythology TO GO. Ukupno jedanaest timova i solo natjecatelja svoje je poslovne ideje predstavilo stručnom žiriju, a najviše bodova prikupio je tim Odmetnuti anđeli čija je zamisao istraživanje Dalmatinske zagore na drukčiji način.
Uz GPS turisti bi mogli tražiti mitološka bića
Učenicama je mentorica bila nastavnica Elvira Sorić, a u projektu je riječ o platformi kojom bi korisnici mogli istraživati Dalmatinsku zagoru uz bića iz narodne predaje koje je njihova aplikacija mapirala. Pobjednice su svoju ideju u jednoj rečenici predstavile kao lov na mitološka bića. Kako su nam objasnile, ideja je nastala prošle godine kada su bile na odmoru na selu.
– Kada nam je vlasnik kuće predao ključeve, rekao nam je da se pazimo vukojarca. Mi smo to sve shvatile kao šalu, ali nas je zainteresiralo tko je taj vukojarac. Bacile smo se na istraživanje i saznale da je to zanimljivo mitološko biće s četiri različite noge, velikim rogovima i da izgleda prilično zastrašujuće na prvu, rekle su nam pobjednice.
Tako su došle do ideje da se proširenom stvarnošću u aplikaciji traže mitološka bića, a dodale su i da njih ima posvuda. Uz GPS na određenim lokacijama turisti bi aplikacijom Mithology TO GO mogli pronaći mitološka bića koja je ilustrirala jedna od pobjednica, Dea.
‘Pobjedu nismo očekivale jer su sve ideje bile odlične’
Svoju ideju pobjednice bi u budućnosti voljele proširiti i na cijelu Hrvatsku, pa bi se tako u Dubrovniku mogli tražiti zmajevi iz Igre prijestolja ili pak na zagrebačkim Kamenitim vratima Doru Krupićevu iz Šenoina romana. Pobjednice su izradile i priče o mitološkim bićima u obliku slikovnica, razglednica, kalendara, magneta i bookmarkera koje su same i oslikale. Na njima su QR kodovi za audio priče, što može biti uspomena za sve turiste.
– Naša aplikacija turistima daje mogućnost da sami, u vrijeme kada im odgovara, odu u lov na mitološka bića te istraže zanimljivu priču koja se krije iza njih. Pobjedu nismo očekivale jer su sve ideje bile odlične. Kao što je naglasio i stručni žiri, nijanse su odlučivale. Većinom prevladava STEM područje pa smo očekivale da će tako biti ove godine. Ostale smo u šoku kada smo čule naše ime i Omiš kao pobjedničko, spomenule su pobjednice.
Novce će uložiti u daljnju realizaciju aplikacije i njezino razvijanje. Za sam softver, otkrile su nam, potrebno je 1.107 eura, tako da će novac otići na to. Ponovile su da će uložiti u svoju ideju te da im je drago što je ona prepoznata. Za natjecanje Ideja godine znaju već godinama, njihova škola već je sudjelovala na ovom natjecanju pa su se i one ove godine osjećale spremne da dođu i prezentiraju svoj projekt.
– Bile smo na puno natjecanja, ali ovo je svakako najopuštenije. I sam žiri je opušten i super je komunikacija samog žirija s timovima. Stvarno super iskustvo, žiri ne samo da je opušten nego je i spreman pomoći, naglasile su pobjednice.
@srednja_hr Imaš ideju? Nemoj čekati!Pripreme za Ideju Godine 2024. počinju već danas. Okupi tim, nađi mentora i ispričaj nam svoju ideju. 💪😎#IdejaGodine #justsrednjathings #srednjahr #inovacije #NaMladimaSvijetOstaje #srednja ♬ original sound – srednja_hr
Pobjednice otkrile i koja su im mitološka bića najdraža
Najveći izazov u projektu bio im je napraviti dobru prezentaciju i prezentirati ju u zadanom vremenu. Pobjednice misle da su to dobro obavile jer dobro poznaju svoju ideju te znaju što je najbitnije. Svoju ideju jednostavno su znale opisati u jednoj rečenici – lov na mitološka bića.
– Nastavnica Elvira Sorić najviše nam je pomogla u realizaciji ideje, uz pomoć bivših maturanata naše škole koji su nas uputili na neke softvere i stranice. U našoj školi se jednostavno zna za Ideju godine i svi pripomažu, pojasnile su.
Stručni žiri nakon prezentacije ideje djevojke je upitao i koje im je najdraže mitološko biće. Nika je tako otkrila da joj je to Macaklić koji izgleda kao malo dijete, devet je godina u jajetu i potom se izlegne. Svojim vlasnicima, napomenula je, donosi sreću i bogatstvo te se devet godina nakon pretvori u drugo stvorenje. Nini je pak najdraže biće, uz vukojarca, i Rudica koja pokazuje žensku moć. Ona je kriva, naglasila je Nina, za smrt Ivana Krstitelja, demonizirana je u hrvatskim folklorima, donosi olujno nevrijeme i ljudi su ju tjerali pjesmama.
– Želimo zahvaliti mentorici bez koje sve ovo ne bi bilo moguće. U najtežim trenucima nas je potaknula da idemo dalje. Hvala mojim kolegicama, svaka je dala svoj doprinos, a naša ideja ne bi bila ovoliko dobra da nismo zajedno radile na tome, zaključile su učenice za kraj.
Prijenos finala i izlaganja svih natjecatelja pogledajte na našem YouTube kanalu, a pobjedničku prezentaciju od 22. do 32. minute.
Ideja godine 2023 je poslovno natjecanje za srednjoškolce koje organizira srednja.hr. Zlatni partner projekta je EFFECTUS veleučilište. Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županija, Span i Privredna banka Zagreb. Pokrovitelj projekta je Zagrebački inovacijski centar – ZICER. Odgovore na često postavljana pitanja o Ideji godine pronađite ovdje. Sve novosti pratite na Facebook stranici Ideja godine ili nas pitajte putem maila [email protected]. Kako vam ne bi promaknula niti jedna vijest o natjecanju, pridružite se Facebook događaju Ideje godine.