Dekanica Effectusa Mira Lenardić: Učenici sada imaju više kreativnog prostora u Ideji godine
Ideja godine je srednjoškolsko poslovno natjecanje u organizaciji portala srednja.hr. Jedan od partnera na projektu je Visoko učilište Effectus, a to nam je bio povod za kratki razgovor s dekanicom dr.sc. Mirom Lenardić. Otkrila nam je zašto je važno kvalitetnu predstaviti ideju u kratkom vremenu, a savjetovala je učenike kako da krenu ispunjavati poslovni plan.
Ideja godine je poslovno natjecanje za srednjoškolce, koje je drugačije od državnih natjecanja iz znanja, jer ne postoji jasna špranca za pobjedu. Tražimo vaše znanje, ali i inovativnost kroz osmišljavanje ideje, pisanje projekta i njegove prezentacije. Često postavljanja pitanja i odgovore o projektu pronađite ovdje.
Pojednostavljeni poslovni plan izrađen na Visokom učilištu Effectus pogledajte ovdje.
Učenici u timovima od maksimalno troje ljudi, uz moguću pomoć srednjoškolskog profesora mentora, prijavljuju svoje inovativne ideje putem maila [email protected]. Finalne prijave se primaju do 23. travnja. Nakon selekcije članova žirija, deset najboljih projekata dobit će poziv na finalno predstavljanje 4. svibnja u prostorima Visokog učilišta Effectus. Za sve finaliste izvan glavnog grada osigurano je noćenje, a dan poslije obilazak tvrtki koji su prijatelji projekta.
Visoko učilište Effectus je partner projekta Ideja godine od početka, petu godinu zaredom, a dekanica dr.sc. Mira Lenardić nam otkriva detalje koji bi vam mogli pomoći u ispunjavanju poslovnog plana.
Visoko učilište Effectus već petu godinu sudjeluju na Ideji godine kao partner projekta. Zašto je važno ulagati u poslovno obrazovanje srednjoškolaca?
Srednjoškolci su, prema dobu, na pragu ulaženja u radno-produktivni status. Ideje i razmišljanja koja se mogu komercijalno iskoristiti sve više dolaze iz mlađe populacije kojima uglavnom nedostaje način provođenja dobre ideje u poslovno isplativ pothvat, a u čemu im pomaže ovaj projekt. Osim toga, ne treba zaboraviti da je investicija u poslovno obrazovanje ima izrazito visoku stopu tržišnog povrata. Mogli bi reći da je upravo jedna od najboljih poslovnih ideja ulaganje u poslovno obrazovanje.
Učenici često misle da je ideja dovoljna za pokretanje poslovnog projekta, ali ideja je samo početak, zar ne?
Točno. Broj ideja značajno prelazi mogućnosti njihove komercijalizacije zbog različitih razloga. Samo mali broj ideja prođe filter od začetne, embrionalne faze do faze rasta. U svakom slučaju, izvanredna ideja je često glavni sastojak uspjeha, ali ne jedini. Uz ideju, ključnu ulogu imaju upornost „rušenja“ mogućih barijera, želja za samostalnošću, ambicioznost i slično, uglavnom osobine i karakteristike kreatora ideje, ali i podrška nacionalne infrastrukture (poput poduzetničkih inkubatora). U ovome se vidi i uloga i značaj ovog projekta Ideja godine.
Ove godine je poslovni plan dorađen i pojednostavljen. Kako biste savjetovali učenike da ga krenu ispunjavati?
Ove godine, plan je pojednostavljen, sažet i osvježen. Cilj je bio da sada učenici imaju znatno više kreativnog prostora u izražavanju poante njihove poslovne ideje. Svakom učeniku bi preporučili da se prvo zapitaju sljedeća dva pitanja: prvo, koju potrebu zadovoljava njihov proizvod, odnosno radi li to drugačije od sličnih ili drugih proizvoda, te drugo, po čemu je njihov proizvod različit od drugih proizvoda koji zadovoljavaju istu potrebu. Potom trebaju krenuti od analize tržišta prodaje i procjene financijskog dijela projekta (prihodi i troškovi), jer na tim točkama mogu procijeniti ima li ideja onaj nužan sastojak komercijalne isplativosti.
Finale se održava u prostorima Effectusa gdje učenici tijekom prezentacije mogu zaraditi dodatne bodove. Koliko je važno projekt kvalitetno predstaviti, osim što mora biti i dobro napisan?
Neke anegdote pri ulaganja investicijskih fondova u rizične projekte kažu da prezenter ideje mora biti u stanju u svega 5 minuta zainteresirati potencijalnog ulagatelja. Ako to ne uspije, ulagatelj odustaje i traži prezentere drugih ideja. Stoga, prezentacija ideje je gotovo jednako važna kao i kvaliteta poslovnog plana. Sjetimo se samo načina prezentiranja novih proizvoda visokotehnoloških kompanija poput Apple, Microsofta i sl. Prezentacija je zapravo prvi dodir ideje s poslovnom realnošću.
Po čemu je Visoko učilište Effectus posebno i kakvo znanje studenti mogu očekivati nakon što završe studij?
Effectus učilište je najbolje učilište zbog izvanredno spoja traženih znanja i vještina koje spajaju financije i pravo. Takvim integriranim pristupom studenti su nakon završetka studij spremni za bilo koji radni izazov iz područja financija i prava. Stoga naši studenti, zbog takvog obrazovanja, odlično „plivaju“ u financijskim i pravnim vodama i izvanredno brzo usvajaju nova znanja i vještine.
_________________________________________________________________________
Partneri projekta Ideja godine su Visoko učilište Algebra i Visoko učilište Effectus. Pratite sve novosti na Facebook pageu Ideja godine, na stranici www.srednja.hr/Ideja-godine ili nas pitajte putem maila [email protected]