Pretraga

Finalist Ideje godine osmislio zamjenu za igraću kockicu: Igre u budućnosti zamišljam kao sintezu analognog i digitalnog

A- A+

Borna Massari, maturant Gimnazije Andrije Mohorovičića u Rijeci, jedan je od finalista ovogodišnjeg natjecanja Ideja godine, u kojem smo tražili najbolju srednjoškolsku ideju. Borna svojim projektom Luxalea uvodi revoluciju u društvene igre. Osmislio je, naime, uređaj koji zamjenjuje stoljećima korištenu kockicu za igranje.

Borna Massari | foto: Privatni album

Držim da se već zamjenom obične tzv. kockice kojom se igra većina igara mogu uvesti velike promjene na ovom području. Tipična kockica ima samo šest mogućih ishoda i samim time mogućnosti su jako limitirane, ističe Borna Massari.

Izdvojeni članak

Pobjednik Ideje godine: Nisam se mogao naći s prijateljima pa sam smislio aplikaciju

Maturant Gimnazije Andrije Mohorovičića u Rijeci jedan je od finalista ovogodišnjeg natjecanja Ideja godine, u kojem smo s našim partnerom Effectusom tražili najbolju srednjoškolsku ideju.

Massari svojim projektom Luxalea uvodi revoluciju u društvene igre. Osmislio je, naime, uređaj koji zamjenjuje stoljećima korištenu kockicu za igranje.

– Pomoću ovog uređaja korisnik bi mogao dodati proizvoljan broj ishoda, tj. ne samo da ne bi bio limitiran na brojeve, nego bi umjesto njih mogao crtati simbole koji bi označavali određenu promjenu tijeka igre, pojasnio je Borna.

POGLEDAJTE VIDEO:

 

Maturant smatra da mjesta za napredak ima i u drugim područjima.

– Živimo u svijetu gdje je mogućnost prilagodbe proizvoda na svakom koraku: od tzv. maskice za
mobitel do količine grijanja volana u autu. Uvidjevši date nedostatke, okrenuo sam se razvoju proizvoda koji bi omogućio krajnjem korisniku kreaciju društvenih igara ili modifikaciju već postojećih, prepričava Massari.

Luxalea | foto: Borna Massari

S Bornom smo pričali o nastanku projekta Luxalea, budućnosti društvenih igara, ali i mnogobrojnim drugim projektima kojima se bavi.

Kako si došao na ideju?

Promatrajući našu okolinu možemo vidjeti trend gdje se proizvođači sve više fokusiraju da prilagode svoje proizvode kupcima ili da ih kupci sami mogu modificirati po svojim potrebama. Tako na primjer imamo mnoštvo različitih opcija na našim automobilima, različite zaštite za mobitel, različite opcije kuhinjskih ručica itd. U cijelom tom trendu proizvođači su se vrlo malo usredotočili na enormnu industriju društvenih igara. Slijedom toga smatrao sam da tu ima prostora za napredak. Tako sam i započeo svoje projekt Luxalea.

Igraš li ti društvene igre?

U djetinjstvu sam dosta igrao društvene igre. Od onih na ploči, karata, strategije pa sve do onih koje se igraju putem interneta. S vremenom sam u srednjoj školi primijetio da nešto zrelija ekipa (ili ona koja to postaje) igra te iste igre, ali modificirane te znaju uključivati alkohol, neugodne situacije, trenutak istine i sl. u čemu sam primijetio ogromni potencijal.

Jesi li već svojim prijateljima i članovima obitelji predstavio svoj projekt?

Predstavio sam im projekt i većina je reagirala pozitivno te smatrala da bi nešto takvo bilo dobro primljeno na tržištu.

Zašto smatraš da je kockica zastarjela? Igraju li se današnja djeca njome?

Reći da je kockica zastarjela, smatram da je ipak krivo s obzirom da je i dalje jedan od osnovnih alata koji u određenom trenutku može promijeniti tijek igre. Ali ono što definitivno smatram jest da uvijek ima mjesta za napredak, tako i za kockicu.

Kako zamišljaš budućnost društvenih igara?

Budućnost društvenih igara zamišljam kao jedan oblik sinteze analognog i digitalnog. Tijekom razvoja ovog projekta bio sam u dvojbi bi li trebao krenuti u smjeru aplikacije ili uređaja. Nakon istraživanja tržišta i pomnog planiranja shvatio sam da je najbolje nešto između. Naime, većina društvenih igara ima svoj digitalni oblik, ali ih igrači ipak više uživaju igrati na stolu gdje mogu opipati komponente.

Često zaboravimo da su u biti najljepše stvari u životu analogne. Sve naše emocije, osjećaji i interakcije ne sastoje se od tako reći jedinica i nula, već bezbroj neovisnih parametara. Stoga, moja kockica zaista postoji kao opipljivi objekt, ali nosi neminovnu elektroniku koja joj daje mnoštvo mogućnosti i taj poseban šarm.

Što prosječnom igraču donosi Luxalea?

Putem Luxalea korisnik može raditi sličice koje predstavljaju određene simbole. Za razliku od tradicionalne kockice gdje je šest mogućih ishoda, Luxalea ih ima praktički neograničeno. Također putem aplikacije korisnik može stvarati i kratke audio zapise koji se reproduciraju sa simbolom. Napokon, kada korisnik sve prenese na kockicu stavi je u mod za igru i jedino što preostaje jest zavrtjeti ju kad dođe na red.

Borna iza sebe ima već nekoliko uspješnih projekata | foto: Privatni album

Kakvi su ti planovi? Kako ide matura, što ćeš upisati?

Izdvojeni članak

Drugo mjesto na Ideji godini osvojili strojem za ljuštenje oraha: ‘Svake godine napravimo neki projekt’

S obzirom da na to da ovo nije jedini projekt kojim se bavim, morao sam naći balans da se stignem i dobro pripremiti za maturu. Sada nakon napisanih ispita državne mature, mogu reći da sam velikim dijelom zadovoljan, ali opet kao vječni perfekcionist, smatram da sam neke ispite mogao i bolje napisati. Od malena me zanima poduzetništvo i sve oko njega. Postoji neka magija koja me vuče u taj nepredvidljiv svijet, a računarstvo je pokretačko sredstvo preko kojeg se taj poriv manifestira.

Razmišljao sam da studiram u Hrvatskoj, ali tijekom prošle godine provedene na srednjoškolskoj razmjeni u SAD-u otvorile su mi se oči u mnogim sferama života te me to potaklo da ponovno krenem u neistraženo. Smatram da je bijeg iz zone komfora jedan od najboljih načina za rad na sebi i napredak. Stoga, kako stvari sada stoje vjerojatno ću upisati Computing Science na Sveučilištu u Groningenu u Nizozemskoj. Prilikom odabira više sam gledao fakultet nego zemlju u kojoj se nalazi, a on je jedan od 100 najboljih fakulteta na svijetu, stoga smatram da će to biti jedno dobro iskustvo.

Iza sebe imaš nekoliko projekata? Gdje pronalaziš motivaciju?

Moja najveća motivacija je kada nakon završenog projekta pogledam što smo ostvarili i koje sam ljude uspio sa sobom povesti na taj put. Osjećaj je neopisiv. To je ono što mi daje motivaciju za dalje, kako jedan oblik narkotika koji ima pozitivne učinke.

Izdvojeni članak

Župan Čačić prepoznao kvalitetu projekta: Nagradio finaliste Ideje godine iz svoje županije

Posebno sam ponosan na projekt osnivanja Crobotics Teama gdje sam sa svojim timom, kojim se izuzetno ponosim, uspio u dvije godine prikupiti oko 50.000 EUR za izradu robota kojim smo se natjecali na najvećem srednjoškolskom robotičkom natjecanju na svijetu – FIRST Robotics Competition – gdje smo imali priliku sudjelovati u New Yorku i Istanbulu. Također, u periodu dok su se drugi projekti zahuktavali odlučio sam napraviti aplikaciju za iOS i Android – The Stuck.

Moj osobni projekt bila je također spomenuta razmjena u SAD-u koja me u mnogim pogledima redefinirala i pokazala bitne stvari u životu. Iz toga razloga početkom 4. razreda imao sam dosta posla s polaganjem razlikovnih ispita pa sam morao projekte malo usporiti.

Neovisno o tome, primljen sam u 11. generaciju Startup Inkubatora Rijeka. Taj korak omogućio mi je pristup mnogim uspješnim i ambicioznim ljudima koji su nesebično i bez ikakve kompenzacije dijelili svoje vrijedno znanje iz područja upravljanja, poslovanja, marketinga, proizvodnje itd.

Što ti znači sudjelovanje na Ideji godine?

Sudjelovanje na Ideji godine bilo mi je kao jedan oblik testa da vidim koliko sam spreman za tržište, s obzirom na to da su članovi žirija ugledni pojedinci koji imaju iskustva na njemu. Žao mi je da nas je pandemija uzrokovana COVID19 virusom usporila i spriječila da imamo izlaganje i obranu naših poslovnih planova jer vjerujem da bi bilo odlično iskustvo.

Želiš li štogod dodati ili naglasiti?

Nemam ništa posebno što bih nadodao osim se obratio drugim mladim ljudima koji imaju ambiciozne planove da ustraju na njima i neka se ne razočaraju kada ne uspiju. Kao optimist, smatram da se uvijek treba nadati najboljem, ali također gledati na neuspjeh kao mogući ishod, jer tada nećete biti jako razočarani već ćete se brzo oporaviti i biti spremni za nove pothvate.

Ideje koje drugima olakšavaju život

Na ovogodišnjoj Ideji godine pobijedio je Ramal Salha, maturant Elektrotehničke i prometne škole Osijek, koji je osmislio Qullix, aplikaciju za istovremeno gledanje videa s prijateljima. Što nam je rekao o aplikaciji, pročitajte u članku.

Srednja škola Ludbreg već godinama sudjeluje na Ideji godine, srednjoškolskom natjecanju na kojem tražimo najbolju poslovnu ideju. Ove su godine njihovi učenici (ponovno) osvojili drugo mjesto. Lucija Ivanuša, Erik Kelin i Goran Kranjčec osmislili su Hrestač, stroj koji odvaja ljusku oraha tako da njegova jezgra ostane netaknuta. Kako Hrestač funkcionira, pojasnili su nam u razgovoru.

Treće mjesto osvojile su učenice Karla Barić, Alma Beriša i Klara Zima iz Gimnazije Velika Gorica. Osmislile su INDIVIDOM, jedinstveni sustav koji osobama s invaliditetom pomaže u obavljanju svakodnevnih aktivnosti u kući. Intervju s njima pročitajte ovdje.

Pogledajte kako je izgledalo proglašenje pobjednika:

Sve o natjecanju Ideja godine možete saznati ovdje.

_______________________________________________________________________________

Ideja godine je srednjoškolsko poslovno natjecanje u organizaciji portala srednja.hr, a zlatni partner projekta je Effectus – Studij financija i prava. Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županija i Europska komisija – predstavništvo u Hrvatskoj. Pokrovitelji projekta su Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Agencija za odgoj i obrazovanjeZagrebački inovacijski centar – ZICER, IN2, HI Croatia hosteli, UBER te Print Studio. Često postavljana pitanja i odgovore o projektu pronađite ovdje. Pratite sve novosti na Facebook stranici Ideja godine, na stranici srednja.hr/Ideja-godine ili nas pitajte putem maila [email protected].