[Ideja godine ’17] Direktor Effectusa daje detaljne upute za stvaranje najuspješnije Ideje godine
Ideja godine je poslovno natjecanje za srednjoškolce, jedino takvog tipa u Hrvatskoj, a održava se već petu godinu. Prijave za ovogodišnje su otvorene, a slogan nam je i dalje ‘Novim tehnologijama do poslovnog uspjeha’. O tome što sve treba sadržavati dobra ideja koja bi se jednoga dana mogla realizirati, porazgovarali smo s dr.sc. Đurom Horvatom, direktorom Visokog učilišta Effectus, koje je i ove godine partner projekta i domaćin finala.
I ove godine glavna tema natjecanja Ideja godine su nove tehnologije, a naglasak je na pametnim gradovima, pa će takve ideje biti dodatno honorirane. No kako postići da upravo vaša ideja bude različita od ostalih, da ju žiri uoči i pozove baš vaš tim na finale? Na to, ali i slična pitanja odgovara direktor Effectusa, Đuro Horvat.
– Da bi se danas postigla konkurentnost ključno je biti inovativan i kreativan. To bi značilo da nam trebaju nove ideje, ideje koje će biti razlikovane od ostalih na tržištu. Da bi se to ostvarilo, potrebno je tu viziju, odnosno svoj inovativni dio, pretočiti u poslovni plan, odnosno u vizibilnost tog cijeloga projekta, koji onda pokušava razraditi ideju i vidjeti da li je ona tržišno opravdana, odnosno da li će sutra biti konkurentna ili neće, objašnjava Horvat.
Nema realizacije ideje bez dobrog istraživanja i analize tržišta
Srednjoškolci kao svoju kočnicu često vide nedostatak iskustva, međutim, to uopće ne mora predstavljati problem. Upravo su to godine kada valja startati s poslovnim idejama.
– Ono što je jako bitno je da danas ideje i nove ideje i konkurentnost nije samo da to rade studenti, odnosno da to rade timovi menadžmenta, nego one danas već kreću od osnovnih i srednjih škola, gdje imaju motivaciju za novim izazovima za samodokazivanjem, odnosno dobit im nije u tom trenutku prioritetna kao što je to poslovnim gospodarski subjektima, objašnjava Horvat.
Plan projekta, je kaže, naročito bitan u dobroj ideji, kako bi se oni koji se naknadno uključe u njegovu realizaciju, imali usklađenu fizibilnost, odnosno obrtnost cijele ideje za tržišno natjecanje.
– Normalno je da se niti jedna ideja ne može realizirati ako se ne napravi jedno kvalitetno istraživanje. To ne treba podcjenjivati jer istraživanje je sigurno prva inventura naše ideje: da li je na tržištu možda već netko prisutan ili nije, ili je možda naša ideja upravo taj kotačić koji bi poboljšao produktivnost, odnosno, efikasnost i efektivnost proizvoda, odnosno tržišne konkurencije, tvrdi Horvat.
Ideja mora imati opravdanost u dužem roku
Oblikovanje idejnog plana nakon analize tržišta, kaže, važno je za pripremu marketinškog plana koji bi svakako trebao biti dio ukupne ideje. Putem njega se vaš brend promovira, ali i razvija. Važna je i sama prezentacija plana.
– Kako bi taj plan uspio normalno je da moramo, s obzirom na izvore financiranja, vrlo kvalitetno prezentirati potencijalnim investitorima ideju koja opravdava tržišnu potrebu i da kroz izvore financiranja pokušamo doći do većih interesa potencijalnih investitora. Često to za početak bude manje planova i obitelji, ali danas i hrvatska Vlada kroz razne potpore pokušava potaknuti realizaciju ideja, poglavito onih inovativnijih i koje se razlikuju od ostalih prisutnih na tržištu. Investitori mogu, osim same obitelji, odnosno poduzetnika, biti banke koje prepoznaju u samim startupovima ideju, podržavaju je i kroz svoje potpore su spremne menadžirati, odnosno platiti menadžiranje i podupirati, kaže Horvat.
Osim izvora financiranja bitna je i ročnost koja mora biti sukladna realizaciji određene ideje.
– Ideja ne može odmah u početku, znači u prvoj ili drugoj godini poslovanja, biti pozitivna, ali mora imati svoju financijsku opravdanost u jednom dužem roku. To znači da sam projekt mora biti društveno odgovoran, znači da garantira poziciju na tržištu, da zapošljava ljude, da vodi računa o zajednici i okolini u kojoj se djeluje. Ako se sve to poveže, znači da je projekt već u startu opravdan i ima samoodrživi karakter, napominje.
No, realizacija plana ima i neke svoje dodatne uvjete. Individualne ideje, napominje Horvat, uvijek je potrebno pokušati vezati u zajednički tim.
– Povezivanje i projekt zajedno su uvijek prednost u odnosu na ostale i lakše odgovaraju na konkurentsku poziciju na tržištu. Pozivamo sve mlade da se uključe u ovaj projekt, nazovimo ga ‘zajedno’. Zašto ‘zajedno’? Zato što je povezan s mladima, povezan je s iskusnim znanstvenicima, s iskusnim stručnjacima da realiziraju svoju ideju. Ideju ćemo finalizirati i odlučiti za najbolji projekt 4. svibnja na Effectusu- studiju financija i prava, Visokom učilištu u Zagrebu, zaključuje Horvat.
Odgovore na najčešće postavljana pitanja, važne datume vezane uz natjecanje i poslovni plan možete pronaći na ovoj poveznici.
_________________________________________________________________________
Partneri projekta Ideja godine su Visoko učilište Algebra i Visoko učilište Effectus. Pratite sve novosti na Facebook pageu Ideja godine, na stranici www.srednja.hr/Ideja-godine ili nas pitajte putem maila [email protected]