Potraga za devetom Idejom godine je počela. Tim ili pojedinca koji će imati najbolju ideju, najbolju prijavu i poslovni plan, ali i najbolju prezentaciju nagrađujemo sa 10.000,00 kn bruto. Prvi puta čujete za poslovni plan? Nema frke. Kako bismo vam još malo olakšali, donosimo najčešće greške koje smo viđali u prijavama.
Kaže se da se najbolje poslovne ideje rađaju na kavama s prijateljima. Poslovni plan je ono što nastaje kada biste tu ideju raspisali kroz nekoliko podnaslova: poslovna ideja, tržište prodaje, marketinške aktivnosti, financijski podaci i društveno odgovorno poslovanje.
Poslovni plan kojeg je potrebno ispuniti u prijavi možete skinuti ovdje i bez brige, svaki podnaslov smo detaljno objasnili. Na ovoj poveznici pronađite pravila natjecanja i često postavljana pitanja.
Kroz godine smo primili dosta radova i primjetili smo da postoje određene stvari u poslovnom planu koje su izazovne za natjecatelje. Posve razumljivo – nitko nije napisao savršen poslovni plan iz prvog pokušaja. Kako bismo vam malo olakšali, obratite pozornost na ne napravite neku od ovih čestih greški.
Greška #1: U uvodnom dijelu niste jasno definirali svoj projekt
U uvodnom dijelu prijave potrebno je vrlo jasno odgovoriti na najbitnija pitanja o projektu – kako funkcionira i za koga je namijenjen. To je prvo što žiri vidi i to je prvi dojam kojeg će žiri imati o vašem projektu. Stoga se potrudite da bude što bolje! (dodatni vizualni prikaz je itekako poželjan)
Greška #2: Niste definirali svog kupca
Precizno definirajte svoje potencijalne kupce, bilo to fizičke ili pravne osobe. Bolje je jasnije odrediti nišu kupaca, nego napisati bez obrazloženja da su sve dobne skupine i sve pravne osobe potencijalni kupci. Unutar tih ‘svih’ odredite tko su prioritetni kupci.
Kako se to radi? Tako da doslovno zamislite osobu koja kupuje ili koristi vaše proizvode ili usluge, a potom ju opišete. Ovaj korak je zapravo jako važan, jer ako nemate jasnu sliku svog kupca, nećete moći prilagoditi svoju ideju tome što on želi. A nitko ne želi razvijati poslovnu ideju koju njegov kupac ne želi!
Greška #3: Nejasno opisana tehnologija
Opišite tehnologiju koju koristite u vašem projektu. Jasno naglasite radi li se o softwareu koji već postoji, hoćete li ga preraditi ili ćete sami osmisliti cijeli software. Napišite što detaljnije kako bi žiriju bilo jasno o čemu se točno radi.
Greška #4: Niste istražili konkurenciju
Istražite konkurenciju! Često natjecatelji imaju dojam da je njihova ideja unikatna, ali zapravo u većini slučajeva već postoje razne tvrtke koje se bave sličnim rješenjima diljem svijeta. To nije ništa loše, nego prilika da naučite što drugi rade dobro, a gdje vi vidite priliku poboljšati postojeće proizvode.
Greška #5: Opći i neprecizni troškovi
U tablici troškova pokušajte biti što precizniji. Izbjegavajte pisanje nekih općenitih stavaka iz kojih se ne može razlučiti o kakvim se troškovima radi. Istražite i procijenite koliko će pojedine stavke vašeg projekta koštati te ih sve napišite.
Greška #6: Očekujete nerealnu zaradu
Nije čudno ako tvrtka posluje u minusu prvih nekoliko godina. Primjećujemo kroz godine da timovi već u prvoj godini očekuju nerealnu zaradu, pripazite na to. Konzultirajte se s ljudima iz branše u kojoj raspisujete rad i pitajte ih koja su realna očekivanja.
___________________________________________________________________________
Ideja godine je srednjoškolsko poslovno natjecanje u organizaciji portala srednja.hr, a zlatni partner projekta je EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište. Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županija, Medijska platforma Poduzetnik i Končar. Pokrovitelji projekta su Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Agencija za odgoj i obrazovanje te Zagrebački inovacijski centar – ZICER. Često postavljana pitanja i odgovore o projektu pronađite ovdje. Pratite sve novosti na Facebook stranici Ideja godine, na stranici srednja.hr/Ideja-godine ili nas pitajte putem maila [email protected].
Ako želiš redovno primati specijalizirane vijesti iz svijeta obrazovanja s portala srednja.hr, pretplati se na naš newsletter ispunjavanjem obrasca u nastavku.