Prijavljujete li se na Ideju godine, izbjegnite ovih šest grešaka koje stalno viđamo
Ideja godine je natjecanje za srednjoškolce u kojem možete osvojiti 1.300 €, ali samo ako izbjegnete česte greške koje viđamo u prijavama. Natjecanje je otvoreno još kratko, a kako bismo vam malo pomogli, napisali smo vam što u prijavi svakako trebate izbjeći. Prijavite se do 25. travnja u 23:59 sati.
Osmisliti poduzetničku ideju nije toliko teško, no pronaći onu koja će biti realno provediva i održiva na tržištu je već malo teže. No, upravo je to zadatak pred svima koji se žele prijaviti na Ideju godine. Riječ je o natjecanju za srednjoškolce koje organizira portal srednja.hr, a ove se godine održava jedanaesti put.
Prijaviti se možete sami ili u timu od najviše troje učenika, a deset najboljih će se u finalu natjecati za nagradu od 1.300 € bruto. Svi finalisti će provesti dva dana u Zagrebu uz osiguran smještaj. Sva pravila natjecanja pročitajte ovdje.
Prijaviti se možete najkasnije do 25. travnja u 23:59 sati. Prijavljujete se ispunjavanjem poslovnog plana kojeg možete pronaći ovdje. Nakon što ga ispunite, pošaljite ga putem ovog linka. Stručni žiri će donijeti odluku od finalistima upravo na temelju vašeg poslovnog plana, stoga se isplati uložiti trud u to da on bude što bolji. Popisali smo greške koje, pri tome, sigurno želite izbjeći.
Greška #1: Projekt ste nejasno definirati
U uvodnom dijelu poslovnog plana kojeg ispunjavate, potrebno je vrlo jasno, u svega nekoliko rečenica, odgovoriti na najvažnija pitanja o vašoj ideji: što ćete postići i kome će to biti namijenjeno. Ovaj dio vaše prijave je prvi kojeg stručni žiri vidi i bitno je ostaviti dobar prvi dojam.
Kako možete prepoznati da je vaš projekt nejasno definiran? Ako je vaš cilj, primjerice, izraditi aplikaciju, morate znati što će ona točno činiti, tko će ju koristiti i zašto bi izabrali baš vašu, a ne aplikaciju konkurencije, kako će ona izgledati i kako planirate od nje jednog dana zarađivati.
Greška #2: Skupina vaših potencijalnih kupaca je preširoka
Svaka poslovna ideja koja želite biti uspješna mora imati kupce. To su osobe koje će koristiti vaš proizvod ili uslugu. Vaša skupina kupaca mogu biti, primjerice, mlade i tek zaposlene osobe, roditelji, brucoši, obrti, velike korporacije ili nešto sasvim drugo.
Možete ciljati na skupinu kupaca u Hrvatskoj, u nekoj određenoj regiji svijeta ili čak u cijelom svijetu, ali važno je da dobro promislite oko toga tko bi oni stvarno mogli biti. Bolje je precizno definirati nišu kupaca nego napisati da sve skupine vaši potencijalni kupci.
Greška #3: Niste precizno objasnili tehnologiju
Budući da vaša poslovna ideja mora koristiti suvremenu tehnologiju kako biste se kvalificirali za finale, vaš poslovni plan trebao bi jasno opisati kako ju točno namjeravate koristiti. Razvijate li cijeli uređaj (hardware), pišete li svoj program (software) ili ćete koristiti već postojeću tehnologiju? Ako ju razvijate sami, kako će ona izgledati?
Greška #4: Ne znate tko vam je konkurencija
Mala je šansa, iako ona uvijek postoji, da je vaša poslovna ideja posve jedinstvena na cijelom svijetu. Većina poduzetničkih pothvata zato ima konkurenciju – tvrtke koje se bave sličnim poslom, imaju istu ciljnu skupinu, nude slične proizvode ili usluge. Dobro pretražite Internet i pri tome se nemojte ograničiti samo na hrvatsko tržište.
Imati konkurenciju nije loša stvar. To znači da je netko uspio provesti naum sličan vašem u djelo. Proučite što oni rade dobro, a što bi mogli bolje.
Greška #5: Nemate ideju o tome koliki će biti troškovi
U vašem poslovnom planu, tablica troškova je važna stavka. Natjecatelji ih često podcijene ili precijene. Kako biste to izbjegli, u tablici troškova budite što precizniji. Što ćete morati platiti prije nego uopće pokrenete posao? Koliko bi vas mogli koštati mjesečni troškovi poslovanja? Izbjegavajte općenite stavke iz kojih je nejasno o kakvom trošku se radi, već budite vrlo precizni.
Greška #6: Očekujete nerealnu zaradu
Logično je da ste oko svoje poslovne ideje uzbuđeni i sanjate o njenom uspjehu. Ipak, natjecatelji u prijavi često pogriješe tako što očekuju munjevit uspjeh i veliku zaradu u prvim godinama poslovanja. U stvarnosti, čak i odlične poslovne ideje znaju poslovati s minusom prvih nekoliko godina. Zarada koju očekujete u početku ne govori o kvaliteti vašeg projekta, ali bilo bi dobro da realno razmislite o planu zarađivanja u budućnosti.
Kako biste što bolje promislili o svojoj poslovnoj ideji, zamolili smo dekana poslovnog veleučilišta da nam kaže više o čestim greškama mladih poduzetnika. Taj tekst pronađite ovdje. Imate li još pitanja na koja vam nismo odgovorili ovim tekstom, pogledajte video edukacije o pisanju poslovnog plana kojeg smo nedavno održali.
Ideja godine 2023 je poslovno natjecanje za srednjoškolce koje organizira srednja.hr. Zlatni partner projekta je EFFECTUS veleučilište. Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županija, Span i Privredna banka Zagreb. Pokrovitelj projekta je Zagrebački inovacijski centar – ZICER. Odgovore na često postavljana pitanja o Ideji godine pronađite ovdje. Sve novosti pratite na Facebook stranici Ideja godine ili nas pitajte putem maila [email protected]. Poslovni plan preuzmite ovdje, a prijavite se putem ovog linka. Kako vam ne bi promaknula niti jedna vijest o natjecanju, pridružite se Facebook događaju Ideje godine.