Ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje: U kurikulumima bi se trebalo više važnosti dati financijskom planiranju
Trenutno traju prijave na projekt ‘Ideja godine – novim tehnologijama do poslovnog uspjeha’, u sklopu kojeg se traži najbolja srednjoškolska ideja praćena poslovnim planom. Prijatelj projekta je, uz MZOS i Agenciju za strukovno obrazovanje, i Agencija za odgoj i obrazovanje, a u razgovoru s predsjednikom Vinkom Filipovićem, saznali smo što on misli o Ideji godine i prilika koje onda pruža srednjoškolcima.
Projekt koji je startao prošle godine, ‘Ideja godine – novim tehnologijama do poslovnog uspjeha’ i ove godine traži najbolje srednjoškolske ideje popraćene poslovnim planom, od kojih će pobjednička ideja biti nagrađena nagradnim putovanjem. Prijave traju do 15. prosinca, odnosno 19. siječnja, kada je krajnji rok za predaju projekata. Uz MZOS i Agenciju za strukovno obrazovanje, projekt je podržala i Agencija za odgoj i obrazovanje, a u razgovoru za srednja.hr ravnatelj Agencije, Vinko Filipović, dao je svoje mišljenje o projektu te o tome što on nudi za srednjoškolce u vremenima ubrzanog tehnološkog razvoja.
‘Ideja godine’ razvija važne kompetencije kod srednjoškolaca
Ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje smatra kako Ideja godine srednjoškolcima donosi priliku za ostvarivanje brojnih prednosti.
– Sudjelovanje u Ideji godine svakako koristi svakom učeniku neovisno o tome kakav rezultat postigao. Takav angažman stvara kod učenika kreativan natjecateljski duh i razvija važne kompetencije koje će mu biti od pomoći i nakon toga. To je zasigurno nešto što trebamo još više poticati u našim školama, rekao je Filipović.
Što se tiče škola, mišljenja je da učenici bez obzira iz koje obrazovne institucije dolaze, iskoriste sve svoje potencijale, a pogotovo kreativnost koju posjeduju u stvaranju projekta. Također smatra da je bitno iskoristiti mentore koji ih vode kroz isti, jer im oni mogu mnogo pomoći savjetima koji proizlaze iz njihovog iskustva. – Smatram da je suradnja kreativnog učenika i odličnog mentora nešto što daje najbolji rezultat, kazao je ravnatelj.
Za one koju nisu sigurni žele li sami ‘gurati’ svoj projekt, ravnatelj AZOO-a smatra da iako je timski rad nešto što ima posebno važnu dimenziju, ako netko individualno bolje funkcionira i tako bolje ispoljava svoju kreativnost, treba mu dati i takvu mogućnost.
‘Financijsko planiranje treba biti više uključeno u kurikulume’
Poznato je da uz projekt, odnosno ideju koju učenici predstavljaju, treba biti priloženim i poslovni financijski plan. On je bitna komponenta ideje koju će kandidati prijaviti, no postavlja se pitanje dobivaju li učenici u školama dovoljno znanja da bi uopće sastavili korektan business plan.
– Mislim da srednjoškolci ne dobivaju dovoljno znanja o stvaranju financijskim planova. U nekim školama tome je svakako posvećeno više pažnje, kao što je negdje utrošeno manje, ovisno i o nastavniku. Međutim, unatoč tome mislim da bi ubuduće u novim kurikulumima tome trebalo dati više važnosti, objasnio je Filipović.
Ravnatelj AZOO-a nije se dao u predviđanje iz kojih bi škola mogli stići najbolji projekti, no tvrdi kako će najbolje ideje stići iz onih škola u kojima se pojave kreativni, inovativni učenici i motivirani nastavnici te da je u svemu tome vrlo važna potpora ravnatelja škola, kao i pozitivno ozračje u instituciji.