Pretraga

Second hand trgovine imaju problem kojeg nisu ni svjesne, a aplikacija zagrebačkih učenica lako ga rješava

Drugo mjesto na jedanaestom izdanju Ideje godine, osvojio je tim Bratz, kojeg čine učenice zagrebačke V. gimnazije, Nika Miličević i Petra Jurišić. Uz mentoricu Vesnu Muhoberec, osmislile su aplikaciju ThriftTrail, koja na jednom mjestu objedinjuje sve second hand trgovine i reciklažna dvorišta za tekstil u Hrvatskoj, a sve kako bi mlade potaknuli da podržavaju održivu modu.

Team Bratz, drugo mjesto na Ideji godine.

Team Bratz, drugo mjesto na Ideji godine. Foto: srednja.hr

Konkurencije na ovogodišnjem izdanju Ideje godine, poduzetničkog natjecanja za srednjoškolce, nije nedostajalo. Žiri je imao opak zadatak odabrati tko će zauzeti prva tri mjesta i kako su i sami rekli, u odabiru su odlučivale – decimale. Drugo mjesto zauzeo je tim Bratz, kojeg čine dvije učenice iz zagrebačke V. gimnazije, Nika Miličević i Petra Jurišić.

Uz savjetovanje i pomoć mentorice Vesne Muhoberec, ove dvije ambiciozne djevojke osmislile su aplikaciju ThriftTrail, koja će, kako napominju, objediniti sve lokacije hrvatskih second hand trgovina i reciklažnih dvorišta za tekstil. Cilj cijelog projekte je promovirati održivu modu i mlade osvijestiti što sve stoji iza brze i neodržive mode na kakvu su mnogi navikli.

Takva aplikacija u Hrvatskoj ne postoji

– Ideja je nastala na našem vlastitom iskustvu kada smo htjele ići birati second hand odjeću i nismo znale gdje. Dosjetile smo se kako bi mogle prenijeti nedavno nastali američki trend za održivu modu na hrvatsku i usput podigli svijest mladih o održivoj modi te činjenici da kupovinom u second handovima mogu uštedjeti i dobro se osjećati u svojoj koži, objašnjava nam Petra.

Izdvojeni članak
ideja godine 2023 pobjednici

Genijalne učenice iz Omiša oživile mitologiju i pobijedile na Ideji godine!

Aplikacija takve vrste u Hrvatskoj još uvijek ne postoji. Na Google Mapsu može se naći radno vrijeme trgovina i njihove lokacije, ali, prema iskustvu Nike i Petre, informacije dugo nisu ažurirane. Problem je, također, što mnogo second handova nema svoju web stranicu ili profil na društvenim mrežama, pa je jedini način da ljudi saznaju kad izlazi nova kolekcija ili kad je vrijeme popusta, da se u pravome trenutku nađu na lokaciji.

Upravo bi te probleme trebala riješiti aplikacija ThriftTrail. Petra i Nika navele su u prezentaciji da im je glavni konkurent američka aplikacija Thriftigo, koja prikazuje više od 1.500 second hand trgovina u 12 različitih zemalja. No, minus je to što se u aplikaciji može vidjeti svega pet hrvatskih trgovina, što je daleko od stvarne brojke. Osim toga, Thriftigo se slabo promovira na društvenim mrežama, što rezultira i manjim brojem korisnika.

Za izradu softverskog dijela, Petra i Nika već imaju tim zainteresiranih ‘ruđerovaca’ koji bi im bili voljni pomoći sve programirati.

– Što se tiče ostalih dijelova, Petra je već u marketingu ima svoje klijente, zna kako se sve upravlja na tržištu te koji su trenutno popularni trendovi, a ja sam zadužena za komunikaciju sa second handovima da ih obavijestim o našoj aplikaciji i da pitam žele li sudjelovati, istaknula je Nika.

@srednja_hr Imaš ideju? Nemoj čekati!Pripreme za Ideju Godine 2024. počinju već danas. Okupi tim, nađi mentora i ispričaj nam svoju ideju. 💪😎#IdejaGodine #justsrednjathings #srednjahr #inovacije #NaMladimaSvijetOstaje #srednja ♬ original sound – srednja_hr

‘Mi želimo podržavati održivost’

U svom poslovnom planu napisali su da bi naplatile oko četiri eura za skidanje aplikacije te bi unutar nje imale oglasnik za promociju profila ili aplikacija koje se bave održivim razvojem. U razgovoru su nam otkrile da bi za početak pokrenuli prikupljane donacije za financiranje izrade ThriftTraila. Prvo bi se bazirale na volonterima koji bi im pomogli bez očekivanja profita, a kasnije bi im nadoknadili trošak.

Nika i Petra, inače, same kupuju u second handovima. Kroz svoju prezentaciju na Ideji godine, htjele su prikazati kontrast između održive i brze mode, pa je Nika došla u odijelu kojeg je cijelog kupila u second handu, dok je Petra svoje odijelo kupila u Zari.

– Mi želimo podržati održivost, mislimo da je ona unikatna i da se svatko može dobro obući u second handu. Tamo se stvarno može pronaći puno originalnih i unikatnih stvari, zaključuje Nika.

Prijenos finala i izlaganja svih natjecatelja pogledajte na našem YouTube kanalu.

 

Ideja godine 2023 je poslovno natjecanje za srednjoškolce koje organizira srednja.hr. Zlatni partner projekta je EFFECTUS veleučilište. Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županijaSpan i Privredna banka Zagreb. Pokrovitelj projekta je Zagrebački inovacijski centar – ZICER. Odgovore na često postavljana pitanja o Ideji godine pronađite ovdje. Sve novosti pratite na Facebook stranici Ideja godine ili nas pitajte putem maila [email protected]. Kako vam ne bi promaknula niti jedna vijest o natjecanju, pridružite se Facebook događaju Ideje godine.