Pretraga

[Ideja godine ’18] Prijatelji projekta IN2: Mladi, ključno je kreirati rješenje za kojim postoji jasna potreba na tržištu

A- A+

Softverska tvrtka IN2 je i ove godine prijatelj projekta Ideja godine kojeg po šesti put organizira portal srednja.hr. Tvrtka IN2 će kao prijatelj projekta imati svojeg predstavnika u žiriju, a drugog dana finala će svi finalisti posjetiti IN2 te vidjeti i čuti iz prve ruke o njihovom radu.

‘Novim tehnologijama do poslovnog uspjeha’ je moto projekta Ideja godine, a svoju ideju možete prijaviti do 23. travnja. Tražimo kombinaciju inovativnosti, kreativnosti i znanja, a prijaviti se možete sami ili u timu s do tri osobe. Sve bitne datume i ostale informacije možete pronaći u odgovorima na često postavljena pitanja ili u najavi ovogodišnjeg projekta.

I ove godine je tvrtka IN2 prijatelj projekta Ideja godine, što znači da će predstavnik iz tvrtke biti član žirija na finalu, kao i to da će svi finalisti posjetiti firmu dan nakon samog finala.

IN2 je softverska tvrtka koja razvija softver i složene IT sustave prilagođene klijentima ili, jednostavnije rečeno, softverska rješenja koja posao čine jednostavnijim i efikasnijim, a budući da im je područje djelovanja zbilja široko, od javnog sektora do veterine, zamolili smo ih da podijele svoja iskustva i daju nekoliko savjeta svima koji ulaze u poslovni svijet.

Korak ispred vremena

S obzirom da živimo u vremenu kada se tehnologija ubrzano razvija i iz dana u dan čitamo o novim dostignućima i izumima, pitanje kako softverska firma poput IN2 drži korak s vremenom, ili čak ide ispred, se nameće samo po sebi.

Izdvojeni članak

[Ideja godine ’18] Projekt koji otvara brojna vrata svima, ne samo pobjednicima

S preko 600 IT stručnjaka u firmi, kažu kako postoji efekt prelijevanja znanja i inovacija kroz sve odjele, no osnova za opstanak u svijetu informatike jest sposobnost praćenja i/ili uvođenja novih tehnologija.

– Također, naši zaposlenici su prilično proaktivni i skloni samoinicijativnom istraživanju novih tehnologija i poslovnih područja pa smo prigrlili kulturu organiziranja predavanja od strane voljnih zaposlenika koji svojim kolegama prepričavaju posjete stručnim konferencijama, educiraju o novostima u njihovom stručnom području i prezentiraju rješenja na koja su ponosni, dodaju iz IN2.

Iako je u poslovnom svijetu potrebno samostalno se educirati i razvijati, ne može se zanemariti službeno obrazovanje koje osoba dobiva od malih nogu do završetka fakulteta, jer o stanju službenog obrazovanja ovisi i individualni razvoj osobe.

– U sustavima formalnog obrazovanja (školama i fakultetima) svakako postoji prostora za unapređenje. Ono što nas veseli je da nam se čini da su roditelji u zadnje vrijeme počeli sve više shvaćati nužnost razvijanja informatičke pismenosti svoje djece i da objeručke prihvaćaju svaku inicijativu koja ispunjava tu svrhu – bilo da se radi o dječjim digitalnim akademijama privatnih institucija ili pak besplatno organiziranim edukacijama za najmanje. To primjećujemo i unutar IN2. Konkretno, prošlogodišnja organizacija STEM radionice za djecu IN2 zaposlenika bila je veliki uspjeh. Klinci su bili prezadovoljni usvojenim, a uz to su se dobro zabavili i kući uz nove sićušne strojeve za kodiranje ponijeli i diplome o uspješno svladanoj radionici, prokomentirali su iz firme.

Mlade treba ohrabriti i podržati

Izdvojeni članak

[Ideja godine ’18] Frane Šesnić: ‘Mi smo tu kako bismo vam olakšali put do uspjeha koji je zaista moguć’

Tvrtka IN2 nije novi prijatelj Ideje godine, već su i ranije sudjelovali u održavanju projekta. To znači da su već vidjeli i čuli ideje srednjoškolaca koje su došle do samog finala Ideje godine.

– Od onog što smo vidjeli, bilo je više ideja s potencijalom za razvoj od onih koje to nisu. U svakom slučaju smatramo da će većina tih divnih mladih ljudi jednog dana realizirati svoje poduzetničke planove, bilo da se radi o idejama koje su prezentirali na Ideji godine ili će se raditi o modifikaciji ideje odnosno inovaciji koja ima korijene u srednjoškolskom trudu i radu na projektima poput Ideja godine. U tim nastojanjima ih treba malo i ohrabriti, odnosno podržati sa što više projekata poput ovog i uključiti što više mentora koji ih mogu usmjeriti, kažu o proteklim izdanjima natjecanja i viđenim idejama.

Od ideje do uspjeha

Za kraj smo ih zamolili da potencijalnim budućim poduzetnicima udijele savjet oko stvaranja proizvoda i uspjeha od onoga što je u početku bila samo ideja.

Izdvojeni članak

[Ideja godine ’18] Ako još uvijek ne znate što je to poslovni plan, napravili smo video baš za vas

– Ključno je kreirati rješenje za kojim postoji jasna potreba na tržištu. Ne treba se voditi logikom ‘idem prodavati ono što mogu proizvesti’ i raditi inovaciju koja je sama sebi svrha, već idem proizvoditi ono što mogu prodati odnosno što određenoj ciljnoj skupini predstavlja rješenje nekog problema. Za to je potrebno izvrsno poznavanje branše odnosno segmenta tržišta ili pak provođenje istraživanja kojim će se jasno utvrditi koju potrebu i želju možete adekvatno ispuniti. Vrlo je bitan i timing – zato je važno pratiti trendove i tehnologije u sektoru kojim se bavite ili se želite baviti i brzo anticipirati promjene i reagirati u pravom trenutku, savjetuju.

Dodali su i to da se treba fokusirati i na popratne usluge koje povećavaju vrijednost za potencijalnog klijenta, jer klijent je taj koji vrijednost mjeri i neopipljivim jedinicama kao što su zadovoljstvo, doživljaj i usporedba očekivanog u odnosu na realizirano.

– To se postiže transparentnim odnosnom s klijentom, educiranjem klijenta i uključivanjem klijenta u sve faze projekta pazeći pritom da ga se ne opterećuje nepotrebnim angažmanom. Na primjer, klijent važe vrijednost isporučenog rješenja zbrajajući ne samo novčani izdatak koji je uložio, već i vrednuje svoje vrijeme, uloženu energiju, količinu naknadnog ispravljanja i unapređenja rješenja, mogućnosti jednostavnog proširenja funkcionalnosti i slično, zaključili su.

____________________________________________________________________________________________

Ideja godine je srednjoškolsko poslovno natjecanje u organizaciji portala srednja.hr, a glavni partner projekt je Effectus – Studij financija i prava. Prijatelji projekta su IN2 i Razvojna agencija Zagreb i Tehnološki park Zagreb. Često postavljana pitanja i odgovore o projektu pronađite ovdje. Pratite sve novosti na Facebook pageu Ideja godine, na stranici www.srednja.hr/Ideja-godine ili nas pitajte putem maila [email protected]