[Ideja godine ’18] Zagrepčani dizajnirali društvenu igru s kojom bi i ponavljanje gradiva u školi moglo postati zabavno

Klasične društvene igrice čija se ploča sastoji od kartona, a igrači do pobjede dolaze znanjem, odgovarajući na pitanja s kartica, uskoro bi mogle otići u povijest i to zahvaljujući ideji zagrebačkih srednjoškolaca. Filip, Fran i Matija na ovogodišnjem su se poslovnom natjecanju Ideja godine predstavili s već gotovim proizvodom – igricom Mundus. Riječ je o društvenoj igri koja kombinira nove tehnologije i klasične društvene igre. Sastoji se od svjetleće ploče, a kartice s pitanjima zamjenjuje mobilna aplikacija koja istovremeno prati i napredak igrača. Projekt je na Ideji godine ekipi Mundus donio treće mjesto, a svoju primjenu, osim na zabavnim druženjima, mogao bi pronaći i u školama.

Mundus na Ideji godine 2018.| foto: Ivan Božić; srednja.hr

Sjećate se onog ushićenja kada na poklon od mame i tate dobijete novu društvenu igricu? Kada je riječ o Trivia društvenim igrama i igrama u kojima se izvlače kartice s pitanjima, one nakon nekoliko tjedana gube svoju čar i igračima postaju dosadne, a ponekada traže poznavanje već zastarjele informacije.

Način igre ovisi o prilici, a pitanja ne mogu zastarjeti

Tomu su na kraj odlučili doskočiti stvaratelji igrice Mundus, Filip Hercig i Fran Zekan iz V. gimnazije Zagreb te Matija Fućek iz zagrebačke XIII. gimnazije. Uz potporu mentora Predraga Brođanca iz V. gimnazije i Luke Dumančića, studenta prve godine FER-a, zagrebački srednjoškolci osvojili su treće mjesto na srednjoškolskom natjecanju Ideja godine 2018.

[Ideja godine '18] Osječki maturant Matej osmislio inovativan sustav koji će vinarima omogućiti da mirno spavaju

– Naš projekt Mundus je društvena igra. Ona kombinira nove tehnologije s klasičnim društvenim igrama. I to je vrlo atraktivno kada vidite ovako nešto na stolu oko kojeg su okupljeni ljudi. Imali smo slučaj, išli smo kuhati kavu u firmi i ostavili smo Mundus na stolu i nakon tri, četiri minute vratili se. Oko igrice se bila skupila hrpa ljudi koji su pokušali dokučiti što se događa, kaže nam Filip.

Njihova igrica sadrži 16 polja koja mogu svijetliti u 16 milijuna boja, a svaki igrač (maksimalno ih može biti četiri) ima pet gumbića s kojima odgovara na pitanja te koristi mogućnosti pomoći kod odgovaranja. Na sredini ploče nalazi se mobitel s pitanjima i ponuđenim odgovorima. Igrači naizmjenično odgovaraju na pitanja i, ovisno o modu igrice, uz to izvršavaju razne zadatke i osvajaju tuđa polja. Pobjednik je onaj tko izbaci sve suparnike. Nakon svake odigrane igre podaci se analiziraju i na taj način igrač može pratiti svoj napredak.

Nadograđivanjem aplikacije dolazite do novih pitanja, ali i novih različitih tipova igara, zbog čega igra ne može zastarjeti kao klasična.

– Klasične igre većinom su građene od kartona, dakle sadrže kockicu i neke figurice. Mi smo na to dodali neku pamet jer se sve stvari iz igrice detaljni analiziraju u aplikaciji. Otvorili smo taj neki novi svijet mogućnosti s aplikacijom, tipa proširenje pitanja, dakle razne pakete pitanja, gamemodeovi, tako da se može igrati u puno situacija. Tipa: klasične društvene igre ne možete igrati bilo gdje, uglavnom ih igrate kada se zabavljate s obitelji. A Mundus možete igrati u raznim situacijama, primjerice, bio to neki rođendanski party pa Mundus igrate u party modu i usput pijete. Možete ju u školama igrati na drugi način tako da uz nju učite. Tako da ovisno o situaciji vi igrate igru s drugačijim pretpostavkama, objašnjava nam Filip.

Nastavnici mogu iskoristiti igricu za ponavljanje gradiva

Aplikacija sama procjenjuje znanje igrača i na temelju prethodnih ‘iskustava’ nudi mu pitanja, što otvara mogućnost da igru istovremeno igraju igrači različitih dobnih skupina, primjerice unuk i djed. Pitanja pišu posebni sastavljači, a mogu ih kreirati i igrači sami.

[Ideja godine '18] Splitski genijalci osmislili aplikaciju koja će biti slamka spasa svim vlasnicima dronova

Ovu značajku ekipa Mundus posebno ističe jer se izvrsno može iskoristiti i u školama. Nastavnici tako mogu sastaviti vlastita pitanja za ponavljanje prije testa i na zabavan način s učenicima ponoviti gradivo.

– Ideja o pametnoj društvenoj igri je došla vrlo spontano, prije jedno tri godine kada smo se isprijavljivali za jedno natjecanje. Međutim, ideja o igri u ovom obliku došla je zapravo pred godinu dana. Njome smo htjeli uvesti nešto novo. Postojeće igre igrale su se uz pomoć kartica, ali shvatili smo da to nema smisla, da je skupo za proizvodnju i da ima još neke mane koje sa sobom donose kartice. Mi smo to odlučili staviti u mobilnu aplikaciju koja nam je pomogla u rješavanju tih problema, kaže Filip.

U narednom razdoblju planiraju proizvesti i pametnu kockicu koja će se s pločom i aplikacijom spajati putem bežičnog interneta. Takva kocka imat će nekoliko mogućnosti, a zanimljivo je da ne bi bila primjenjiva samo u igranju Mundusa nego i u drugim igrama.

Ideja godine kao stepenica do uspjeha

U finalu VI. izdanja natjecanja Ideja godine, pobjedu odnijeli Splićani u timu LiftOff s aplikacijom koja nudi analizu vremenskih prilika za ljubitelje dronova

Njihova ideja i sada već gotovi proizvod na ovogodišnjoj Ideji godine, poslovnom natjecanju za srednjoškolce, priskrbili su im treće mjesto. No, momci teže ka višem.

– Nismo zadovoljni, nitko ne voli biti treći. Tipa, konkretno na državnom natjecanju iz informatike bili smo drugi i usred spleta okolnosti diskvalificirani smo, tako da je ovo isto bila neka vrsta razočarenja, kaže nam Filip.

Ipak, Ideja godine kao natjecanje jako im se sviđa, dodaje Filip i kaže da su i ostali članovi tima njime oduševljeni.

– Neka gledaju to kao jednu stepenicu za dalje. Puno je bilo natjecanja do sada, a ovo je bio dobar način pokazivanja onoga što imamo. Jesmo došli ovdje da pobijedimo, ali to nije bio glavni cilj. Glavni cilj nam je iz ovoga izgraditi tvrtku i izraditi nešto što će imati tržišnu vrijednost, kaže vanjski mentor Luka.

Veliki planovi za budućnost, ali zbog školskih obaveza nedostaje im vremena

Baš kao i pobjednički i tim, Mundus čine tri srednjoškolca, od kojih jedan ide u različitu školu. Matija iz XIII. gimnazije nije mogao doći na prezentaciju projekta na Ideji godine jer je pisao test iz kemije.

[FOTO] Finalisti Ideje godine odmah nakon završnice krenuli u skupljanje savjeta od poduzetnika: Bit će nešto od njih

– Fran i ja smo došli u CROZ i STEMI raditi preko ljeta i tamo smo upoznali Matiju koji je brat od jednog suosnivača STEMI-ja. Kada je vidio što mi radimo, svidjelo mu se, a nama su se svidjeli njegovi dizajni i tako se on priključio timu, kaže Filip.

Momci itekako imaju velike planove za budućnost, a osim usavršavanja i dodatnog razvoja Mundusa, planiraju i nove projekte o kojima nisu željeli puno govoriti. Natuknuli su nam samo da razmišljaju o izradi pametnih menija za restorane i kafiće te izgradnji sustava pametnog doma. Za sada ih u svemu tome usporava manjak vremena.

– Najveći problem je to što smo mi svi u srednjoj i teško nam je malo pohvatati sve i raditi u isto vrijeme. Tako da koristimo svaki slobodni trenutak da to razvijamo, ali vremena nikad dosta, zaključuje Filip.

U nove uspjehe Mundusa i ekipe koja iza igrice stoji ne sumnjamo, a ostaje samo nada da se neki novi genijalci, poput ovih iz naše priče, sa svojim idejama u svijet neće morati probijati usprkos obrazovnom sustavu, već uz njegovu pomoć.

Ostale vijesti o Ideji godine

U finalu VI. izdanja natjecanja Ideja godine, pobjedu odnijeli Splićani u timu LiftOff s aplikacijom koja nudi analizu vremenskih prilika za ljubitelje dronova

[FOTO] Splitski tim iz dvije škole se okrunio na Ideji godine: Ovo su najupečatljiviji trenuci s finala

[Ideja godine ’18] Splitski genijalci osmislili aplikaciju koja će biti slamka spasa svim vlasnicima dronova

Odgovori