Pretraga

Xclaim: Tvrtka koja prodaje manje iritantne internetske oglase

A- A+

Xclaim je tvrtka koja je specijalizirana za kontekstualno internetsko oglašavanje te je prva takva tvrtka u regiji. Potoje oko četiri godine, a oni su zaslužni zašto vas ne nerviraju iskakanja raznih reklama na portalima, jer je kontekstualno oglašavanje u obliku dvostruko pocrtane riječi. Sve je krenulo od tri mladića koji su odličnu ideju realizirali u ozbiljan posao. U nastavku pogeldajte priču o Xclaimeu koja vam može pomoći prilikom osmišljavanja Ideje godine.

Martin Birač, Tomislav Fistrić i Krešimir Drvar su tri mladića koji su prije nešto manje od četiri godine došli na ideju o kontekstualnom oglašavanju te uz pomoć gosta predavača na Akademiji dramskih umjetnosti, osnovali Xclaim. Zaposlenik u odjelu za medije Ivan Russo nam je objasnio kako je nastala sama ideja za Xclaim te kako je tekao razvoj prve tvrtke za kontekstualno oglašavanje.

www.xclaim.hr

Izdvojeni članak

CRANE: Ideja koja je okupila poslovne anđele

Ideja za intext glas uz malo sreće zagarantirala uspjeh

Martin Birač je jednog dana surfao internetom i naišao na intext oglas čiji mu se format učinio zanimljivim za monetizaciju stranice MojBlog.hr, na kojoj je radio s Fistrićem i Drvarom. Kako je MojBlog imao dosta sadržaja koji je bio u vlasništvu blogera, Birač je napravio nacrt te u razgovarao s programerom Fistom napravio sustav kroz koji će servisirati intext oglas, a prihode od prodaje bi dijelili s blogerima.

Russo je istaknuo kako je Nenad Bakić, najpoznatiji hrvatski privatni ulagač, prvi kupac njihove usluge. Uskoro su odlučili proširiti svoju priču i na druge internetske stranice pa su napravili AdServer za mrežno servisiranje intext oglasa. Zatim im se pridružio još jedan prijatelj koji im je ponudio svoju pomoć oko projekta.

Nakon što je cijeli projekt bio osmišljen, trebala im je investicija pa su krenuli u potragu za kapitalom. – Martin je tada studirao na Akademiji dramske umjetnosti kada je na kolegiju Financiranje filmova gostovao bankarski konzultant koji je rekao da je investitor i da mu se javi onaj tko misli kako ima zanimljiv projekt. Jedva dočekavši kraj predavanja, Martin se javio te su nakon izrade poslovnog plana, stigli novci za start projekta, objasnio je Russo.

Prvi u regiji

Xclaim je bila prva tvrtka u regiji koja se bavi kontekstualnim oglašavanjem, a trenutno posluju i u Sloveniji, Estoniji  te Poljskoj. Što se tiče Hrvatske, gotovo su se sve tvrtke oglašavale putem Xclaima. Neke od njih su: T.-Com, Tele2, Vip, Bnet, Apple, Coca-Cola, LG, Orbit i još mnogi drugi.

Tvrtka broji četiri stalna zaposlenika te tri stalna suradnika, a u idućoj godini svoje poslovanje planiraju proširiti na još neke zemlje.

www.jilek-on.com

Ne napuštajte svoje ideje

Na upit mogu li srednjoškolci svojim projektom zarađivati preko Xclaima, Russo je odgovorio kako svaka web-stranica ili blog koji žele biti uključeni u Xclaim mrežu partnerskih stranica mora imati bogat sadržaj koji se mora redovito osvježavati.

– Samo slijedite svoje ideje i nikad ne odustajte. Ne odustajte od svojih ideja i ne napuštajte ih. Ne napuštajte ni svoje suradnike i suosnivače. Vjerujte u sebe i rezultat će doći, poručio je Russo svim srednjoškolcima koji se prijave za Ideju godine.

____________________________________________________________________________________________________________________

Članak je nastao u sklopu projekta Ideja godine u suradnji s partnerima Visokog učilišta Effectus i Visokog Učilišta Algebra. Projekt možete pratiti i putem Facebooka. Kako bi bili 100 posto sigurni da nećete propustiti neku novu vijest o najboljoj srednjoškolskoj Ideji godine, pošaljite mail na [email protected], te se prijavite na naš newsletter.