Peticiju za otvaranje menze u NSK potpisalo preko 2.800 studenata: Pitali smo ravnateljicu koliko je realan taj zahtjev
Krajem veljače zagrebački su studenti pokrenuli peticiju kojom traže promjenu u radnom vremenu najveće u državi, Nacionalne i sveučilišne knjižnice Zagreb. Kako tvrde, radno vrijeme nije prilagođeno svim obavezama koje studenti imaju. Osim toga peticijom traže i otvaranje menze unutar Knjižnice. Pitali smo ravnateljicu NSK, Tatijanu Petrić koliko su očekivanja studenata oko ovih izmjena realna.
– Studenti Sveučilišta u Zagrebu, kojih je oko 75.000, tijekom rokova nemaju gdje učiti niti jesti. Knjižnica koja je za život jednog studenta ono što je Rimljanima bio Rimski forum trebala bi svakako imati riješeno pitanje jela što bi pridonijelo kvaliteti učenja te bi povećalo broj ljudi koji svakodnevno dolaze u knjižnicu. Ni jedna knjižnica u Zagrebu ne radi vikendom, osim Nacionalne sveučilišne knjižnice koja radi prekratko (od 9 h do 14 h i to isključivo subotom). Tijekom tjedna mnogi su zauzeti fakultetskim obavezama, a ima i onih koji uz fakultet nešto i rade, stoga svi željno iščekuju vikend ne bi li mogli odvojiti malo više vremena za učenje, tim rečenicama započinje peticija koju je do trenutka pisanja ovog teksta potpisalo preko 2.800 osoba.
NSK nastoji ostvariti suradnju sa Studentskim centrom
Traže njome otvaranje menze unutar NSK, jer u postojećem restoranu nemaju subvenciju na prehranu. Drugi zahtjev potpisnika peticije produljenje je radnog vremena knjižnice i to tako da u vrijeme ispitnih rokova odjeli za učenje rade od 8 do 24 sata, a vikendom od 9 do 21 sat.
Peticija je upućena ministrici obrazovanja, Blaženki Divjak, te ravnateljici NKS, Tatijani Petrić. Obje smo pitali za komentar te koliko su realna ova očekivanja studenata, a odgovor nam je dostavljen jedino iz Uprave NSK.
– Što se tiče prehrane, zahtjevi studenata su razumljivi i NSK tijekom posljednjih pet godina nastoji ostvariti suradnju sa Studentskim centrom u Zagrebu i omogućiti subvencioniranu prehranu studentima u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu. Prije ulaska trenutnog zakupnika u prostor, odnosno 2016. godine, ponudili smo ponovno naš restoranski prostor na korištenje Studentskom centru u Zagrebu, no do realizacije nije došlo, pojašnjava ravnateljica Petrić.
Cjelodnevni rad knjižnice ne ukazuje se opravdanim
No, u siječnju ove godine ravnateljica NSK ponovno je započela pregovore oko uvođenja studentske prehrane u prostor Nacionalne i sveučilišne knjižnice.
– Za realizaciju je potrebna suglasnost SC, do koje će, na zadovoljstvo naših korisnika ponajviše studenata, nadam se i doći. Važno je znati da je za ovakav način prehrane u zgradi NSK presudna zainteresiranost pružatelja takve usluge, a ne volja Knjižnice, koja nedvojbeno postoji, tvrdi ravnateljica Petrić.
Kada je, pak, riječ o produljenju radnog vremena knjižnice, situacija je nešto drugačija – cjelodnevni rad se, kaže nam ravnateljica, ne ukazuje opravdanim.
– Treba imati u vidu činjenice da radno vrijeme ustanove zavisi od velikog broja faktora, prije svega statistike posjećenosti NSK. Provedena mjerenja posjećenosti ukazuju da je Knjižnica, u odnosu na ostale dane u tjednu, relativno slabo posjećena subotom zbog čega se puni kapacitet rada tijekom dana vikenda ne ukazuje opravdanim. Osim toga, produženje radnoga vremena zahtijeva zapošljavanje dodatnih radnika i dodatna financijska sredstva za prekovremeni odnosno smjenski rad, sukladno aktualnoj regulativi koja uređuje rad u javnim službama. Cjelodnevni se rad u konačnici ne ukazuje opravdanim sa stručnog i s kadrovskog aspekta. Pored toga, postoje tehnički razlozi i ograničenja opreme i postrojenja u zgradi, koja u ovom trenutku onemogućuju realizaciju predloženog, zaključuje Petrić.
Peticiji studenata kojom traže promjenu vremena NSK i otvaranje menze možete pristupiti ovdje.