Pretraga

FOTO: Ova škola će od jeseni imati vlastiti hotel i restoran gdje će njeni učenici odrađivati praksu

Turističko-ugostiteljska škola u Splitu od iduće bi školske godine trebala zasjati u novom ruhu. Tijekom srpnja ove godine trebali bi se završiti radovi na dogradnji i rekonstrukciji stare škole koja je postala Regionalni centar kompetentnosti. Učenici bi se u rujnu trebali vratiti u svoju matičnu škola u kojoj će se nalaziti i hotel s četiri zvjezdice gdje će učenici odrađivati praksu. U sklopu školskog hotela bit će i restoran gdje će učenici također odrađivati praksu, a hotel će biti dostupan za boravak tijekom cijele godine domaćim i stranim turistima. S ravnateljem Ivom Bilićem obišli smo gradilište gdje nam je ispričao sve detalje ovog projekta.

Gradilište zgrade RCK Turističko-ugostiteljske škole Split | Foto: Ramona Ščuric, srednja.hr

Iduće ljetne sezone moći ćete odsjesti u novom hotelu s četiri zvjezdice u Splitu. No, ne radi se o još jednom običnom hotelu na našoj obali već je taj hotel u sklopu Turističko-ugostiteljske škole. S ravnateljem srednje škole Ivom Bilićem obišli smo gradilište gdje trenutno traju radovi na novoj školi koja je postala Regionalni centar kompetentnosti. Pokazao nam je učionice i praktikume, ali i hotel te restoran koji se nalaze unutar same škole te će imati zaseban ulaz.

– Gradnja je počela u rujnu 2022. godine i predviđeno trajanje je bilo godinu i pol dana, ali zbog nekih propusta u projektu se to sada produljilo, ali trebalo bi biti gotovo sredinom srpnja ove godine. Tako da bi početkom rujna, znači s početkom nove školske godine, trebali biti u novoj zgradi. Zgrada ima više od 7.500 kvadrata. Na jednom mjestu smo pokušali integrirati sve dijelove obrazovanja koje u našem sektoru postoje. U jednom dijelu su učionice općeg tipa, u drugom su praktikumi za ugostiteljstvo i turizam, a treći dio je Akademis što je u biti hotel s četiri zvjezdice, objašnjava nam ravnatelj Bilić.

‘Ideja je da svaki dan bude na praksi po nekoliko učenika, u svakoj smjeni po nekoliko kuhara, konobara, nekoliko učenika na recepciji’

Istaknuo je kako je cilj ove ideje da škola neposredno zarađuje od gostiju koje će primiti, ali da istovremeno učenici iz svih njihovih programa, od Hotelijersko-turističkih tehničara, Turističko-hotelijerskog komercijalista, Kuhara, Slastičara, Konobara te Pomoćnih kuhara, slastičara i konobara, prođu praksu tijekom školske godine. Osim učenika, ondje će praktično znanje stjecati i polaznici programa cjeloživotnog učenja koje se isto provodi u toj školi.

– Ideja je da svaki dan bude na praksi po nekoliko učenika, u svakoj smjeni nekoliko kuhara, konobara, nekoliko učenika na recepciji i tako ujutro i poslijepodne. Kroz tjedan dana od 150 do 200 djece će proći kroz takvu vrstu prakse i to u prostorima škole. Cilj je da oni steknu navike što to znači raditi u realnom svijetu i da na jednom mjestu imaju sve faze obrazovanja koje je potrebno sutra na tržištu rada. Ono što će izvježbati negdje u jednom dijelu zgrade, to će u realnim uvjetima u Akademisu raditi na jednoj kontroliranoj praktičnoj nastavi i to uz naše nastavnike koji će paziti kako teče taj proces učenja temeljeno na radu, ispričao nam je ravnatelj.

‘Od cijele prijašnje škole ostao je samo jedan hodnik i to se isto ogolilo do kraja, a sve ostalo je novo’

Izvorna cijena izgradnje RCK Turističko-ugostiteljske škole u Splitu bila je oko 100 milijuna kuna. No, kako nam je rekao ravnatelj Bilić, troškovi izgradnje su s vremenom narasli pa je cijena sada došla na oko 14 milijuna eura.

– Od tih 100 milijuna kuna, Europska unija financira 30 milijuna kuna što je bio maksimalni iznos koji smo mogli dobiti. Još 10 milijuna smo dobili s javnim pozivom Ministarstva regionalnog razvoja i Europskih fondova, a ostatak od 65 milijuna kuna otprilike financira Splitsko-dalmatinska županija. Oni su to prepoznali kao razvojnu priču, a sam projekt je jedan od 15 u cijeloj županiji koji su ušli u plan razvoja županije do 2027. godine. Također, od cijele škole prijašnje ostao je samo jedan hodnik i to se isto ogolilo do kraja, a sve ostalo je novo. Zašto? Zato što po projektu nije mogla biti novogradnja, već samo rekonstrukcija i nadogradnja i onda smo ostavili taj hodnik, tako da ipak nije u potpunosti novogradnja, naglasio je ravnatelj Bilić.

Uz ovakav koncept moći će povećati broj polaznika cjeloživotnog učenja

Osim što je primarni cilj osigurati što bolju praksu učenicima, ravnatelj je istaknuo kako se izgradnjom ovakvog RCK želi dati što veći naglasak na programe cjeloživotnog učenja. Objasnio je zašto je takav program važan, posebice u kontekstu Splitsko-dalmatinske županije koja je turistička regija.

– Na ovaj način ćemo imati priliku da ga proširimo kapacitete našeg programa cjeloživotnog učenja. Sada imamo 80 do 100 polaznika, a u budućnosti bi htjeli ići do možda brojke od 300 polaznika, a možda i više i to kroz narednih godinu dana. Pokazala se potreba tržišta u sektoru, treba im jako puno specijalizirane radne snage koja zna raditi, tako da bi s nekakvim brzim programima, mikrokvalifikacija ili djelomičnim kvalifikacija htjeli pokriti rupe koje nastaju na tržištu rada. Doduše, Europska unija nas na neki način i tjera na uvođenje takvih vrsta obrazovanja, da se educiraju nezaposleni, da se osvježe vještine određene kod stanovništva koje je svoje školovanje završilo. Tako da bi, s tim brzim reagiranjem na potrebne tržišta rada, stvarali programe i nudili ih na tržištu kako bi pokrili te rupe koje nastaju i to u tekućem vremenu, objašnjava nam ravnatelj.

Izdvojeni članak

Ova srednja postaje jedna od najmodernijih u državi: ‘Učenici u petak završe školu, u ponedjeljak kreću raditi’

‘Bez europskog financiranja teško da bi se ovdje išta moglo napraviti’

Ispričao je i kako je prije 12 godina, kada se Hrvatska tek bila ušuškala pod krilo Europske unije, napravio prezentaciju o svojoj viziji kako bi RCK-ovi trebali izgledati. Tada su postojali tzv. centri izvrsnosti koji nisu bili ni blizu današnjem modelu RCK-ova.

– Prije mjesec dana sam pogledao tu prezentaciju i našao unutra jednu mentalnu mapu koja je prikazivala kako bi to trebalo funkcionirati. Ostao sam iznenađen jer je tada to bila utopija. Nisam ni sam vjerovao da možemo doći do toga. Ali, pokazalo se s nekakvim strpljenjem i upornošću, da možete doći do jedne takve stvari. Doduše, bez europskog financiranja teško da bi se ovdje išta moglo napraviti, ističe ravnatelj Bilić.

Izdvojeni članak
Medicinska škola Bjelovar

U Hrvatskoj ih je 25: Što znači kada je škola ujedno i regionalni centar kompetentnosti?

Oko 650 učenika zbog radova nastavu ima na pet različitih lokacija

I dok su radovi završne faze u punom jeku, više od 600 učenika, 80 nastavnika i ostali djelatnici nastavu imaju na pet lokacija diljem Splita i to već dvije godine otkako su radovi na školi počeli. Tako da, kako je i sam ravnatelj potvrdio, svi jedva čekaju da se vrate u svoju matičnu školu.

– U ovom trenutku jedna smjena nam ide u Industrijsku školu u Splitu, a druga smjena nam ide u jednu osnovnu školu na Bačvicama. Koristimo dvoranu Obrtničko-tehničke škole. Na kampusu studentskom imamo tri kuhinje gdje učenici imaju praktični dio, dok mi sjedimo u jednom uredu u gradu i to je izazov da to sve popratite. Uz to postoji i još jedna stvar koja otežava cijeli situaciju, a to je što se sva nastava održava u poslijepodnevnim satima. Naša djeca već dvije školske godine nisu išla na nastavu u jutarnjoj smjeni i jedva čekamo da se u jesen vratimo u normalan ritam kada zgrada bude gotova, poručio je ravnatelj Bilić.


Projekt je sufinancirao Europski parlament u okviru programa subvencija Europskog parlamenta u području komunikacije. Europski parlament nije sudjelovao u njegovom pripremanju te ni na koji način nije odgovoran za sadržaj objavljenih vijesti. Sve vijesti iz projekta pratite u rubrici Izborni predmet.

EU emblem