Pretraga

Još jedni izbori čekaju nas za manje od mjesec dana: Anketa otkrila koliko mladih želi izaći na njih

A- A+

Provedena anketa među mladima o zainteresiranosti za izbore i politiku općenito, pokazuje da su oni najmanje zainteresirani za izbore koji će se održati 9. lipnja. Riječ je o izborima za Europski parlament kojih su mladi malo više svjesni u odnosu na prethodne, 2019. godine. No i dalje manje postotak onih koji bi izašli na europske, nego za parlamentarne i predsjedničke izbore.

mladi na izborima glasačka kutija

Glasačka kutija | foto: srednja.hr

Rezultati ankete o mladima i politici, kojeg je provela Agencija IMC, ukazuju na potrebu neprestanog dijaloga i komunikacije s mladima o važnosti politike, u ovom slučaju one koja se raspravlja u Europskom parlamentu.

Interes za izlaznost mladih na izbore u superizbornoj godini

Ova je Agencija, naime, provela anketu o interesu mladih za izlazak na troje izbore – parlamentarne, predsjedničke te one za Europski parlament. Sudjelovalo je  515 ispitanika u dobi od 18 do 24 godine, a najmanje njih zainteresirano za sudjelovanje na izborima za Europski parlament.

Naime, volju za sudjelovanjem u parlamentarnim izborima koji su iza nas izrazilo je gotovo 85 posto sudionika. Da bi sudjelovalo na predsjedničkim izborima, reklo je preko 88 posto ispitanih. Na izborima za Europski parlament želi sudjelovati 63,4 posto mladih.

Svijest među mladima o potrebi sudjelovanja u političkom životu zemlje je niska, što potvrđuje preko 330 ispitanika. Gotovo jednak broj ispitanika koji će ipak sudjelovati na izborima za Europski parlament izjasnio se da ne apstinira od sudjelovanja na izborima, prije svega zbog osjećaja građanske dužnosti i/ili interesa za određeni društveni problem za koji vjeruju da će njihov kandidat ili politička opcija biti u stanju riješiti.

Izdvojeni članak
europski izbori 2024.

Ovi izbori direktno utječu na vašu svakodnevicu: Evo i na koje načine

Društvene mreže kao glavni izvor informacija

Najviše informacija o kandidatima i njihovim programima, za sve izbore, većina mladih, i to 65,3 posto dobiva putem društvenih mreža. Ostali izvori informacija kojima se koristi preko polovica ispitanika su TV vijesti i emisije te news portali, a samo 13,6 posto njih informira se čitajući tiskane medije.

Što se tiče rasprava o političkim temama, tek oko 88 ispitanika sudjeluje u njima na dnevnoj razini, a 350 na tjednoj, odnosno mjesečnoj razini. Ima i onih koji se u takve rasprave nikada ne upuštaju, a to je 15 posto sudionika. Među ispitanima dominiraju žene, a starosna dob polovice svih ispitanika bila je između 18 i 20 godina. Čak 73,3 posto su studentice i studenti, 17 posto su učenice i učenici, a ostatak čine zaposleni.

Izbori za Europski parlament 2019. zabilježili su 29,85 posto registriranih birača te je taj postotak na razini Unije u porastu i zabilježena je izlaznost od 51 posto. Unatoč povećanju broja mladih birača, najveći udio i dalje imaju stariji glasači, od kojih 43 posto predstavljaju oni koji imaju 55 i više godina. Osim što je više mladih glasalo, na birališta je izašlo nešto više visoko obrazovanih te zaposlenih koji žive manje u ruralnim krajevima, a više u manje ili srednje velikim gradovima.

Izdvojeni članak

VIDEO: Mladi u Osijeku nisu znali naše europarlamentarce: ‘Ne bavim se tim stvarima’

Komunikacija je faktor koji može pokrenuti promjene

Izbori 9. lipnja, izbori su za drugo po veličini demokratsko biračko tijelo i najveće transnacionalno demokratsko biračko tijelo na svijetu. U Europskom parlamentu usvaja se europsko zakonodavstvo koje utječe na život i mogućnosti ljudi unutar Europske unije. No, dio mladih u Hrvatskoj nije svjestan tog značaja i potrebe sudjelovanja u političkom životu prema podacima provedene ankete:

– Uzrok tome zasigurno je u nedostatku dijaloga, a komunikacija je faktor koji može pokrenuti promjene. Stoga smo, kao komunikatori pozvali i kandidate na nadolazećim EU izborima, predstavnike vodećih političkih opcija u Hrvatskoj, da upute svoje video poruke mladima o tome zašto je važno izaći na EU izbore i koliko odluke koje se donose u Europskom parlamentu utječu na njihov svakodnevni život i usmjeravaju njihovu budućnost, poručili su iz Agencije IMC.


Projekt je sufinancirao Europski parlament u okviru programa subvencija Europskog parlamenta u području komunikacije. Europski parlament nije sudjelovao u njegovom pripremanju te ni na koji način nije odgovoran za sadržaj objavljenih vijesti. Sve vijesti iz projekta pratite u rubrici Izborni predmet.

EU emblem