Kako se piše motivacijsko pismo? Nekoliko savjeta koji će vas istaknuti
Prilikom prijave za posao ili javljanja na neki natječaj sve češće se traži uz životopis i motivacijsko pismo. Problem nastaje kada otvorimo novi dokument i krenemo pisati. Gdje početi? Što se piše u motivacijskom pismu? Koliko to treba biti dugačko? Kako niti sami nismo sigurni koji je točan odgovor, odlučili smo pitati stručnjake da nam dešifriraju ovaj problem.
Kako biste si osigurali priliku za razgovor za posao, u većini slučajeva potrebno je proći i neki eliminacijski dio. Najčešće se on sastoji od slanja životopisa i odgovarajućeg motivacijskog pisma na temelju kojih poslodavci odlučuju kome će dati priliku da se predstave uživo.
E sad, pitanje je kako proći taj eliminacijski dio i kako se istaknuti u masi drugih kandidata za posao. Za malu pomoć u pripremi motivacijskog pisma pitali smo stručnjake, predavače na radionicama projekta Coca-Colina podrška mladima. Razgovarali smo s Ivom Popović iz Grupe Selectio i Romeom Jerčićem iz Develora. Kao profesionalci koji dio svojeg radnog vremena provedu i s motivacijskim pismima, sigurno imaju dobar savjet kojim možete zasjeniti svoju konkurenciju.
Idemo odmah u glavu, što se stavlja u motivacijsko pismo?
– Motivacijsko pismo treba odgovarati na tri ključna pitanja. Zašto biste željeli raditi baš u toj konkretnoj tvrtki, zašto biste željeli raditi baš na tom radnom mjestu i zašto ste baš vi idealni kandidat, odnosno, koje su vaše prednosti za tu poziciju, jasno i strukturirano je odgovorila Iva.
Odgovorom na ova tri pitanja zadovoljavate zahtjeve poslodavca, budući da on na samo čitanje motivacijskog pisma potroši najviše deset sekundi. Zato je bitno svojim odgovorima pogoditi u srž i zaokupiti pažnju poslodavca. Osim toga, motivacijsko pismo ne smije biti duže od jedne stranice.
Kako ću se najbolje istaknuti?
Kao i za pripremu za razgovor za posao, i za pisanje motivacijskog pisma trebate dobro istražiti tvrtku za koju se prijavljujete. To možete učiniti tako što ćete se baciti u istraživanje njihovih mrežnih stranica i društvenih mreža, ali i raspitujući se među svojim prijateljima koji možda znaju nešto kakva je atmosfera tvrtke, kakvi su poslodavci i kakva je općenita kultura te kompanije. Jednom kada saznate te detalje, jasnije ćete razumjeti svoju potencijalnu buduću ulogu kao zaposlenik upravo te tvrtke.
– Iz motivacijskog pisma ono što je poslodavcu bitno je iščitati kako ste vi upravo rješenje za ono što on treba. Jasno istaknite onu vašu karakteristiku za koju mislite da je najbitnija, rekao je Romeo. Kada se postavite kao rješenje problema kojeg poslodavac ima, prilika da vas pozovu na razgovor se udvostručava.
Galerija 8 Fotografija
OtvoriŠto treba izbjegavati kod pisanja motivacijskog pisma?
O samoj tvrtki u koju se prijavljujete ovisi hoće li pismo biti više ili manje formalno, ali napisati motivacijsko pismo kao da pišete prijatelju svakako nije dobra ideja. Trebate ga napisati na onom jeziku na kojem je poslodavac tražio da bude napisano i pritom treba dobro pripaziti na gramatičke i pravopisne greške, kao i na odabir fonta.
Ako su vam ovi savjeti bili korisni, možete ih dobiti i više na programu Coca-Colina podrška mladima. Taj program sastoji se od dvodnevnih radionica u kojima sudionici imaju priliku slušati predavanja iskusnih stručnjaka o projektiranju, prodajnim i pregovaračkim vještinama te uče pisati životopis, motivacijsko pismo i pripremaju se za razgovor za posao.
Coca-Cola HBC Hrvatska ovaj program organizira treću godinu za redom, a od ove godine programu se mogu priključiti i studenti. Radionice se održavaju tijekom cijele godine u nekoliko hrvatskih gradova, a kada će biti u vašoj blizini možete provjeriti na ovom linku.
Prijavite se jer ćete osim dva dana izvrsnih predavanja i novih poznanstava koja ćete tamo ostvariti, dobiti potvrdu o završenoj edukaciji, pristup različitim materijalima korištenim na nastavi te ulazite u bazu podataka Grupe Selectio što vam može donijeti nove prilike za pronalaženje posla.
Ako vas zanima kako se treba ponašati na razgovoru za posao, pogledajte ovdje.
_________________________________________________________________________
Tekst je nastao u suradnji native tima portala srednja.hr i Coca-Cola HBC.