Pretraga

Naučite kako učiti, biti hrabri i vjerovati u sebe uz radionice koje organizira simpatična studentica kroatologije

A- A+

U sklopu organizacije Logos učiteljica nedavno je održana radionica poticanja samopouzdanja kod učenika simpatičnog naziva ‘Vjeruj u sebe’. Sve je osmislila i, uz pomoć voditeljice organizacije Ane Kralj i jedne knjižare, organizirala apsolventica kroatologije Antonia Furjan. Pozitivnih komentara na ono što rade ne nedostaje pa uskoro planiraju održati i radionicu o tajnama učenja u kojima će se pozabaviti odgovorom na pitanje ‘kako učiti’.

Foto: Pexels

Dobila je zadatak da osmisli koncept radionice u trajanju od pet dana čija će središnja tema biti samopouzdanje. Započinje tako razgovor apsolventica kroatologije Antonia Furjan koja je u sklopu organizacije Logos učiteljica nedavno osmislila petodnevnu radionicu simpatičnog naziva ‘Vjeruj u sebe’. Voditeljica udruge Ana Kralj preuzela je na sebe organizacijski dio, a u svemu su joj pomogle učiteljice i djelatnici knjžare Hoću knjigu koji su i ustupili prostor za održavanje.

Mentalne mape i metoda mnemotehnike kao pomoć u učenju

Izdvojeni članak

Pogledajte kako uz Eda Sheerana možete naučiti kemiju

Ove radionice namijenili su učenicima od 3. do 8. razreda. Koristeći razumljive tekstove, upoznavali su ih s mentalnim mapama i metodom mnemotehnike.

– Polaznike radionica upoznajemo s mentalnim mapama (mnogi od njih koriste ih u školi) i metodom mnemotehnike. S obzirom na to da su radionice odgojno-obrazovne odabrala sam pet tekstova koji se sjajno uklapaju u središnju temu radionice, a to je samopouzdanje. Tekstovima kritički pristupamo i iz njih iščitavamo i odgojne poruke. Također, u radionice smo uklopili brojne igre uz pomoć kojih učimo, razvijamo komunikacijske i socijalne vještine te vještine rada u timu, kaže nam Antonia.

RADIONICE SU BILE PODIJELJENE NA 5 TEMATSKIH CJELINA

Radionice smo podijelili na pet tematskih cjelina: individualnost, hrabrost, samopoštovanje, znanje i samopouzdanje, a za svaku je radionicu odabran jedan tekst čija je tema povezana s temom radionice.

Uz nju, radionice vodi i Lea Puljko, a kako nam kažu, ovo je prvi, ali ne i posljednji put da će ih održavati. Ponovit će ih već za proljetne praznike. U skorijoj budućnosti pripremaju još jednu sličnu radionicu, baziranu na knjizi ‘Tajne učenja’ autorice Ane Kralj.

Dobili su gomile pozitivnih reakcija

Jedan od razloga zašto će ovakvih radionica sigurno biti još, kaže nam Antonia, leži i u činjenici da su dobili puno pozitivnih reakcija i poruka podrške zbog onoga što rade, a jedna joj je posebno ostala u sjećanju.

‘Onaj koji mi je ostao u sjećanju bio je komentar jedne majke koja nam je napisala da je njezina, inače šutljiva i povučena kći, s oduševljenjem govorila o našim radionicama i o tome što je tamo radila’.

Negativne reakcije, izraze nezadovoljstva i slično nisu imali prilike čuti, već tek nekoliko prijedloga za unaprjeđenje radionica ubuduće.

– Lijepo je na kraju znati da su radionice imale smisla i da su ostavile pozitivan utjecaj na polaznike. Nije bilo kritika, no dobili smo savjet da odvojimo starije i mlađe polaznike. Isto tako, mnogi su roditelji izrazili želju da ih obavijestimo o budućim radionicama, kazala je Antonia.

Ovakve bi se radionice izvrsno uklopile u škole i nastavu

S obzirom na odgojno-obrazovni karakter ovih radionica, zanimalo nas je što naša sugovornica misli o uklapanju takve forme i sadržaja u škole. Ovakvim radionicama, smatra, sigurno ima mjesta u školama. Ako ni zbog čega drugog, onda zbog toga što ove radionice u sebi sadrže odgojno-obrazovne komponente, baš one koji se, na nešto drugačijim načinima, nalaze i u školama. Za oplemenjivanje nastave radionicama vidi niz razloga.

– Budući da su škole odgojno-obrazovne institucije, mislim da bi se radionice izvrsno uključile u nastavne sadržaje jer sadrže i odgojne i obrazovne elemente. Dinamične su, omogućuju razvoj komunikacijskih i socijalnih vještina, o tekstovima se kritički raspravlja, a u sve je to uključena i igra, rekla nam je za kraj Antonia.