Pretraga

Ukidaju se fact-checkeri na Facebooku i Instagramu, Zuckerberg objasnio kako će izgledati novi sustav

A- A+

Borba s lažnim vijestima i dezinformacijama na društvenim mrežama nikada nije bila jednostavna. Kako bi se takav sadržao detektirao, pregledao i uklonio, Meta koja ima Facebook i Instagram za to je 2016. angažirala fact-checkere. Od tada su oni kao treća strana provjeravali činjenice, ali od ove godine Mark Zuckerberg odlučio je kako će ih ukinuti. Umjesto njih uvodi tzv. ‘bilješke zajednice’ koje generiraju korisnici i koji već koristi X Elona Muska. No, valja naglasiti kako se ovo za sada odnosi samo na fact-checkere u SAD-u s kojima je Meta surađivala, a sa sobom donosi i još neke promjene.

instagram i facebook

Ilustracija: Unsplash

Od ove godine fact-checkeri na Facebooku i Instagramu u SAD-u odlaze u povijest. Kako je u videu objavio osnivač Mete koja ima te društvene mreže, Mark Zuckerberg, u potpunosti se prekida suradnja s fact-checkerima koji su provjeravali točnost činjenica koje su se objavljivale na njihovim društvenim mrežama.

– Fact-checkeri bili su previše politički pristrani i uništili su više povjerenja nego što su ga stvorili, rekao je Zuckerberg u svom videu.

‘Riješit ćemo se hrpe ograničenja na teme poput imigracija i roda’

Ova suradnja Mete i neovisnih organizacija te stručnjaka za provjeru činjenica trajala je od 2016. Oformili su timove, uveli filtere te smanjili vidljivosti lažnih tvrdnji. Sada će timove zamijeniti sustav sličan onome koji se već koristi na X-u Elona Muska – tzv. ‘bilješke zajednice’. Radi se o bilješkama koje generiraju sami korisnici koji će moći reagirati na objave koje smatraju potencijalno zbunjujućima ili da im je potrebno dodati više konteksta.

– Pojednostavit ćemo politiku sadržaja i riješit ćemo se hrpe ograničenja na teme poput imigracija i roda koji se ne slažu s mainstream diskursom. Ono što je počelo kao pokret za veću inkluzivnost, sve se više koristilo za gušenje mišljenja i isključivanje ljudi s drukčijim idejama. To je otišlo je predaleko. Želim osigurati da naši korisnici mogu podijeliti svoja mišljenja i doživljaje na našim platformama, izjavio je osnivač Facebooka i Instagrama.

Filteri za problematičan sadržaj i dalje ostaju, ali neće funkcionirati na isti način

Filteri koji na Facebooku i Instagramu trenutno automatski prepoznaju problematičan sadržaj više neće tako funkcionirati jer, kako smatra Zuckerberg, uklanjali su sadržaj i koji nisu trebali. Filteri će i dalje ostati, ali će se fokusirati na rješavanje nezakonitih i ozbiljnijih prekršaja. Stvari koje će biti ‘manje problematične’ više se neće automatski prepoznavati kroz te filtere, već će sve ovisiti o prijavi korisnika.

– Ovime će se dramatično smanjiti cenzura na Facebooku i Instagramu. No, to znači da će nam zbog toga promaknuti i puno loših stvari, ali ćemo istovremeno poštedjeti milijune nedužnih korisnika čije su objave i profili slučajno izbrisani, rekao je Zuckerberg u videu.

Izdvojeni članak
Osoba čita poruku

Jedan od najgorih načina informiranja je onaj putem screenshota, sa sobom nosi niz ozbiljnih rizika

Zuckerberg najavio suradnju s Trumpom u ‘borbi protiv cenzure’

Uz sve to, Zuckerberg je rekao kako korisnici žele ponovno vidjeti informativan sadržaj koji je Meta ograničila jer je ljudima takav sadržaj ranije stvarao ‘previše stresa’. Zbog toga su prestali ‘gurati’ takav sadržaj na svojim platformama i isti zamijenili zabavnijim stvarima. Sada će se i to promijeniti.

– Surađivat ćemo i s predsjednikom Trumpom kako bi se borili protiv vlada diljem svijeta koje napadaju američke tvrtke i tjeraju ih na veću cenzuru. SAD ima najveću ustavnu zaštitu za slobodu govora u cijelom svijetu. U Europi raste broj zakona kojima se institucionalizira cenzura i otežava nam se da ondje stvorimo bilo što inovativno. Kina je zabranila američkim platformama da uopće dođu na njihovo tržište. Jedino kako se možemo oduprijeti ovom globalnom trendu je uz pomoć i podršku američke vlade, komentirao je Zuckerberg.

Dezinformacije EU projekt

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije, kao ni stajališta Agencije za elektroničke medije. Europska unija i Europska komisija ni Agencija za elektroničke medije ne mogu se smatrati odgovornima za njih.