Bivši voditelj kurikularne reforme: Maturu treba odgoditi za jesen, maturanti su u najvećem mogućem stresu
Iako je već gotovo sredina travnja, maturanti i dalje ne znaju kada će pisati državnu maturu, ispite koje su neke od većih zemalja poput Velike Britanije i Francuske već otkazale. Jedino što naši maturanti za sada znaju jest da se esej neće pisati 16. svibnja, ali i da bi tek tada Ministarstvo trebalo donijeti odluku o tome hoće li se i na koje datume ‘prebaciti’ čitav ljetni rok. Gostujući u RTL Direktu, bivši voditelj Cjelovite kurikularne reforme, Boris Jokić, kazao je kako smatra da bi se matura trebala odgoditi do jeseni.
Kako su potvrdili iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, nekoliko je scenarija vezanih uz polaganje ovogodišnje mature. Njihov glavni prijedlog pomicanje je ljetnog roka na jesenski, ali hoće li se to dogoditi odlučuje ministrica obrazovanja, Blaženka Divjak. No, Ministarstvo će konačnu odluku o tome kada će se polagati matura donijeti tek u svibnju.
Jokić: Maturu bi trebalo odgoditi za jesen
U sinoćnoj emisiji RTL Direkt, gost je bio Boris Jokić, psiholog i pedagog te bivši voditelj Cjelovite kurikularne reforme. Govoreći o psihološkim aspektima života u karanteni u doba koronavirusa, dotaknuo se i pitanja online škole te provedbe državne mature. Smatra kako bi se ovi ispiti, koji odlučuju o sudbini gotovo 30 tisuća pristupnika, trebali odgoditi za jesen.
– Treba prije svega, pohvaliti odgojno-obrazovne radnike, potom roditelje, različite agencije u obrazovanju i Ministarstvo za ono što je napravljeno. Ono što treba učiniti je inzistirati da se pokuša regularno završiti ova školska godina. Međutim, javit će se dva velika problema, a to je upis u srednju školu i posebice upis u visoko obrazovanje. U tom vidu, potrebno je po meni i molim da razmisle svi koji donose odluke ovdje, da odgode državnu maturu i to za jesen. Državna matura se neće moći održati u obliku u kojem je, a oni koji je trebaju polagati, mladi ljudi, maturanti, su trenutno u najvećem mogućem stresu. Njima taj stres trenutno onemogućuje bilo kakvo djelovanje, kazao je Jokić za RTL Direkt.
Mladima treba dati priliku da pokažu koliko su dobri
Dodaje, kao društvo bismo se trebali solidarizirati i dati tim učenicima vjetar u leđa.
– Dati im priliku da pokažu koliko su dobri i kako su najbolji. A to im treba dati državnom maturom, odnosno novim oblikom kvalifikacijskog ispita u jesen. Jer taj oblik treba zadržati, ne treba dopustiti interesnim skupinama da ga ugroze, treba inzistirati na meritokraciji u ovom društvu, ali i na tome da svakoj mladoj osobi treba dati vjetar u leđa da pokaže koliko je dobar ili koliko je dobra, zaključuje Jokić.
Jokić je inače i viši znanstveni suradnik u Institutu za društvena istraživanja u Zagrebu (IDIZ). U ovim izvanrednim okolnostima s ciljem podrške nastavnicima i učenicima osnovnih i srednjih škola, Centar za istraživanja i razvoj obrazovanja IDIZ-a je za Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradio je seriju edukativnih video materijala s ciljem poticanja kompetencije učiti kako učiti kod učenika osnovnih i srednjih škola.
Teme koje se obrađuju u video materijalima su: ‘Kako najbolje organizirati vrijeme učenja?’, ‘Kako uspostaviti kvalitetno fizičko i online okružje učenja?’, ‘Kako se motivirati za učenje?’, ‘Kako upravljati emocijama pri učenju?’, ‘Koje pristupe (strategije i tehnike) učenju koristiti?’.
Za dodatan zanimljiv i koristan sadržaj pretplatite se na naš YouTube kanal. U suradnji s NCVVO-om pokrenuli smo seriju podcasta na temu državne mature pod nazivom ‘U centru mature’, pa posebno koristan sadržaj na našem YouTubeu očekuje maturante i oni koji će to postati.
Ostali podcasti: