Borna je maturu iz Fizike riješio 100 posto: ‘Koliko je matura teška ili lagana ovisi o pojedincu’
Jedan od najboljih maturanata s najboljim prosjekom ove godine je i Borna Ljevar iz XV. gimnazije u Zagrebu. Iz svih je predmeta dobio odlične ocjene, Fiziku je riješio 100 posto, a na Matematici je imao samo jednu grešku te mu je centil iz svakog predmeta bio veći od 99. Borna je upisao Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, a nama je ispričao kako se pripremao za maturu, smatra li da je ona teška ili lagana te što misli o hrvatskom obrazovnom sustavu.
Među 20 maturanata s najboljim prosjekom na ovogodišnjoj maturi je i Borna Ljevar iz XV. gimnazije u Zagrebu. Na državnoj maturi je pisao Hrvatski jezik, višu razinu Engleskog jezika i Matematike. Od izbornih predmeta polagao je Fiziku, ispit koji su maturanti ove godine najlošije riješili te ih je taj ispit palo skoro 50 posto. Borna je ispit iz Fizike riješio 100 posto.
– Bio sam izrazito sretan i zadovoljan svojim postignućima kada sam vidio rezultate. Znao sam da sam mature dobro napisao, pogotovo fiziku, no nisam očekivao biti nagrađen kao jedan od najboljih maturanata generacije, rekao nam je Borna.
‘Pripremao sam se samostalno, većinom rješavajući prošle mature te prolazeći kroz bilježnice iz srednje škole’
Iz svih predmeta koje je polagao dobio je peticu, s time da je na Matematici imao samo jednu grešku, a iz Hrvatskog jezika imao je 94,55 posto riješenosti te iz Engleskog 96.67 posto riješenosti. Centil iz svakog predmeta bio mu je veći od 99.
– Za maturu sam se krenuo spremati krajem prvog polugodišta, no moj uspjeh je zapravo većinom rezultat četiri godine konzistentnog učenja za školu i kvalitetnih profesora koji su se trudili da nas izvrsno pripreme. U principu, pripreme za maturu služile su mi samo da osvježim i učvrstim svoje znanje. Pripremao sam se samostalno, većinom rješavajući prošle mature te prolazeći kroz bilježnice iz srednje škole. Jedino sam za Hrvatski morao čitati skripte s obzirom na to da je za tu maturu bilo potrebno naučiti najviše činjeničnog znanja. Većina matura bile su lakše nego što sam očekivao, jedino je Fizika bila nešto teža u odnosu na prethodne godine. No, u svoje znanje iz Fizike sam bio i daleko najsigurniji tako da sam uz koncentraciju i malo sreće uspio ostvariti 100 posto, otkrio nam je Borna.
‘Štrajk i online nastava svakako su utjecali na školovanje, no ne smatram da su predstavljali neku nepremostivu prepreku’
Sve razrede osnovne škole završio je s prosjekom 5.0, a s odličnim je uspjehom polazio i završio i osnovnu glazbenu školu – smjer klavir. U MIOC-u je samo u prvom razredu imao jednu četvorku, dok je u drugom, trećem i četvrtom razredu ostvario prosjek 5.0. Istovremeno, tijekom posljednja tri razreda srednje škole nije izostao s nastave niti jedan jedini sat.
– Tijekom školovanja nisam sudjelovao na natjecanjima jer nikad nisam imao neki poriv za to. Mislim da to na koncu nije imalo nikakav utjecaj na moje rezultate. Štrajk i online nastava svakako su utjecali na školovanje, no ne smatram da su predstavljali neku nepremostivu prepreku. Učenje je uistinu bilo otežano, pogotovo na početku nastave na daljinu, kada su se i profesori i učenici još pokušavali snaći u novim uvjetima. Zato sam i posvetio najviše pozornosti nastavnim cjelinama koje smo tada radili tijekom priprema za maturu. Moguće je da smo zbog tih uvjeta stekli i nešto manje znanja u odnosu na ostale generacije, ali to nije ništa što se uz malo truda ne može nadoknaditi, komentirao je Borna.
‘Matura nije ni preteška ni prelagana, već je na zadovoljavajućoj razini’
Smatra da je uvođenje samo jedne razine iz Hrvatskog jezika relativno dobra ideja, a objasnio je i zašto to misli te zašto tvrdi da je esej nužan za polaganje državne mature iz Hrvatskog jezika.
– Uvođenje jedne razine Hrvatskog jezika na maturi više potiče učenje hrvatskog jezika i književnosti. Bitno je i korisno da svaki maturant ima zadovoljavajuću razinu znanja iz tih područja. Međutim, smatram da takvo rješenje ne bi bilo optimalno primijeniti na Matematiku i Engleski. Što se tiče činjenice da je za prolaz obvezno proći i esej, smatram da je to korak u dobrom smjeru jer je sposobnost pisanja eseja od velike važnosti za svakog pojedinca, rekao je Borna.
Koliko je državna matura teška ili lagana, kaže nam Borna, gotovo isključivo ovisi o pojedincu.
– Za većinu onih koji su se kvalitetno i konzistentno pripremali, matura ne bi trebala predstavljati neki problem, dok će za one koji to nisu većinom biti dosta teška. Dokle god to vrijedi, mislim da se može reći da matura nije ni preteška ni prelagana, već je na zadovoljavajućoj razini, izjavio je Borna.
‘Inzistiranje na provođenju točno određenih nastavnih metoda nema smisla’
Upisao se na Fakultet elektrotehnike i računarstva na čijoj je listi zauzeo 12. mjesto. Ispred njega bili su samo oni koji su imali izravni upis.
– Upisao sam FER jer me predmeti na kojima je naglasak na fakultetu, ponajviše matematika i fizika, ali i informatika, trenutno najviše zanimaju. Nemam konkretnih planova za život poslije fakulteta, smatram da je ipak prerano za to, no volio bih ostati u Hrvatskoj te ovdje izgraditi svoju karijeru. Vjerujem da će život na fakultetu biti dosta različit od života u gimnaziji. Iako očekujem da ću redovito trebati puno raditi, veselim se novim poznanstvima i iskustvima te se nadam da će mi ova promjena u životu biti većinom pozitivna, poručio je Borna.
Za kraj je komentirao i što misli o hrvatskom obrazovnom sustavu u kojemu se nalazi posljednjih 12 godina.
– Iako nije potpuno loš kakvim ga neki prikazuju, hrvatski obrazovni sustav daleko je od idealnog te mislim da postoji mjesta za puno pozitivnih promjena. Teško je osigurati da svaki pojedinac može steći zadovoljavajuće znanje tijekom svog školovanja ako je kurikulum poopćen na razini cijele države. Ljudi su različiti te će očito nekima predviđen način provođenja nastave više odgovarati nego drugima. Zato tu ključnu ulogu imaju profesori, koji se prilagođavaju svojim učenicima te nastoje da svi uspiju svladati gradivo. Iz tog razloga da se zaključiti da inzistiranje na provođenju točno određenih nastavnih metoda nema smisla te da bi se profesorima trebalo omogućiti dovoljno slobode da rade na način koji će omogućiti njihovim učenicima da steknu potrebna znanja i vještine. Tako ne bismo samo vidjeli bolje rezultate na državnim maturama već bismo dobili i značajno svestranije ljude u našem društvu, zaključuje Borna.
Više o najboljim maturantima:
Nagrađena maturantica Dina: ‘Voljela bih nakon studija raditi kao programerka i ostati u Hrvatskoj’
Ana je jedna od 20 najboljih učenika na maturi: ‘Škola za život nije bila dobar pokušaj’
Dobitnik Nagrade Soljačić je maturant Andrej iz Zagreba: Otkrio nam je što će studirati
Maturantica Dorotea u kombinaciji je najbolje riješila Hrvatski i Povijest pa dobiva 5.000 eura
Za sve koji će na državnu maturu izaći u 2023./2024. godini pokrenuli smo novu Facebook grupu, Maturanti 2023./2024., učlanite se kako biste se povezali s vršnjacima i kako ne biste propustili najvažnije vijesti o maturi. Najnovije informacije o maturi možete doznati i putem našeg Facebook pagea Maturanti 2024. i Instagram profila Državna matura, dok kalendar mature za 2024. detaljno možete proučiti na linku.