Divjak tvrdi da će od iduće godine i strukovnjaci imati jednake šanse na maturi: Evo zašto
Prema prvim i još neslužbenim informacijama, ovogodišnja generacija maturanata ostvarila je dosad najlošije rezultate na ispitima državne mature – čak 8.800 učenika palo je dva ključna ispita, Hrvatski i Matematiku. Situaciju je danas ponovno komentirala ministrica Blaženka Divjak, koja je tom prilikom najavila kako će se od sljedeće godine predmeti čiji su ispiti obavezni na maturi raditi po gimnazijskom programu i u četverogodišnjim strukovnim školama. To bi, tvrdi, trebalo pozitivno utjecati na rezultate ispita mature kod učenika strukovnih škola.
Ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak, još je jednom istaknula kako su rezultati mature dokazali da se obrazovni sustav treba mijenjati te kako je to ono na čemu ona radi.
– Problem je što imamo veliku razliku između ocjena koje učenici dobiju u školi i ocjena koje dobiju na maturi, što znači da treba u školama raditi tako da se ocjenjuje kriterijski i da se na vrijeme daje povratna informacija učenicima o tome kakvo je stanje njihovih kompetencija, što treba učiniti da budu bolji. U tom smislu reforma odgovara na ta pitanja, kazala je Divjak, prenosi Dnevnik.hr.
Najavljuje i promjene programa već od jeseni i to ne samo u školama koje su sudjelovale u eksperimentalnom projektu Škola za život, nego i u strukovnim četverogodišnjim školama.
– Od iduće godine uvodimo i da se obvezni predmeti državne mature u četverogodišnjim strukovnim školama rade po istom programu kao u gimnazijama, što će, sigurna sam, pozitivno utjecati na rezultate koje imaju učenici strukovnih škola, kazala je Divjak.
Podsjetimo, iako za njih nije obavezna, državnu maturu ove je godine pisalo više učenika strukovnih škola nego učenika gimnazija. Ispite mature na ljetnom roku prijavilo je 12.226 gimnazijalaca i 16.443 učenika strukovnjaka, što je 85 % ukupnog broja učenika strukovnih škola.
Neslužbeni podaci o rezultatima državne mature govore kako gotovo polovica strukovnjaka iz više razine ispita Matematike dobila nedovoljan, točnije – ispit je položilo njih samo 58%. Od strukovnjaka koji su pisali osnovnu razinu ispit je položilo 71% pristupnika. Prolaznost gimnazijalaca na obje razine Matematike iznosila je 79%.