Dvije Virovitičanke briljirale na maturi: Lucija sve predmete riješila za peticu, a Nikolina Engleski i Matematiku
Dokaz da u svim krajevima Lijepe naše čuče neki genijalci su i Nikolina Bralić te Lucija Relić. One su ove godine maturirale u Gimnaziji Petra Preradovića u Virovitici, a na maturi su se itekako iskazale. Nikolina je Engleski jezik riješila sa stopostotnom točnošću, a peticu je pobrala iz Matematike. Lucija je polagala obvezne predmete na višoj razini i Fiziku od izbornih. Skupila je sve petice, s tim da je test iz Fizike riješila bez greške.
Upoznajte ove sjajne učenice, koje ne sumnjamo da će biti i izvrsne studentice. Nikolina je upisala politologiju na Fakultetu političkih znanosti, a Lucija studij matematike na zagrebačkom PMF-u.
Lucija sklonija prirodnim znanostima, ali je i jezike riješila za peticu
Većina ljudi su dobri tek u pojedinim područjima, dok malobrojne karakterizira svestranost. Jedna od tih malobrojnih je Lucija Bralić, koja je maturirala u Gimnaziji Petra Preradovića u Virovitici, a onda i na državnoj maturi ušla među odabrane.
– Na maturi sam, osim osnovnih predmeta, koje sam pisala na višoj razini, pisala i jedan izborni predmet, Fiziku. Hrvatski jezik sam točno riješila 90%, strani jezik (engleski) 94%, matematiku 98%, a fiziku 100%, što su sve petice. Iskreno, nadala sam se dobrim rezultatima na maturi, ali nisam očekivala sve točno iz fizike. Naravno, pripremala sam se zato da što bolje napišem, jer ipak nam o upisu na željeni studij najviše ovisi dobro riješena matura, no cilj mi nije bio stopostotna točnost, već upis na fakultet, sve nam potanko pojašnjava ova maturantica rijetkog kova.
Kada vidite ove postotke, sigurno se pitate koliko se Lucija pripremala za ove pothvate, no, kao i kod niza drugih odličnika, ključ je i u njenom slučaju sustavnost i temeljitost rada.
– Za maturu sam se intenzivno počela pripremati tek početkom lipnja, no od toga ne bih imala nikakve koristi da nisam tijekom sve četiri godine srednje škole pratila na nastavi i redovito radila. Najviše sam pripremala hrvatski jezik, jer sam znala da ga najviše trebam ponoviti, i matematiku, jer mi je cilj bio upisati studij vezan uz nju, govori Lucija.
Komentirala je i kako joj je ipak Matematika bila najteži predmet na maturi, premda ju je na kraju odlučila studirati i to kao ljubav i fascinaciju još iz osnovne škole.
– Teško je izdvojiti najteži predmet. Da sam se manje pripremala za neki predmet, manje bih ga i znala i naravno da bi mi ispit bio teži. S druge strane, da sam se više pripremala, neke stvari koje nisam točno odgovorila vjerojatno bih dobro riješila. Međutim, kada bih morala nešto izdvojiti, to bi bila matematika jer mi ne bi bilo viška malo više vremena. Upisala sam studij matematike na Prirodoslovno – matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu jer me još od osnovne škole zanima i fascinira matematika. Ljubav prema matematici započela je već u trećem razredu osnovne škole i dalje se sve nadograđivalo na te temelje, rekla nam je Lucija i dodala kako od fakulteta općenito očekuje rad, učenje i trud, uz razmjenu znanja i iskustava.
Sudjelovala na državnim natjecanjima već od osnovne
Već smo spomenuli Lucijinu svestranost, s obzirom da je sve predmete na maturi riješila za peticu. No, ta vrijedna karakteristika ove Virovitičanke, ispoljava se već godinama. Čak ju je odvela i u daleku Indiju.
– Tijekom osnovne i srednje škole sudjelovala sam na raznim županijskim natjecanjima, a nekoliko puta prošla sam i na državna natjecanja. Najviše sam ponosna na 4. mjesto na državnom iz geografije, 3. iz hrvatskog i 2. iz fizike. To drugo mjesto na državnom natjecanju iz fizike u osmom razredu odvelo me kao dio hrvatske ekipe na IJSO (International Junior Science Olympiad) u Indiju u prvom razredu srednje škole. Također, redovito sam sudjelovala na lokalnom ekipnom natjecanju Rokovi matematičari i na Festivalu matematike u Puli, prisjeća se Lucija Bralić.
Tijekom školovanja je stigla razvijati i umjetničku crtu u sebi.
– Paralelno s redovnom osnovnom i srednjom školom, pohađala sam osnovnu i srednju glazbenu školu, koju sam na neki način doživljavala kao hobi, jer volim svirati violinu. Međutim, rezultat pohađanja dviju škola bio je cjelodnevni boravak u školama čak nekoliko puta tjedno i zbog toga si nisam mogla dozvoliti nepraćenje na nastavi i nagomilavanje gradiva, govori o svom ‘dvostrukom’ život Lucija te o činjenicama koje su pridonijele da konstatno bude usredotočena i sustavna u učenju.
Studentica matmematike na PMF-u dala je i kratak savjet za buduće generacije maturanata. Ukazala je na to da treba tražiti vlastiti individualni pristup pripremanju.
– Mislim da ne postoji savršen savjet za sve buduće maturante. Svatko treba pronaći svoj način učenja i pripremanja, ali nikako se ne smije sve ostavljati za zadnjih par dana. Isto tako, od mature ne bi trebalo raditi probleme, no ne smije ju se shvatiti ni suviše olako, jasna je Lucija.
Kao izvrsnoj učenici, koja je s velikim uspjesima prošla dva obrazovna stupa, pitali smo ju smatra li da bi nešto trebalo mijenjati u hrvatskom obrazovnom sustavu.
– Smatram da u našem obrazovnom sustavu treba prvenstveno promijeniti pristup da se od učenika traže naštrebane činjenice jer ih je i lakše provjeriti ispitima, što dijelu učenika i odgovara jer im je lakše nabubati napamet nego se potruditi nešto shvatiti, uglavnom zato što mlade danas sve manje toga zanima. Sve u svemu, mislim da se više treba poticati razumijevanje gradiva, iznošenje svojih stavova i mišljenja te praktična primjena naučene teorije, kao i obratiti veću pozornost na stvari koje će nas pripremiti za život odraslih, a koje su nedovoljno ili nimalo zastupljene u planu i programu (npr. u matematici baratanje novcem), zaključuje Lucija Bralić.
Nikolina je društvenjak, ali je ipak sjajno riješila i Matematiku
Za razliku od svoje kolegice iz škole, koja je odabrala studirati znanost iz STEM spektra, Nikolina se odlučila za politologiju. Uz očito izvrsno znanje Engleskog jezika, možda ju za nekih pet godina, vidimo u nekoj od primjerice briselskih institucija. Do tada, priupitali smo Nikolinu Bralić, što je sve polagala na maturi i kakve je rezultate zabilježila.
– Pisala sam više razine iz Engleskog s ocjenom 5 (100%) i Hrvatskog s ocjenom 3 (72,50%) te nižu iz Matematike s ocjenom 5 (85%). Od izbornih sam pisala Sociologiju s ocjenom 3 (65,71%) te Politiku i gospodarstvo s ocjenom 4 (65,71%), objašnjava Nikolina.
Priznaje da nije očekivala baš 100% iz Engleskog, ali s obzirom da je na svaki od pet ispita išla jako dobro pripremljena, nije paničarila oko rezultata.
Uvjerena je da je dobro izabrala studij pa jedva čeka da počne
Lucija je od osnovne škole znala što je interesira, a ni Nikolina nije previše dvojila oko izbora studija. Uvjerena je da je odabrala pravi fakultet te stoga jedva čeka da počne.
– Studij i fakultet su me privukli jer mi se čine kao interdisciplinirani i puni otvorenih mogućnosti po završetku studija. Oduvijek su me više zanimale društvene znanosti i znam da je to pravi izbor za mene. Uzbuđena sam zbog početka fakulteta i jedva čekam početi učiti na svom studiju, iskrena je Nikolina.
Da će Nikolina biti ‘pravi Englez’ dalo se naslutiti još tijekom osnovne škole, a osim toga, tijekom dugi niz godina se bavila sportom.
– U osnovnoj školi sam u osmom razredu postigla prvo mjesto na županijskom iz biologije i drugo iz engleskog, a u drugom srednje treće mjesto iz engleskog. Izvan škole sam trenirala košarku u ŽKK “Virovitica” s kojim sam osvojila brojne medalje i priznanja na natjecanjima i turnirima, objašnjava buduća studentica politologije.
Priznaje da joj je gotovo isključivi hobi u srednjoj bio košarka, budući da ju je intenzivno trenirala, a istovremeno bila i izvrsna učenica.
– Dnevno sam odvajala 2-3 sata za učenje, a nekada i manje, ovisno o tome koliko je popunjen raspored ispita u školi taj ili idući tjedan. Vremena mi je ostalo za hobije naravno, trenirala sam košarku tri puta tjedno iako je i to nekad znalo biti umarajuće, prisjeća se Nikolina.
Kao marljiva djevojka s izvrsnim organizacijskim sposobnostima, nije puno mudrovala sa savjetom za buduće generacije.
– Ja sam nakon svega naučila da je najbitnija organizacija i pobjeda u utrci s vremenom. Moj savjet budućim maturantima bi bio da si odrede koliko bi im vremena trebalo za koji predmet i počnu što ranije. Sjednite za stol i suočite se s gradivom, sve si organizirajte, jer to vam je pola posla obavljeno, i sretno, poručuje Nikolina Bralić.
Kada je riječ o hrvatskom obrazvnom sustavu smatra da je on previše općenit odnosno ne nalazi načine za usmjeravanje pojedinaca.
– Obrazovni sustav bi trebao od nižih razreda, čak od osnovne škole, usmjeravati učenike na predmete ili područja znanosti koje ih zanimaju. Kada nešto lako učiš, zavolit ćeš to i poboljšati ocjene. Učenici su ponekad, pogotovo mi u općoj gimnaziji koji smo zadnju godinu imali 17 predmeta, preopterećeni gradivom i informacijama koje ih ne zanimju ili im neće trebati. Trenutan sustav ocjenjivanja nije dovoljno objektivan i nažalost ocjene ne nose nikakvu težinu u mjerenju inteligencije. Uvođenje više izbornih predmeta, optimiziranje vrste i količine gradiva i promjene u sustavu ocjenjivanja bi pomogle, na kraju govori Nikolina.