Dvojica Bilogoraca na maturi polagala šest istih predmeta i jedan od najtežih obojica riješila sa 100 posto
Mario Zec i Igor Bosanac ne poznaju se, ali su iz iste županije. Igor je sada već bivši učenik Gimnazije Bjelovar, a Mario je maturirao u Gimnaziji Daruvar. Ipak, imaju nešto zajedničko. Obojica su na državnoj maturi polagala šest istih predmeta- više razine Hrvatskog, Matematike i Engleskog, te izborne predmete Kemiju, Biologiju i Fiziku. I iz jednog od najtežih, Fizike, i Mario i Igor postigli su rezultat od 100 posto.
Bivši gimnazijalac iz Daruvara, Mario Zec iz svih je šest predmeta koje je polagao na maturi postigao izvrstan rezultat. Iz Matematike mu je bod nedostajao do 100 posto, ali bez ijedne greške uspio je riješiti Fiziku.
Mario se želi baviti razvojem novih tehnologija
Kaže, nadao se dobrim rezultatima iz Matematike i Fizike, a posebno ga je iznenadio dobar rezultat iz Kemije, u kojoj je po plasmanu 7. maturant u državi.
– Najteža mi je bila Biologija jer sam se najslabije pripremio za zoologiju i botaniku, a pogotovo je botanika bila zastupljena u velikom obujmu na ispitu. Za maturu sam se najviše pripremao nakon završetka škole, ponajviše za Hrvatski jer je bilo najviše gradiva, ali mislim da to nije bilo presudno već da je presudio kontinuirani rad tijekom sve četiri godine, kaže nam Mario.
Od jeseni postaje student Fakulteta elektrotehnike i računarstva, jer su ga matematika i fizika oduvijek zanimale.
– Uz to se nadam da će mi zanimanje biti aktualno i u budućnosti. Nadam se da ću se u budućnosti baviti razvojem novih tehnologija, nastavlja Mario koji s motivacijom za rad u školi nikada nije imao problema, jer je među rijetkima kojima učenje predstavlja uživanciju.
Mario kaže da je tijekom školovanja od dva do tri sata dnevno uvijek odvajao za učenje, a sudjelovao je i na županijskim natjecanjima iz dragih mu predmeta – Matematike, Fizike, Kemije i Biologije. Ostaje mu i dovoljno vremena za odmor i opuštanje, koje provodi u vožnji biciklom, slušajući glazbu i gledajući serije.
Učenicima nedostaje veća izbornost predmeta
– Nemam poseban savjet za buduće maturante jer smatram da je najbitnije kontinuirano učiti s razumijevanjem tijekom srednje škole kako bi se steklo kvalitetno razumijevanje naučenog gradiva. Mislim da bi se danas trebala uvesti mogućnost odabira predmeta u niže stupnjeve obrazovnog sustava kako bi se učenici više bavili onim područjima za koja imaju sklonosti i tako mogli steći temeljnija znanja za svoju buduću struku, zaključuje Mario.
Kao da su se dogovorili, gotovo identičan prijedlog za poboljšanjem obrazovnog sustava ima i bjelovarski gimnazijalac, Igor Bosanac. Smatra, nije naš sustav toliko loš, ali nije ni ‘bajan’.
– Mislim da bi se učenicima trebalo omogućiti da biraju predmete, to jest područje na koje će se fokusirati tijekom obrazovanja, jer trenutno učenici imaju previše različitih predmeta umjesto da imaju više sati predmeta koji ih zanimaju, objašnjava Igor.
Igor od jeseni postaje student Medicinskog u Zagrebu
On i Mario se ne poznaju, ali obojica su na maturi polagali iste predmete te obojica Fiziku riješili bez ijedne greške. Igor je iz Hrvatskog i Biologije dobio četvorku, a iz ostalih predmeta peticu.
– Općenito sam jako zadovoljan ostvarenim rezultatima, a posebno rezultatom iz Fizike, koji me ugodno iznenadio. Ne mogu reći da sam očekivao takav rezultat, ali znao sam da sam dobro napisao test i nisam potpuno isključio tu mogućnost. Osobno najteži ispit bio mi je onaj iz Matematike, uglavnom zbog nedostatka vremena, ali i zbog toga što se nisam tako intenzivno pripremao za njega, kaže nam Igor.
Za maturu se jačim tempom počeo pripremati od travnja, a intenzivno po završetku nastave. Najviše pripreme zahtijevao je ispit iz Fizike.
– Upisao sam Medicinski fakultet u Zagrebu, odabrao sam ga jer me zanima područje medicinskih znanosti, ali nisam još odlučio kojim područjem bih se želio baviti, otkriva nam bjelovarski maturant.
I on je tijekom školovanja sudjelovao na brojnim natjecanjima – iz Biologije, Informatike, Matematike i Kemije, na kojoj je jednom sudjelovao i na državnom natjecanju gdje je bio 11.
– Vrijeme koje sam proveo učeći je variralo, ali u prosjeku oko dva sata dnevno, tako da mi je ostalo dovoljno slobodnog vremena i za hobije, osim kada sam se pripremao za maturu, tada mi je ostalo manje slobodnog vremena. Svim budućim maturantima bih poručio da njihov uspjeh najviše ovisi o njima samima, sami trebaju procijeniti koliko znaju i koliko vremena trebaju uložiti u pripreme, ali i da matura nije toliko strašna, poručio je za kraj Igor.