Engleski jezik A razine: Tema za esej oduševila maturante, a slušanje ponovno stvorilo probleme
Engleski jezik A razine, danas je polagalo na državnoj maturi oko 20.000 pristupnika. Ispit se sastojao od tri dijela, a kao i prošle godine, pristupnicima su bili najsloženiji zadaci iz slušnog dijela testa. S obzirom da se radilo o završnoj fazi ispita, a uz okolnost da nije bilo nikakve pauze, možda je i dekoncentracija uzrok tomu što nam par maturanata govori kako su se mučili sa slušanjem, na kojem je bilo ‘dvosmislenih pa i trosmislenih pitanja’.
Sa slušnim dijelom testa nerijetko postoje problemi na državnoj maturi, s obzirom da su oni uzrokovani i neadekvatnom opremom pojedinih učionica. Još ako se pojave neke dvosmislena pitanja, može biti nezgodno. No, esej je pak ove godine oduševio pristupnike na višoj razini Engleskog jezika. Točnije zadana tema.
Široka tema s kojom mnogi imaju i iskustva
Na Engleskom jeziku više razine tema za esej je bila ‘trebaju li učenici i profesori biti prijatelji na drustvenim mrežama?’. S obzirom da je tema vrlo aktualna te da brojni maturanti pa i naš sugovornik Roko, imaju iskustva s njom, to su mahom pristupnici doživjeli najlakšim dijelom testa.
Ipak, 180 minuta testa bez pauze, nije nešto s čim se učenici susreću do mature, tako da je ovo bio veliki šok za neke. Tako i za maturanta Roka s Cresa.
– Ispit je bio prilično lagan, s naglaskom na to da je slušanje bilo užas, barem meni. Ali to očito namjerno rade – trosmislene odgovore. Nek im ide na dušu. Teško je pisati sve u komadu, jedno za drugim. Ja sam recimo skoro umro od gladi, a ujutro pojeo 3 jaja, 2 fete integralnog kruha i popio kavu. Nisam se ništa pripremao, iskreno, osim na satu Engleskog. Engleski mi je uvijek išao i nisam se nimalo zamarao tim ispitom. Esej mi je sjela tema, ali da je neka zanimljiva, baš i nije. Sve u svemu, očekujem 5 iz Engleskog, objašnjava nam Roko, inače maturant Srednje škole Ambroza Haračića, P.O. Cres.
Da je bilo zeznuto na slušanju, slaže se i naša druga sugovornica, inače maturantica Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića u Osijeku.
– Ispit je prošao odlično, ali je bio dosta težak. Ustvari smatram da me esej spasio, njega sam najviše vježbala. Najteži dio mi je definitivno bilo slušanje, dosta je bilo dvosmislenih izraza i fraza. Mogu reći da je za svaki dio bilo dovoljno vremena, kratko nam analizira Mirela iz spomenute škole, koja se pripremala za ispit čitavih mjesec dana, a očekuje da bi mogla dobiti trojku ili četvorku.
Nije bilo posebnih caki, tema za esej super
Naš treći sugovornik također je iz Tehničke škole Ruđer Bošković, ali one zagrebačke. Polagao je već treći predmet, a okolnost da je na prva dva malo zaribao, dodatno je rasplamsala njegovo zadovoljstvo nakon Engleskog.
– Nije bilo teško, isto kao i svake godine! Tema za esej je bila odlična jer se moglo puno pisati o njoj. Ne možemo se zbilja požaliti da je bilo nekakvih posebnih caki, govori nam Nikola iz zagrebačkog Ruđera.
Ni Chiaru iz Prve sušačke hrvatske gimnazije, ispit nije ničime iznenadio, ali ipak ima jednu sitnu zamjerku.
– Meni je cjelokupan test bio solidan, prema očekivanome. Malo mi je teže bilo slušanje od čitanja, a i nešto više vremena za ispit ne bi bilo naodmet. Za test se nisam baš ni pripremala jer nas je naša profesorica engleskog pripremala odlično kroz ove 4 godine, iskrena je Chiara, koja očekuje četvorku iz testa, a namjerava upisati socijalnu pedagogiju.
Pročitajte i kako je prema ocjenama nekoliko maturanata bilo na B razini Engleskog jezika.