Fijasko probnog eseja, brojni maturanti nisu mogli otvoriti zadatak: Evo i dojmova onih koji su ga uspjeli napisati
Čak 13.180 maturanata ovoga utorka prijavilo se za pisanje probnog eseja koji se održao na virtualnoj platformi Loomen. No, najveća i najčešća zamjerka koju su mnogi od njih imali ta je da zbog tehničkih poteškoća pisanju uopće nisu mogli pristupiti. Oni koji su se pak uspjeli prijaviti na obje razine morali su napisati usporedni esej.
Preko trinaest tisuća maturanata prijavilo se za današnje pisanje probnog eseja iz Hrvatskog jezika, a mogli su odabrati žele li pisati A ili B razinu, baš kao na stvarnoj maturi.
Bezuspješno pokušavali pokrenuti esejski zadatak
Probni esej pisao se od 10 sati na virtualnoj platformi Loomen, a već od 9 učenici su mogli pristupiti sustavu. I istog tog trenutka kada su započele prijave, a prije samog pisanja eseja, krenuli su i problemi. Dio učenika imao je poteškoća s prijavom u sustav, a brojni od njih esejskom zadatku nisu mogli ni pristupiti.
– Na uputama za probni esej dobili smo obavijest da se prijave obavljaju već od 9 sati, dok je početak ispita u 10. Svoju prijavu sam obavio pola sata prije najavljenog početka ispita. Kad je došlo vrijeme za početak shvatio sam da nešto nije u redu. Ispod uputa pojavila se ikona CN1 u koju se nije moglo ući. Na desnoj strani stajao je link za helpdesk te i taj link nije radio jer bi otvorio samo novu početnu Google Chrome stranicu. Kada mi se to dogodilo kontaktirao sam kolege iz razreda te shvatio da nekolicini nas se događa ista stvar. Ostao sam još pola sata pokušavajući ući u program pisanja eseja te kada ni tad nije uspjelo odustao sam i izašao iz svega, kaže nam Loren, maturant Elektrotehničke škole Split.
I on se prijavio za pisanje probnog eseja jer je želio doznati koliko je uopće spreman za pravu provedbu tog dijela ispita.
– Malo sam razočaran jer sam najviše htio upoznati se s pisanjem mature iz Hrvatskog te kako to sve izgleda, no ujedno to sam i očekivao jer 13.000 maturanata staviti na jedan program jednostavno nije moguće. Koliko god program bio kvalitetan, previše je ljudi da bi sve prošlo kako treba, zaključuje Loren.
‘Razočarana sam jer me zanimala povratna informacija’
Sličan problem imala je i njegova vršnjakinja Vanessa iz Gimnazije Požega.
Nisam imala problema sa samim otvaranjem stranice. Bila mi je i još uvijek je prikazana obavijest ‘Uspješno ste prijavljeni, pristup za esej će biti omogućen u 10:00’. No, u 10:00 mi nisu stigle smjernice za pisanje eseja, ništa se nije dogodilo. Osvježila sam stranicu puno puta, pokušala sam se javiti tehničkoj podršci, ali neuspješno, ispričala nam je Vanessa
Dodaje, pomalo je iznenađena ovim fijaskom.
– Mislila sam da su se bolje pripremili, jer ne bi bio prvi put da je sustav preopterećen, ističe.
Maturantica Marija iz Rijeke također je razočarana što neće na ovaj način uspjeti doznati koliko se dobro pripremila za pravi esej koji se polaže u lipnju.
– Nisam se uspjela prijaviti u sustav, na stranici za prijavu u sustav pisalo je da imam problem s kolačićima. No, stranica nije proradila ni nakon što sam promijenila postavke kolačića u svom pretraživaču. Nisam se probala javiti CARNET-u, zbog toga što sam shvatila da nisam jedina te da će i kontakti za pristup CARNET-u također vjerojatno biti prenatrpani. Pokušala sam se prijaviti sigurno desetak puta u vremenskim razmacima, no nije pomoglo. Razočarana sam jer me zanimala povratna informacija na moje sposobnosti pisanja eseja, tako da bih mogla znati što popraviti za esej u lipnju. No, s druge strane eseje smo vježbali kroz cijelo srednjoškolsko obrazovanje tako da ne vidim preveliki problem, veli nam Marija.
A razina nije bila prezahtjevna
Oni koji su pak uspjeli pokrenuti zadatak otkrivaju nam kako su tema na A razini bili Antigona i Posljednji Stipančići, a na B razini Zločin i kazna te Posljednji Stipančići. Učenici su za rješavanje imali 160 minuta, to je našim sugovornicima bilo i više nego dovoljno.
– Uspjela sam se iz prve prijaviti gdje sam pisala usporedno – raščlambeni esej o djelima Antigona i Posljednji Stipančići. Smjernice su bile smjestiti pisce u njihov razdoblja, portretirati Antigonu i Luciju Stipančić, usporediti djela po stilu i načinu pisanja, te da obrazložiti svoje tvrdnje. Nije bilo teško, ali jest bilo pomalo izazovno. Očekujem pozitivnu ocjenu, barem dobar, kaže nam Paulina iz Ekonomsko-birotehničke škole Slavonski Brod.
Problema s prijavom u sustav nije imala ni naša sugovornica Jana iz X. gimnazije Zagreb, koja je kao i Paulina zadovoljna napisanim.
– Tehnički mi je sve prošlo ok, nije padala stranica kako sam očekivala. Problem sam imala kod postavljanja navodnika, u pravilu se prvo piše donji, dok na kraju rečenice gornji, a ja nisam mogla postaviti donji pa sada ne znam hoće li mi na tome biti oduzeti bodovi. Poslala sam mail da sam imala tu poteškoću, nisam htjela kopirati navodnike s interneta jer nisam znala smijem li izlaziti iz sustava. Mislim da je bilo i previše vremena, pisala sam oko sat i pol, ostatak vremena sam radila finese – mijenjala položaj riječi u rečenici te ispravljala pravopisne greške i slično. Mislim da je bilo dobro to što smo imali probni esej, samo mi je pomoglo za maturu, sada znam da moram poraditi na stilskom uređivanju, zaključuje Jana.
Na B razini Zločin i kazna te Posljednji Stipančići
Marko iz Ekonomske škole u Vukovaru odabrao je, pak, pisati B razinu, a i on je esej napisao puno prije isteka predviđenih 160 minuta.
– Prijavio sam se iz prve, bilo je postavljeno par pitanja, meni je iskreno sve bilo vrlo jednostavno. Mislim da je dosta drugih učenika jednostavno nesposobno da se uopće prijave. Na B razini tema su bili Zločin i kazna i Posljednji Stipančići. Najteža mi je bila smjernica u kojoj smo morali usporediti polazne tekstove s književnim djelima slične tematike, ali nemam osobno nikakav problem s ovim djelima jer imamo dosta dobru profesoricu iz Hrvatskog jezika, tako da smo proteklih godina dobro obradili ta djela. Očekujem trojku ili četvorku, a mislim da će mi ovo iskustvo biti korisno u pisanju pravog eseja, rekao nam je Marko.
Napomenimo za kraj kako su iz Ministarstva obrazovanja jutros kazali da će rezultate će učenici dobiti u tjednu koji započinje 25. svibnja. Esejske zadatke na probnom eseju, kao i polazne tekstove, možete vidjeti u nastavku, a ako vam dokument nije vidljiv, osvježite stranicu.
Sve najnovije informacije o državnoj maturi pratite i na našoj Facebook stranici Maturanti 2020. te u grupi Maturanti 2019./2020. Isto tako, možete nas pratiti i na našem Instagram profilu @drzavna.matura, a vaš kalkulator bodova za maturu isprobajte ovdje.
Zadatke s prošle državne mature riješite u našem sustavu za učenje kvizovi.srednja.hr.
Za dodatan zanimljiv i koristan sadržaj pretplatite se na naš YouTube kanal.
Podcasti:
U suradnji s NCVVO-om pokrenuli smo seriju podcasta na temu državne mature pod nazivom ‘U centru mature’, pa posebno koristan sadržaj na našem YouTubeu očekuje maturante i oni koji će to postati.