Pretraga

[INTERVJU] Studij digitalnog marketinga koji te lansira u budućnost

A- A+

Digitalni marketing svakim danom postaje jednom od najpopularnijih grana ekonomije. Neki kažu da je to budućnost marketinga te da je to ujedno i najzabavniji i najkreativniji posao u području ekonomije danas. Visoko učilište Algebra na preddiplomskoj razini nudi studij Digitalnog marketinga koji studente u potpunosti priprema za izlazak na tržište rada i osvajanje digitalnog svijeta. U intervjuu sa zaposlenicom Degordiana, jedne od vodećih hrvatskih digitalnih agencija, saznali smo što je potrebno za dobivanje vještina potrebnih za svijet digitalnog marketinga, kakvi su studenti Visokog učilišta Algebra i koliko ih studij priprema za posao. Također donosimo perspektivu i iskustva studentice Algebre, koja je trenutno na pripravništvu u Degordianu, gdje ima priliku sva znanja i vještine koje je dobila na studiju primijeniti u praksi.

Profesor Toni Milun sa studentima

Ana Marija Malić voditeljica je odjela social media marketinga u Degordianu, jednoj od vodećih hrvatskih digitalnih agencija, gdje vodi dvadeseteročlani tim fokusiran na izradu i provedbu social media strategije klijenata. Degordian je jedna od tvrtki u kojima studenti Visokog učilišta Algebra često obavljaju svoju praksu, ali se u njoj po završetku studija nerijetko i zapošljavaju – baš kao u slučaju studentice na studiju digitalnog marketinga, Stefani Bujanović. U ovom smo intervjuu, stoga, odlučili saznati koje se vještine najviše traže u Degordianu i kako ondje pomažu studentima da steknu i praktična znanja, te što ovakve prakse znače studentima.

Koliko je poslodavcima poput Degordiana važna suradnja s obrazovnim institucijama poput Algebre?

Malić: Suradnja s obrazovnim institucijama, pa tako i ona s Visokim učilištem Algebra, iznimno nam je važna. Ključ za uspjeh te suradnje dvosmjerna je komunikacija – s jedne strane, Algebra je ta koja obrazuje buduće stručnjake, dok mi kao agencija imamo odgovornost da im pružimo praktično znanje.

Kakva su dosadašnja iskustva sa studentima digitalnog marketinga koji vam dolaze na pripravničke pozicije ili praksu iz Visokog učilišta Algebra? Osjećate li da dolaze s relevantnim znanjima, te koliko se brzo mogu uključiti u svakodnevne zadatke u vašoj tvrtki?

Malić: Naša dosadašnja iskustva su jako lijepa. U social media marketing timu Degordiana trenutačno imamo 20 zaposlenih, od kojih je dvoje sa studija digitalnog marketinga. Dosadašnji je trend u našoj suradnji da oni u pravilu dolaze raditi na mjesto praktikanta već na početnim godinama studija, što smatramo odličnim jer tako zapravo paralelno stječu i stručna i praktična znanja.

Kada studenti dolaze na praksu u Degordian na tim početnim godinama studija, mislim da imaju sva relevantna znanja koja su potrebna za tu poziciju – njih motivira ta strast, želja da nauče više, te se u pravilu dobro snađu. Prema našem iskustvu, nakon otprilike dva do četiri mjeseca studenti su sposobni sami raditi i preuzeti odgovornost.

Ana Marija Malić

Stefani, kako si se i zašto odlučila za studij digitalnog marketinga? Što te najviše potaknulo, motiviralo i što ti se zasad najviše sviđa na ovom studiju?

Bujanović: Dok sam još bila u srednjoj školi, moj je brat već studirao programsko inženjerstvo na Visokom učilištu Algebra, a baš se nekako u to vrijeme otvorio i studij digitalnog marketinga. Ideja i koncept tog studija jako su mi se svidjeli, radilo se o nečem novom i zanimljivom. Otišla sam na Zimsku školu digitalnog marketinga koja je tada bila organizirana u Zagrebu i, što se digitalnog marketinga tiče, to mi je bila ljubav na prvi pogled. Kod studija mi se najviše sviđa što je uvijek up to date, odnosno što prati sve trendove i novitete u digitalnom marketingu.

Kako je došlo do tvojeg zapošljavanja na mjestu pripravnika u Degordianu i što najviše radiš u sklopu svog posla ondje?

Bujanović: Oduvijek sam htjela raditi nešto, još od trenutka kad sam došla u Zagreb. Nakon volonterskog posla u Institutu za razvoj i obrazovanje, na digitalnoj referadi Visokog učilišta Algebra vidjela sam da Degordian traži pripravnika za community management. Prijavila sam se uz stav – nemam što izgubiti, pokušat ću i vidjeti kako mi ide! Prijavila sam se i sada sam, pola godine kasnije, i dalje ovdje. Najviše radim na društvenim mrežama i pomažem brendovima da stvore sliku o sebi na društvenim mrežama, komuniciramo s korisnicima, kreiramo objave…

Koliko vremena posvećujete radu sa studentima, odnosno kako izgleda jedan radni dan interna s njihovim mentorima u Degordianu?

Malić: Studenti su nam u Degordianu jednako važni kao i svi ostali zaposlenici te ih tretiramo na jednak način. U našem social media marketing timu svaki dan je drugačiji zato što je naša struka jako dinamična i nepredvidljiva. Naš rad organiziran je u smjenama, što znači da je u potpunosti prilagođen obavezama koje studenti imaju na studiju. Svakom studentu dodjeljujemo mentora koji se brine o tome da student tijekom prakse dobiva sve što mu je potrebno za daljnji razvoj.

Koliko su ti korisna znanja stečena tijekom studija u obavljanju svakodnevnih aktivnosti? Koliko brzo si se mogla uključiti u tim i njihove redovne zadatke?

Bujanović: Možda još nemam jednaku razinu znanja kao neki studenti s viših godina studija koji su već iskusniji, ali u ovih godinu i pol dana studija na Algebri izuzetno mi je pomoglo što sam savladala način pristupa problemima, pristup praksi, što je nešto čemu se tijekom studija posvećuje dosta pažnje. Gradivo smo savladavali na pravim, realnim primjerima, koji su mi zapravo mnogo pomogli da se prilagodim stvarnom poslu otkako sam počela raditi u Degordianu.

Stefani Bujanović

Ima li nešto što u Degordianu posebno cijenite ili očekujete kod vaših budućih interna odnosno potencijalnih zaposlenika?

Malić: Iznimno cijenimo motivaciju – kako za rad u Degordianu tako i za samo područje rada! Važan je timski duh, pozitivan pristup radu, nasmijanost, strast za učenjem i samorazvojem.

Koje predispozicije ima osoba koja želi ostvariti karijeru u digitalnom marketingu i što bi sve trebala znati?

Malić: Digitalni marketing je vrlo široko područje, što znači da traži različite vještine i preduvjete. Studentima digitalnog marketinga preporučila bih da svakako pronađu svoj fokus, odnosno ono što ih najviše zanima – primjerice, društveni mediji, oglašavanje, Google Analytics… – i da to bude neka baza iz koje će dalje graditi svoje znanje. Za ovo područje iznimno je važno svakodnevno učenje i praćenje novosti kroz relevantne medije.

Koje trendove na području digitalnog marketinga smatrate ključnima za sljedećih nekoliko godina? Znamo da to nije jednostavno predvidjeti, ali na što bi, primjerice, današnji studenti trebali posebno obratiti pažnju?

Malić: Sve veći naglasak bit će na interaktivnim medijima, na videosadržajima, automatizaciji poslovanja (pa i samog funkcioniranja na društvenim mrežama). Sve će se više koristiti chat botovi, primjerice. Studentima bih preporučila da svakodnevno prate trendove i što se događa na društvenim mrežama, da proučavaju što se događa u drugim zemljama te da na temelju najboljih i najlošijih praksi unaprijede svoja znanja i odluče što bi napravili u pojedinom slučaju.

Stefani, što bi kao studentica poručila budućim studentima – je li studij digitalnog marketinga dobar odabir?

Bujanović: Digitalni marketing je dobar odabir ako se stvarno pronalazite u tome, ako se možete vidjeti u komunikativnom, interaktivnom svijetu u kojem nikada nećete prestati učiti. Kako se trendovi mijenjaju, upravo smo mi ti koji ih moramo savladati i biti najbolji na tom području! Uvijek ćemo se morati razvijati i učiti – ako ste taj tip osobe i imate tu motivaciju u sebi, ovo je definitivno studij za vas.

Ako si se čitajući ovaj intervju zapalio za digitalni marketing, svakako pogledaj što Algebra nudi u svom studiju Digitalnog marketinga. Studiranje na ovom visokom učilištu, osim praktičnog rada tijekom studija, svojim studentima omogućava i brzo zaposlenje po završetku studija. Upravo povezanost s brojnim digitalnim agencijama omogućava studentima da odmah počnu graditi svoje iskustvo. Kako Stefani kaže, svijet digitalnog marketinga je zaista novi svijet kojem treba pristupiti otvorenog uma i s velikom željom za učenjem budući da se trendovi konstantno mijenjaju. Ako misliš da imaš te kvalifikacije i motiviran si za svladavanje novih trendova, razmisli o ovoj mogućnosti jer puno toga možeš dobiti.