Pretraga

Kakav uspjeh: Ivan je maturu iz Kemije riješio sa 100%, a na Fizici imao samo jednu grešku

A- A+

Jedna od rijetkih škola koja se na svojim Facebook stranicama pohvalila uspjehom učenika na maturi jest III. gimnazija Osijek. Čak četiri učenika te škole postigla su stopostotni rezultat na ispitu državne mature. Neke od njih već smo vam predstavili, a danas je na redu Ivan Prigl. Ivan je stopostotni rezultat ostvario na maturi iz Kemije, a samo jednu grešku imao je na ispitu iz Fizike. Zahvaljujući tom rezultatu, od jeseni sjeda u klupe osječkog Medicinskog fakulteta.

Ivan Prigl|privatna fotografija

– Pisao sam osnovne predmete na višoj razini, no nisam ih pretjerano pripremao jer se nisu bodovali za traženi fakultet. Na kraju je rezultat bio super, iz Matematike i Engleskog ocjena odličan, a iz Hrvatskog vrlo dobar, što mogu zahvaliti profesorima iz srednje škole na stvarno izuzetnoj pripremi, započinje naš razgovor Ivan Prigl, jedan od najboljih maturanata ovogodišnje generacije.

Priprema se isplatila

Izdvojeni članak

Kapa dolje: Toni je iz šest ispita mature dobio odličan, a jedan od njih riješio bez greške

Uz navedene obavezne predmete pisao je još Biologiju, Kemiju i Fiziku. Na Kemiji je imao 100%, a na ispitu iz Fizike napravio je samo jednu pogrešku.

– Kada su izašla rješenja testova, provjerio sam zadatke i znao sam otprilike na čemu sam, ali i dalje sam u tom trenutku kad sam vidio službene rezultate osjetio golemo olakšanje što je sve gotovo i sreću što je tako dobro prošlo, prisjeća se Ivan svoje reakcije na dobre rezultate.

Od ispita iz Kemije, kojeg je na kraju ‘rasturio’, zapravo je najviše strahovao. Kako kaže, živio je u uvjerenju da je to najteži predmet pa se za njega i najviše pripremao.

– Na kraju se ta priprema i isplatila, a ja sam stvarno ponosan tim rezultatom. Ponosan sam i Fizikom koju sam napisao sa samo jednom greškom. Biologija mi je, sada kada sve uzmem u obzir, ipak bila najteža. Mislim da je razlog tomu i to što mi je za učenje Biologije ostalo najmanje vremena, a i stvarno mi se ne sviđa tip pitanja na ispitu. Cilja se na postizanje razumijevanja gradiva, a na kraju se svede na to da pitanja nemaju veze sa samom biologijom, smatra Ivan.

Sudjelovao na mnogim natjecanjima u znanju

Izdvojeni članak

Klari Bruni nije bilo ravnoga: Rasturila informatiku i fiziku pa dospjela na vrh liste upisanih na FESB

Upis na željeni Medicinski fakultet, dodaje, bila mu je najveća motivacija za učenje.

– Nikad ne postoji određeno vrijeme učenja po danu. Učim ovisno o tome imam li sutra ili prekosutra neki ispit, ispitivanje ili neki zadatak za školu, no svakako uz dobru organizaciju ostaje vremena i za hobije i za zabavu i druženje s prijateljima, mišljenja je ovaj izvrsnik.

Osim izvrsnih uspjeha u školi, Ivan je, kao i većina najboljih maturanata s kojima smo razgovarali, fenomenalne rezultate ostvarivao i na natjecanjima u znanju. Sudjelovao je na županijskim razinama iz kemije, biologije, fizike, hrvatskog i matematike te smatra da su mu ona bila dodatna priprema za maturu.

‘Za loše rezultate mature se ne može okriviti samo sustav’

Ivan je jedan od 68 maturanata koji su na državnoj maturi postigli stopostotni rezultat. Ali generalno gledajući, ovogodišnja generacija ispite državne mature napisala je lošije nego ijedna prije. Prije nego počnu tražiti krivca u bilo kome drugome, učenici bi trebali poći od sebe, smatra Ivan.

Izdvojeni članak

Prvi na listi upisanih na Filozofski u Zagrebu: Bartol pomeo konkurenciju na svim smjerovima

– Za loše rezultate se ne može okriviti samo sustav i profesore kao što većina učenika misli. Dobri rezultati su prije svega rezultat vlastitog rada i truda. Naravno da tu doprinosi dobar profesor koji potiče dodatno zanimanje za svoj predmet i motivira učenika na učenje, no nisu svi profesori takvi. Postoje profesori koji dolaze na posao da dobiju plaću i ne obrade kvalitetno traženo gradivo. Ima učenika koji se ne trude tijekom sve četiri godine što rezultira plaćanjem raznih priprema za maturu, što je opet praksa s kojom se ne slažem. Dosta ljudi je imalo loše rezultate baš jer je uplatilo pripreme i očekivalo dobre rezultate, a ipak uz te pripreme, treba i sam učiti, naglašava Osječanin.

Ipak, postoje i određeni problemi u našem obrazovnom sustavu, napominje, a posebice ga je tijekom srednjoškolskog obrazovanja ‘mučila’ jedna stvar.

– Išao sam u prirodoslovno-matematičku gimnaziju, a ipak se forsiralo učenje apsolutno svega, ne samo prirodoslovno-matematičkih predmeta. Ne govorim da se trebaju ostali predmeti izbaciti, već jednostavno staviti na izbor učenicima ovisno o njihovim preferencijama. Smanjenim brojem predmeta povećala bi se produktivnost nastave i rezultati bi bili puno bolji, veli Ivan.

Bilo kako bilo, budućim maturantima savjetuje da s učenjem za maturu započnu na vrijeme i ostave si dovoljno vremena za pripremu svih predmeta.

– Krenite s rješavanjem prethodnih matura tako da vidite čega se najmanje sjećate i što najmanje znate pa naravno na tome najviše radite, savjetuje za ovaj budući student medicine.