Maturanti i brucoši koji su sudjelovali u istraživanju dobili HTC mobitele
Veliko istraživanje portala Srednja.hr i Visokog učilišta Algebra, uz pomoć partnera HTC Hrvatska i Camel Active, potvrđuje rezultate dobivene prethodnih godina, no u određenim segmentima trendovi u razmišljanju maturanata koji ove godine upisuju fakultete te brucoša koji su to učinili lani dodatno naglašavaju važne faktore. Istraživanje potvrđuje da maturanti razmišljaju o ukupnim troškovima studija te valjanosti diplome i izvan granica Hrvatske, dok s druge strane brucoši na kraju prve godine svojih studija u velikom broju razmišljaju o promjeni studija nakon ljetnih rokova.
Galerija 2 Fotografija
OtvoriVodeći portal za srednjoškolsku i studentsku populaciju, Srednja.hr, i Visoko učilište Algebra proveli su i ove godine uz pomoć partnera HTC Hrvatska i Camel Active, po treći puta zaredom, veliko istraživanje na uzorku od 2.000 maturanata i brucoša kako bi saznali kakve su njihove preferencije prilikom upisa fakulteta i visokih škola te po kojim ih kriterijima biraju.
Istraživanje je provedeno putem upitnika, odnosno aplikacije koja je bila integrirana u vrlo ciljane Facebook grupe koje vodi portal Srednja.hr (“Maturanti 2014/2015” te “Maturanti 2013/2014”) te je tako ono obuhvatilo mlade koji ove godine upisuju fakultete, ali i one koji su prošle godine upisali fakultete i postali brucoši. Dvije trećine mladih koji su sudjelovali u istraživanju rođeno je 1996. a preostali 1995. i 1997. godine.
Čak 27 posto brucoša želi promijeniti studij nakon prve godine
Dobitnik prve nagrade HTC Desire 510 Matej Moržan komentirao je rezultata istraživanja te je rekao da nije iznenađen s njima. Premda je slušao savjete ljudi koji ga okružuju, samostalno je donio odluku o upisu fakulteta, a sada jednako kao 27 posto brucoša nakon prve godine želi promijeniti studij.
– Da, na žalost i ja sam u tih 27%. Upisao sam smjer koji sam htio, Automatiku na Elektrotehničkom fakultetu u Osijeku, ali evo, nakon samo 8 tjedana studiranja gotovo sam siguran da ću se pokušati prebaciti na drugi studij, Elektroenergetiku, također na Elektrotehničkom fakultetu, oba studija su stručni. Razlog zbog kojeg sam došao u tu situaciju je najviše slaba informiranost, tj. upisao sam studij koji mi je na prvu zvučao zanimljivo, nisam puno istraživao o tome, niti sam pokušao stupiti u kontakt s prošlogodišnjim brucošima da čujem njihova mišljenja i iskustva, rekao je dobitnik HTC Desire 510 Matej Moržan.
Maturanti nisu dovoljni informirani o izborima studija
Istraživanje je također obuhvatilo temu osobnih utjecaja na odluke o upisu studija, odnosno “influencera” koji utječu na ovu važnu životnu odluku mladih. Maturanti pritom odgovaraju kako na njih generalno ne utječe nitko, osim njih samih, ali od onih koji žele poslušati savjet, najviše se vjeruje poznanicima koji rade u određenoj struci (14,5%), potom članovima uže obitelji (13,3%) i prijateljima koji već studiraju na nekom od fakulteta (10%), dok na začelju popisa slijede profesori u srednjim školama (6,9%) i kolege iz razreda (5,13%).
– Fakulteti premalo napora ulažu u informiranje budućih studenata o mogućnostima studija, a posljedica toga je da se mladi okreću sami sebi i najviše poznanicima unutar struke koju žele odabrati. Zabrinjavajuće je da profesori imaju tako mali utjecaj na usmjeravanje učenika, rekao je glavni urednik srednja.hr Marko Matijević.
Prosječna ocjena fakulteta je 3,78
Čak 93 posto današnjih brucoša upisalo je u konačnici fakultet koji im se nalazio među prva tri izbora, od čega je čak 61 posto upisalo fakultet koji im je bio prvi izbor. Međutim, ocjena kojom brucoši nakon prve godine ocjenjuju svoj odabrani studij iz godine u godinu pada te je danas prosječna ocjena 3,78. Prema rezultatima ovog istraživanja, čak 27 posto brucoša nakon ljetnih bi rokova željelo promijeniti fakultet, što je najveći postotak otkako se provodi ovo istraživanje (2013.: 17 posto, 2014.: 23 posto) te može biti značajan u smislu tumačenja zadovoljstva brucoša odabranim studijskim programima.
– Upravo zbog neinformiranosti mladih Visoko učilište Algebra ulaže u karijerna savjetovanja, ali I kvalitetno informiranje kandidata koji žele kod nas upisati studije, što je zadatak našeg Centra karijera. U pojedinim slučajevima, ako prepoznamo da budući student nije siguran u svoju odluku i ne pokazuje odlučnost i motiviranost za završetak studija, savjetujemo i pomažemo mu/joj da preispita svoj izbor. Pokretanjem novog studija Digitalnog marketinga, uz računarstvo i multimediju osigurali smo studentima doseg do šireg spektra digitalnih karijera koje se prostiru i kroz tehničko i društveno područje, rekao je član Upravnog vijeća Visokog učilišta Algebra Hrvoje Balen
– HTC kao brend uživa iznimnu popularnost upravo kod mlađih, tehnološki svjesnih korisnika kojima naši mobilni uređaji pružaju sve što je potrebno za moderan život u pokretu. Kontinuirano pratimo mlade korisnike i njihove potrebe, jer upravo oni najbolje prate tehnološke trendove u komunikaciji i najzahtjevniji su po pitanju implementacije novih tehnologija i usluga – stoga se ponosimo našim sudjelovanjem i doprinosom u ovom i sličnim projektima, koje ćemo i dalje rado pratiti i podržavati, rekla je Petra Razić, regionalna direktorica HTC-a za regiju Adriatic.