Maturanti od ponedjeljka sami u školama: ‘Ministar se ponaša kao da je korona naša prošlost, a ne sadašnjost’
Prema odluci Ministarstva znanosti i obrazovanja, drugo polugodište započet će online nastavom. Izuzetak su učenici od prvog do četvrtog razreda osnovnih škola i maturanti. To se ne odnosi, kako smo danas doznali, na učenike trećih razreda strukovnih škola koji su također maturanti te maturante iz Primorsko-goranske županije, odakle nam je potvrđeno da se nastava do kraja siječnja i za učenike završnih razreda provodi online. Većina ostalih maturanata jučer je poprilično burno reagirala na odluku Ministarstva prema kojoj će od ponedjeljka oni biti sami u školama. Ipak, postoje i oni koji se s takvom odlukom slažu.
Kada je riječ o srednjoškolcima, maturanti su jedina skupina učenika koja će polugodište započeti nastavom uživo u školama. Učenici prvih, drugih i trećih razreda, te učenici četvrtih razreda medicinskih škola nastavu će u narednom razdoblju pohađati online putem. Odluka je to ministra Radovana Fuchsa, a nakon što je s njome upoznata javnost izazvala je burne reakcije kod dijela maturanata.
‘Bolje bismo se pripremali za maturu da smo doma’
– Smatram da to nije ispravna odluka, zato što nam se prvo reklo da idemo online pa uživo i situacija se mijenja svakih pet minuta i uz maturu koju moramo pisati ove godine, stvara nam se stres na maksimum po svemu što mogu. Tjedan uživo nastave neće nas nikako bolje pripremiti za maturu jer će nam čim dođemo u školu pred nos staviti brdo testova koje moramo pisati. Bolje bismo se pripremali za maturu da smo doma. Mislim da je Primorsko-goranska županija donijela dobru odluku te da bi svaka županija trebala odlučiti za sebe pošto se ministar ponaša kao da je korona naša prošlost, a ne sadašnjost, kaže nam Laura, učenica Prve riječke hrvatske gimnazije.
Slično razmišlja i Stella, učenica Srednje škole Pregrada, koja ističe da se uopće ne slaže s ministrom da bi polugodište u školama trebalo započeti samo za djecu od 1. do 4. razreda i za nas maturante. No, ne prikriva da je jedan od razloga za neslaganje više obaveza.
– Kad bismo se vratili u škole, krenulo bi ‘rešetanje’ od strane profesora, pa bi tako onda bilo četiri testova na tjedan i svaki dan po jedan usmeni ili čak dva. Profesori maturanata bi u školu dolazi samo zbog jednog ili dva sata, a ja mislim da to nije isplativo. Naravno uz sve to, trebali bi se ponovno naviknut na nošenje maske po sedam ili više sati. Bili bi izloženi potencijalnoj zarazi koju bi onda prenijeli na svoje ukućane, a svatko ima barem jednu osobu iz rizične skupine. Online nastava funkcionira dobro i zadovoljna sam njome. Mala skupina ljudi, pa i među njima ja, bolje se snalaze u online nastavi u smislu da sve stignem dobro obraditi, a posebno stignem učiti i pripremati se za maturu, što ovako, dok je škola uživo, nikako ne stignem iz razloga što većinu dana putujem, rano odlazim od kuće i kasno se vraćam. Uz sve to, imam svog slobodnog vremena da radim što želim. Za kraj bih nabrojala još par prednosti online nastave — ako taj dan nemaš Zoom sastanak, spavaš do kad želiš, ne trošiš novac na vlak/bus/tramvaj, ne trošiš novac na gablec, imaš više vremena za sve, smatra Stella.
Kafići gdje učenici putnici čekaju prijevoz su zatvoreni, a zima je
Tomislav iz Srednje škole Koprivnica kaže kako se u njegovoj školi pripreme za maturu odvijaju online, bez obzira na to prema kojem se modelu provodi nastava
– Tako da što se tiče problema priprema za maturu stvarno je svejedno o modelu izvedbe, online je bez obzira na to. Druga stvar, moje zanimanja, medicinska sestra/tehničar opće njege, traži jako puno praktične nastave koju inače izvodimo u bolnici, a ni nju ne možemo imati pošto nemamo pristup bolnici, dakle i to otpada. Treća točka na koju imam komentar je ta da sam putnik te radi prometnih veza moram prije i poslije nastave na ovakvim temperaturama čekati prijevoz, a to nemam gdje pošto su ugostiteljski objekti zatvoreni te se to sve svodi na gubljenje tri sata života na smrzavanje vani. Na kraju krajeva, išlo bi se na nastavu za malo bolja predavanja, eventualnu nadoknadu zaostataka i forsiranje gradiva, što po meni nema smisla i ne vidim poantu toga da uopće idemo. Mislim da je svima lakše u ovakvim uvjetima pratiti od doma, bar je toplo, zaključuje Tomislav.
Ima i onih koji se slažu s odlukom
No, i u ovoj situaciji stavovi su podvojeni. Dio maturanata ipak podržava odluku da polugodište započnu prema A modelu nastave.
– Meni se ta odluka čini razumnom. Ova cijela godina je za nas maturante dosta stresna, još da idemo online do kraja godine mislim da je jedna od najgorih mogućih odluka. Nama je nastava uživo potrebna radi mature. Smatram da će mi nastava uživo pomoći oko bolje pripreme za maturu. Profesori bolje objašnjavaju gradivo i više obraćamo pažnju na bitno za maturu uživo nego li online. U školi smo od početka školske godine imali i pripreme za matematiku uživo što je bilo vrlo korisno i motivirajuće za rješavanje ispitnih rokova. Mislim da ništa ne može zamijeniti nastavu uživo. Kada je riječ od odluci Primorsko-goranske županije da maturanti ipak idu online, iskreno ne znam što bi komentirala. Neka rade kako god žele, ali znam da će to učenicima sigurno faliti, smatra Iva iz Gimnazije Nova Gradiška.
Slično razmišlja i njena vršnjakinja Marija s drugog kraja Hrvatske, iz Prve gimnazije Split.
– Popratno dosadašnjim iskustvom online nastave smatram da je nastava uživo bolja isključivo zbog koliko toliko radne atmosfere koja u udobnosti vlastitog nedostaje, a trenutno je najpotrebnija maturantima. S obzirom na prošlogodišnje negodovanje maturanata jer su zadnje mjesece srednjoškolskog obrazovanja proveli online – ova odluka mi je razumna. Svima nam je lijepo raditi od doma, ali većinski ne zbog straha od zaraze već je jednostavno lakše pa zanemarujemo činjenicu koliko je u konačnici manje produktivno, kaže nam Marija.
Stavka koju smatra zanemarenom je, dodaje, da se za maturu priprema od samog početka srednje škole pa će ovom odlukom u budućnosti biti oštećenici svi učenici sadašnjih nižih razreda srednjih škola.
– Kao što su krajem prethodnog polugodišta županije odlučivale o obliku nastave, tako je ovoga puta i Primorsko- goranska županija odlučila da će njihovi maturanti ostati na C obliku iako će njihove kolege u cijeloj državi biti na A obliku. Ta odluka je zapravo po mom mišljenju vrlo individualna jer ovisi o kvaliteti online izvedbe, ali sigurna sam da nemaju sve škole u navedenoj županiji online izvedbu na jednakom nivou tako da bi bilo u redu da su u istoj poziciji kao i svi ostali maturanti u državi, ali sigurna sam da će svatko dati najbolje od sebe pa kakva god situacija bila, zaključuje Marija.
Sve najnovije informacije o državnoj maturi pratite na našoj Facebook stranici Maturanti 2021. i u grupi Maturanti 2020./2021. Isto tako, možete nas pratiti i na našem Instagram profilu @drzavna.matura. Više tekstova o maturi čitajte u tekstovima na ovoj poveznici, a vaš kalkulator bodova za maturu isprobajte ovdje.
Za maturu se možete pripremati kroz pitanja s prošlih ispita u kvizovi.srednja.hr, gdje smo pokrenuli posebnu grupu za maturante kojoj se možete pridružiti ovdje.