Maturanti zadovoljni ispitom iz Likovnog, no jedan zadatak ih je iznenadio: ‘Što je ovo Van Gogha ti?’
Danas su maturanti pisali izborni predmet – Likovnu umjetnost. Ispit je polagalo više od tisuću učenika, a ove godine imali su više zadataka nego lani, s time da je maksimalan broj bodova koje učenici mogu ostvariti smanjen sa 100 na 92. Maturanti s kojima smo razgovarali kažu kako nije ispit nije bio pretjerano težak te smatraju da će dobiti dobru ocjenu, ali i njima je kao i ostalima najviše problema zadao zadatak vezan uz Vincenta van Gogha.
Maturante koji su polagali ispit iz Likovne umjetnosti na ovogodišnjoj maturi imali su 10 zadataka više nego prijašnje generacija te je maksimalan broj bodova smanjen sa 100 na 92. Ispit se sastoji od dviju ispitnih cjelina, a sadržaji su podijeljeni u četiri područja ispitivanja – Umjetnost i čovjek, Čovjek i prostor, Umjetnost i tumačenje svijeta te Umjetnost i moć / Umjetnost i stvaralački proces.
‘Ispit nije bio pretjerano težak, neki zadaci su se mogli riješiti i logičkim zaključivanjem’
Maturantica Aurora iz Srednje škole Zvane Črnje u Rovinju kaže da ispit nije bio pretjerano težak te da se dosta toga moglo i logički zaključiti.
– U našoj školi nas je likovni polagalo samo četvero i nitko se nije pretjerano pripremao, ali svi smo rekli da smo više učili da bi bilo lagano. Svi zadaci su mi bili otprilike iste težine, nisam se previše zadržavala ni na jednom. Ono što nisam znala sam ‘bubnula’ pa što bude, bude, izjavila je Aurora.
Iako prijašnje mature nije rješavala, Aurora kaže da su zadaci bili slični onima na probnoj maturi.
– Za ispit je bilo dovoljno vremena, mi smo svi izašli prije isteka vremena i nije bilo nikakvih incidenata tako da mislim da je bilo okej. Sada je li to bilo jer nismo znali ili jer je bilo lako, saznat ćemo. Iz ispita očekujem nekakvu trojku, ali vidjet ćemo, otkrila nam je Aurora.
Muke po Van Goghu
Osim pitanja kratkog odgovora, na ispitu iz Likovnog maturanti moraju analizirati primjer umjetničkog djela koji se ove godine istaknuo kao najteži zadatak.
– Za analizu likovnog djela smo dobili ‘Noćna terasa kafića’ Vincenta van Gogha. Spasilo me to što inače volim van Gogha pa sam neke stvari znala bez pripremanja.
Dodala je i kako joj likovni zapravo nije ni trebao jer planira upisati strojarstvo pa se fokusira više na učenje fizike i matematike. No, pisala je Likovni ako bi se u zadnjem trenutku predomislila i odabrala likovni smjer.
‘Ovogodišnji ispit mi se čini podjednako težak kao i ispiti prijašnjih godina’
Za razliku od Aurore, Maria iz Ekonomsko-birotehničke i trgovačke škole Zadar je rješavala prethodne mature.
– Ukupni dojam bio je uredu, najteži zadatak bio mi je ‘terasa kavane noću’ u kojem smo trebali opisati sliku dužim odgovorima što je bilo malo teže. Za ispit sam se pripremala rješavajući prijašnje mature i učeći iz skripte. Ovogodišnji ispit mi se čini podjednako težak kao i ispiti prijašnjih godina, komentirala je Maria.
Iz ispita se nada prolazu, a želja joj je upisati Grafički fakultet u Zagrebu. Maturante zadnjeg dana drugog tjedna ovogodišnje mature očekuju ispiti iz Informatike i Povijesti, a idući tjedan počinje ispitom iz Psihologije.
Za sve pristupnike mature ili one koji će se na upisima ponovno okušati u 2022., pokrenuli smo novu Facebook stranicu Maturanti 2022. Ondje i u Facebook grupi Maturanti 2021./2022. moći ćete pratiti sve novosti vezane uz maturu u idućoj godini, kao i upise na fakultete. Kalkulator mature možete isprobati ovdje. Pitanja s prijašnjih matura možete rješavati u sustavu kvizovi.srednja.hr te tako provjeriti jeste li spremni za nadolazeće ispite.
Projekt Brucoš 101 provodi portal srednja.hr. Partneri projekta su Edward Bernays University College, Zagrebačka škola ekonomije i managementa te Privredna banka Zagreb. Ako želite redovno primati specijalizirane vijesti iz svijeta obrazovanja s portala srednja.hr, pretplatite se na naš newsletter ispunjavanjem obrasca dostupnog ovdje. U sklopu projekta ćemo objaviti i opsežne vodiče za brucoše, a do tada pogledajte video konferencije Brucoš 101: Uvodni kolegij o studiranju.